اخبار سیاسی

مانور ایران در مناطق مرزی شمال‌غرب، یک موضوع حاکمیتی است

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان گفت: مانور انجام شده ازسوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد. رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به برگزاری رزمایش رزمی ایران در مرز دو کشور اظهار کرد که برای ما سوال است که چرا اکنون و چرا در مرز ما چنین رزمایشی صورت می‌گیرد.

احزاب اقماری بلای جان جبهه اصلاحات شدند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای دوست دارند نیروهای سیاسی متکثر و منشعب عمل کنند تا در هنگام تصمیم‌گیری نتوانند سریع به تصمیم مقتضی و مناسب برسند. جوادی‌حصار افزود: یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان همه احزاب با وزن و تاثیر اجتماعی ناهمگون رای مساوی داشتند ؛ بنابراین پدیده احزاب اقماری بلای جان همه شد.

از خطرهای شفافیت آرا افزایش تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان است

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند، گفت: یکی از خطرهای شفافیت آرا افزایش تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان است. یزدی خواه افزود: شفافیت آرا در تمام ابعاد قابل اجرا نیست اما باید در بخش هایی که قابل اجراست ساماندهی شود.

مهم‌ترین ملاک انتخاب استانداران از زبان وزیر کشور

وحیدی وزیر کشور گفت: لایق، متعهد، مردمی بودن، انقلابی بودن، کارآمد بودن، داشتن قدرت حل مسائل مردمی و مدیریت معارضات محلی و منطقه‌ای از مهم‌ترین ملاک انتخاب استانداران کشور است.

هنوز چند قدم تا رفع تحریم‌ها فاصله مانده است

سخنگوی کاخ سفید گفت: فکر می‌کنم هنوز چند قدم دیگر تا رفع تحریم‌ها فاصله داریم البته ما نسبت به این‌که برگردیم و در دور بعدی مذاکرات، مباحثاتی دیپلماتیک داشته باشیم، مشتاقیم.

رئیس‌جمهور: تورم خط قرمز دولت است

رئیس جمهور تورم را خط قرمز دولت دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تورم شود، پرهیز کنند. رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم، بانک مرکزی را موظف نمود سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند. وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه سال ۱۴۰۱ را با تاکید بر اصلاح ساختار و حذف هزینه‌های غیرضرور بودجه تدوین کند. رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت قرار دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی و سیاست‌های متناسب با این اولویت‌ بویژه توسعه تولیدات داخلی و بی‌نیازی از واردات کالای خارجی و اعمال محدودیت و ممنوعیت برای ورود کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا کالاهای وارداتی غیرضروری را در دستور کار خود قرار دهد.در این جلسه سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد حداکثر صرفه جویی در اعتبارات را داشته باشد.

لاریجانی و روحانی نسبت به تحولات جامعه ساکت نمی‌نشینند

یک نماینده مجلس، گفت: درخصوص اینکه لاریجانی و روحانی تصمیم به تشکیل حزب دارند یا نه، بی‌اطلاع هستم، اما با روحیاتی که از این دو نفر سراغ دارم، مطمئنم در مقابل آلام مردم و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نمی‌نشینند و فعال می‌شوند. نوری افزود: براساس آن مسئولیت شرعی و ملی که این دو نفر دارند، بعید می‌دانم که کناره‌گیری کرده و در حاشیه بنشینند. حتما با توجه به احساس مسئولیتی که ما در آن‌ها سراغ داریم در مواقع لزوم به صحنه آمده و جامعه را قطعا کمک می‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که یک به یک شاهد حذف یا کنار گذاشتن و یا کناره‌گیری شخصیت‌های باسابقه نظام هستیم؟، ابراز داشت: آدم وقتی این موضوعات را می‌بیند و این موارد را کنار هم می‌گذارد خیلی غصه می‌خورد، چراکه این مسئولانی که کنار گذاشته می‌شوند یا حذف می‌شوند افرادی هستند که روزی برای همه آن‌ها گفتیم «صل علی محمد یار امام خوش آمد» و همه از این تیپ بودند. وی همچنین تصریح کرد: آدم نمی‌داند که اینگونه به کدام سمت برود. آیا این سیر تحول انقلاب است؟ نه قطعا اگر اینگونه پیش برویم، از اهداف دور می‌مانیم. اگر سیر قهقرایی داریم خب این هم خوب نیست و باید جلوی این روند را بگیریم.

مردم در حال تاوان دادن برای تحریم‌ها هستند نه مسئولان

نماینده سابق مجلس گفت: یکی از مصداق‌هایی که نشان می‌دهد دولت جدید برای احیای برجام برنامه‌ای ندارد، این است که تاکنون تیم مذاکره کننده انتخاب نشده‌اند و حتی نهاد مذاکره کننده نیز نامشخص است. این در شرایطی است که کشور و مردم درحال تاوان دادن برای تحریم‌ها هستند. فلاحت پیشه افزود: در دنیای امروز هیچ کشوری مانند ایران مجبور نیست با دلال‌ها و کاسبان تحریم در داخل و خارج از کشور کار کند. هیچ کشوری مانند ایران فرصت‌های توسعه‌ای و جذب سرمایه‌ای را از دست نداده است، وبه خاطر تحریم‌ها نتواند منابع طبیعی خود را به قیمت واقعی فروش برساند، این‌ها واقعیت‌های تحریم است و فشار آن را مردم تحمل می‌کنند نه کسانی که در مناصب خود حضور دارند.

ابرهیمی: اصولگرایی نداریم که نگذارد رئیسی موفق شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اکنون همه تلاش می‌کنند که مشکلات حل شود. ما اصولگرایی نداریم که بخواهد کاری کند تا آقای رئیسی موفق نشود. من چنین اصولگرایی را با این تفکر اصولگرا نمی‌دانم. اصولگرایان نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. این خلاف مروت، ایمان، اعتقاد و مردم‌داری و مردم‌خواهی است. ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: مسئله بین‌الملل باید با تدبیر حل شود نه با عجله. لذا من معتقدم آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک تلاش کرد با عقلانیت مسائل هسته‌ای و خارجی را حل کند. تا امروز هم رایزنی‌های خوبی داشته و این رایزنی‌ها به‌خاطر تلاش‌ها و مهارت های ایشان است که می‌خواهند مشکل را با تدبیر حل کنند.

جریمه سنگین ایران در پرونده کرسنت

فارس نوشت: شرکت اماراتی «دانا گاز» امروز اعلام کرد: دیوان داوری بین المللی، شرکت ملی نفت ایران را به علت اختلاف بر سر تامین گاز با این شرکت به پرداخت جریمه ۶۰۷.۵ میلیون دلاری محکوم کرده است. این اختلافات مربوط به یک قرارداد خرید و فروش گاز ۲۵ ساله میان شرکت «کرسنت پترولیوم» وابسته به شرکت «دانا گاز» و شرکت ملی نفت ایران است. این شرکت اماراتی مدعی است که این گاز هرگز تحویل داده نشده است. خسارت های وارده مربوط به هشت و نیم سال نخست توافقنامه ۲۵ ساله است که قرار بود در سال ۲۰۰۵ آغاز شود. در سال ۲۰۱۴ نیز حکمی به نفع دانا گاز صادر شده بود. دانا گاز اعلام کرد: آخرین جلسه رسیدگی به ادعای بسیار بزرگتر، برای ۱۶ سال و نیم باقی مانده، سال آینده در پاریس تعیین شده و تصمیم گیری در ۲۰۲۳ انجام می شود.

تبدیل قرنطینه عادی به هوشمند تا چند هفته آینده

وزیر بهداشت گفت: ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد می شود و قرنطینه هوشمند در کشور اجرایی خواهد شد. عین اللهی تصریح کرد: با اجرای این برنامه دیگر نیازی به بسیاری از محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه می‌شود می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت نماید و با ارائه آن می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد. در مشهد نیز رفتن به هتل، زیارت بارگاه منور رضوی و استفاده از حمل و نقل هوایی برای افرادی که واکسیناسیون شده اند در قالب قرنطینه هوشمند ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت