اخبار سیاسی

کسری بودجه به معنای دست کردن در جیب مردم است

رئیس مجلس گفت: واقعیت تلخ این است که وقتی کسری بودجه داریم در حقیقت این به‌معنای دست در جیب مردم کردن است، و در این شرایط در حالی حقوق ها را افزایش می دهیم که قدرت خرید مردم پایین آمده است.قالیباف اولویت اول مجلس را نظارت بیان کرد و گفت: با تورم قوانین مواجه هستیم لذا باید به نظارت بر اجرای قوانین توجه کرده و به سمت تنقیح برویم و صرفا در حد نیاز قانونگذاری داشته باشیم.

آمریکای امروز دیگر آمریکای گذشته نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکای امروز دیگر آمریکای گذشته نیست. گفت: آمریکایی ها حتی در تاکتیک هم شکست خورده اند ارتشی که مدرن ترین ارتش جهان است چقدر سرافکنده از افغانستان عقب نشینی کرد که اکثر سلاح هایش باقی ماند حالا ما در میدان مرکزی یک جبهه وسیع هستیم و بی واهمه از هیچ ارعاب و تهدید راهمان را پیش می بریم و به اراده الهی بر مشکلات غلبه می کنیم.

طرح شفافیت آرای نمایندگان اصلاح شد

عضو هیئت رئیسه مجلس از نهایی شدن اصلاح طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد. حاجی دلیگانی گفت: این طرح به هیئت رئیسه ارائه شده است تا در سامانه طرح‌ها و لوایح مجلس بارگذاری شود.وی با بیان اینکه نمایندگان طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره این طرح را ارائه کنند، افزود: احتمالاً نمایندگان درخواستی را داشته باشند که این طرح خارج از دستور و با اولویت بررسی شود.

زمینه برپایی راهپیمایی اربعین فراهم شود

آیت‌ا… جنتی دبیر شورای نگهبان از مسئولان دولتی و ستاد اربعین خواست زمینه تسهیل سفر زوار اربعین حسینی و برپایی هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین را فراهم کنند.

هاشی طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم

هاشمی طبا فعال اصلاح طلب گفت: طی چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده هنوز تفاوتی با دولت آقای روحانی حس نکردیم و دولت بر اساس همان سیاست‌ها پیش رفته است. فرق جایی است که دولت سیاستی داشته باشد که بر مبنای آن برای حل مشکلات اولویت داشته باشد. در حالی که دولت می‌خواهد همه مسائل را با هم حل کند و اولویتی ندارد.

کنایه مهاجری به دولت سیزدهم؛ نکند رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد است؟

فعال رسانه‌ای اصولگرا به حضور وزرای دولت احمدی نژاد در کابینه رئیسی واکنش نشان داد و در کنایه‌ای خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: نکند رئیس جمهور واقعی احمدی نژاد باشد؟ مهاجری گفت: نگرانم که آقای رئیسی از این بازی پنهان بی خبر باشد و روزی چشم باز کند و ببیند رئیس جمهور واقعی احمدی نژاد است .همان فردی که پایش را روی دوش نظام گذاشت و بالا رفت و سپس به همه چیز پشت پا زد.

لاریجانی نامزد انتخابات ۱۴۰۴ می‌شود؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعید می دانم لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم حضور پیدا کند اما برای انتخابات ریاست جمهوری همچنان داعیه خواهد داشت که وارد این عرصه شود. پورمختار گفت: هم اکنون علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری است بنابراین عملا در عرصه سیاسی کشور حضور دارد. از این رو می تواند در عرصه سیاسی کشور خیلی موثر باشد و از این جایگاه استفاده سیاسی خودش را ببرد..

مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیریم

نماینده مجلس گفت: ما دیگر مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم و اجازه نمی‌دهیم که غربی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند. کوثری در واکنش به ادعای برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه دولت رئیسی در دیدار اخیر با مدیرکل آژانس انرژی اتمی، اولین توافق خود را با غرب امضا کرده است، گفت: در این دیدار به هیچ وجه توافقی صورت نگرفته و به طرف مقابل امتیازی داده نشد.

روحانی و لاریجانی شاید به منتقدان جدی نظام تبدیل شوند

جوادی حصار تحلیلگر اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر بود تا چهره‌هایی چون لاریجانی یا روحانی به منتقدان جدی نظام تبدیل شوند، گفت: بعید نیست که این ظرفیت وجود داشته‌باشد و هیچ بعید نیست که آنها به منتقدان جدی نظام تبدیل شوند مگر آقای احمدی‌نژاد وقتی سر کار آمد کسی پیش‌بینی می‌کرد که این شخصیت ذوب در ولایت به منتقد جدی نظام تبدیل شود؟

رئیسی: حتی آنهایی که به ما رأی ندادند هم به دولت سیزدهم امیدوارند

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مردم حتی آنهایی که به ما رأی ندادند نیز نسبت به دولت سیزدهم در ایجاد گشایش و آسایش در زندگی خود امیدوار هستند، گفت: لذا همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداران وظیفه دارند برای رفع موانع و مشکلات به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن گام‌های ماندگار و سازنده‌ای بردارند. رئیسی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و با تاکید بر ضرورت رسیدگی و حل مشکلات فرهنگیان، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور داد پرداخت مطالبات معوقه از جمله حق‌الزحمه معلمان را در دستور کار قرار دهد. وی تاکید کرد: هر چه از زمان آغاز فعالیت دولت می‌گذرد بیشتر به این مسئله ایمان پیدا می‌کنم که مشکلات کشور در درون قابل حل است. همچنین رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران گفتگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد. گفت و گویی که به لغو تحریم ها منجر نشود انجام نمی دهیم.

شیرزاد: شکست اصلاح طلبان در انتخابات جوانمردانه نبود

نماینده مجلس ششم نوشت: در شرایط فعلی مجموعه اصلاح‌طلبان خیلی به حساب نمی‌آیند البته که اصلاح‌طلبان تأثیرگذار بودند و جهت‌گیری‌های قاطعی را در سال های ۹۲، ۹۴، ۹۶ و خرداد ۷۶ داشتند، در مجالس دهم و ششم هم تأثیرگذار بودند اما درحال‌حاضر به دلیل شکست سختی که در انتخابات اخیر داشتیم؛ اگرچه شکست جوانمردانه نبود اما شکست، شکست است و برای همین حرف‌هایشان متأسفانه خیلی به حساب نمی‌آید. شیرزاد افزود: هنگامی که مجموعه اصلاح‌طلبان فقط بخواهند در هر موضوعی موضع منفی بگیرند و غر بزنند طبیعتاً تاثیرگذار نخواهد بود، اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند حرف‌های تاثیرگذار داشته باشند، باید واقعا هر موضوعی را در جای خودش تائید و نقد کنند اگر این دو با هم نباشد نتیجه خوبی به بار نمی‌آید در نتیجه حرف آدم هم شنیده نمی‌شود. شیرزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر‌ اینکه آیا امکان دارد اتاق فکری با حضور آقایان ناطق نوری، خاتمی، برادران لاریجانی، روحانی برای برون‌رفت از مشکلات موجود تشکیل شود، اظهار داشت: این گفته خیلی ایده‌آل است. وی افزود: اولاً هرگز چنین تیمی تشکیل نمی‌شود، ثانیاً اگر تشکیل شود خوب بازی نمی‌کنند؛ چراکه انسجام و هماهنگی لازم را ندارند.

لاریجانی‌ها هنوز باور نکرده‌اند که عصرشان به پایان رسیده است

فعال سیاسی درباره نقش آملی لاریجانی در مجمع تشخیص گفت: آقای آملی لاریجانی برخلاف پیش‌بینی‌ها نمی‌خواهد خود را از هسته قدرت جدا کند. آقایی افزود: نه آقایان صادق و نه علی لاریجانی هیچ‌کدام پایگاه اجتماعی ندارند و به همین دلیل کنارگذاشته‌شدن چنین افرادی بسیار ساده‌تر از کسانی است که عقبه مردمی دارند؛ بنابراین عصر لاریجانی‌ها به پایان رسیده است هرچند آنها هنوز باور نکرده‌اند. وی درباره سرنوشت لاریجانی‌ها مطرح کرد: آقایان لاریجانی صبر و انتظار را پیشه کردند تا شاید در آینده بازهم بتوانند در مناصب کلیدی جمهوری اسلامی قرار بگیرند اما من تصور نمی‌کنم آنها در آینده سیاست کشور جایی داشته باشند و مشغول دست‌وپا زدن بیهوده‌اند.

هر گروهی که اهل قدرت طلبی باشد، از دایره انقلاب خارج است

یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: سهم خواهی در هر جریانی شکل بگیرد با ذات انقلاب اسلامی مغایرت دارد. ذات انقلاب اسلامی قدرت طلبی در آن نیست ،هر جریانی به هر بهانه و دلیلی به دنبال قدرت باشد این همگام با انقلاب نیست. کوشکی با تاکید بر ضرری که تندروها با سهم خواهی به منافع دولت و کشور وارد می‌کنند، اضافه کرد: سهم خواهی در هر جریانی شکل بگیرد با ذات انقلاب مغایرت دارد، هر جریانی به هر بهانه و دلیلی به دنبال قدرت باشد این همگام با انقلاب اسلامی نیست. شعار محوری انقلاب این است که ما شیفته خدمت هستیم نه تشنه قدرت. حالا هر کسی به هر جناحی و به هر گروهی وابسته باشد و اهل قدرت‌طلبی باشد این از دایره انقلاب اسلامی خارج است.

وزیر امورخارجه: مذاکرات برجام را از سر می‌گیریم

وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد. امیر عبدالهیان در این ملاقات با تاکید بر این‌که دولت رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا به دنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته شده ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت .متاسفانه سیاست‌های بایدن تاکنون در رابطه با ایران غیرسازنده بوده است. بایدن با وجود آنکه از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده، اما در عمل در قبال ایران همان سیاست‌ها را دنبال می‌کند.

معاون سازمان غذا و دارو: ۷۳ میلیون دوز واکسن تامین شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تا امروز تعداد ۷۳ میلیون دوز واکسن در کشور تامین کردیم، از این تعداد ۴۵ میلیون دوز تزریق شده که شامل واکسن‌های تک دوزی و دو دوزی می‌شوند. محمدی افزود: ۳۵ میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن را دریافت کردند، انتظار داشتیم از ابتدای واکسیناسیون حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور واکسینه شوند.وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جامعه هدف واکسینه شده‌اند. بعد از تزریق دوز اول واکسن آنتی بادی در بدن ایجاد می شود و ایمنی نهایی بعد از ۲۸ روز که دوز دوم به بدن فرد تزریق می‌شود ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت