اخبار سیاسی

بیداری در منطقه به برکت خون شهداست و ادامه خواهد داشت

رئیس جمهورگفت: این بیداری در منطقه به برکت خون شهداست و این بیداری همواره ادامه دارد و هرچند باطل جولانی دارد ولی آنچه همواره ادامه دارد حق و حقیقت است. رئیسی با بیان اینکه در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابتی از حجت خدا دارد، گفت: قدسیت حاکمیت برای آن است که این جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می دهد.

سرلشکر سلامی: برای شکست آمریکا قدرت‌اندوزی کرده‌ایم

سلامی فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه برای شکست آمریکا قدرت اندوزی کرده‌ایم، گفت: وقتی برای بزرگترین امپراطوری نظامی بشر که آمریکا است قدرت سازی می‌کنیم، دیگر قدرت‌های کوچک مانند رژیم صهیونیستی در معادلات ما حساب نمی‌شوند.

آل‌سعود و صهیونیست‌ها آر‌پی‌جی را برعکس گرفته‌اند‌

مدیر مسئول کیهان گفت: قاطبه مردم در جمهوری آذربایجان، جدائی خود از وطن اصلی را حاصل خیانت پادشاهان قاجار و عهدنامه استعماری گلستان می دانند. آل سعود و صهیونیست ها مثل همیشه آر پی جی را برعکس گرفته اند.

تصمیم این شده که وزارت خارجه ماجرای برجام را پیگیری کند

مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،بیان کرد: اکنون آنچه که تصمیم اصلی است این است که دولت در قالب وزارت امور خارجه، پیگیری موضوع را برعهده داشته باشد، البته به نظر می رسد در هفته ها و ماه های آینده به این جهت که موضوع برجام، اهمیت ویژه در دستگاه دیپلماسی ایران نخواهد داشت و به عنوان یک موضوع عادی با آن برخورد می شود، همچنان وزارت امور خارجه پیگیر این امر باشد.

برای حیثیت نظام باید از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور چین مردم سوار دوچرخه می‌شوند این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود. شبستری افزود: برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شان جمهوری اسلامی است. او ادامه داد: ماشین‌های وارداتی مُفت که نیستند، گمرک و مسائلی از این قبیل دارند که قیمتش گران تمام می‌شود. باید سعی شود از منظر صرفه‌جویی و حیثیت نظام از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری شود.

رویارویی با غرب ۴۳ سال است تیشه بر ریشه منافع ملی مان زده

زیباکلام فعال اصلاح طلب در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشت: رویارویی با غرب ۴۳ سال است تیشه بر ریشه منافع ملی مان زده. باز هم اگر مردم موافق این رویارویی می بودند دست کم تندروها می توانستند آنرا توجیه نمایند.اما جناب رئیسی تردیدی بخودتان راه ندهید که اکثریت ملت مدتهاست که به استکبارستیزی نه گفته و به آن پشت کرده‌اند.

بعد از این مذاکرات آن‌طور که غربی‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آمریکا و اروپایی‌ها اصرار دارند دارند مذاکرات هرچه سریع‌تر برگزار شود. البته این اصرارشان معقول هم نبوده است زیرا در ایران دولت تغییر کرد و تا وزرا تعیین شوند، تیم دیپلماسی شکل بگیرد، معاونان دولت مشخص شوند و… زمان می‌برد. مقدم افزود: بعد از این مذاکرات آن‌طور که غربی‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود و حتما دولت می‌کوشد که به نتیجه‌ای معقول که ضمانت اجرا داشته باشد، برسد. .

چهره اصولگرا: وزارت اطلاعات نفوذی‌ها را شناسایی کند

کریمی اصفهانی چهره سیاسی اصولگرا سد راه رئیس جمهور را نفوذی‌ها دانست و گفت: نفوذی‌هایی در کشور وجود دارند که هنوز تمام نشده‌اند. تا شناسایی و حذف این نفوذی‌ها کار طول خواهد کشید و یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که نفوذی‌ها در دولت‌های مختلف همیشه حضور داشته‌اند و به راحتی کنار نمی‌روند و باید وزارت اطلاعات هرچه زودتر این نفوذی‌ها را شناسایی کند.

شاید در نیویورک درباره مسائل هسته‌ای مذاکراتی انجام شود

عابدینی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل درباره احتمال برگزاری مذاکرات هسته ای در نیویورک گفت: شاید اشاره ای به موضوع هسته ای و مذاکرات هسته ای بشود که البته جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که ابتدا آمریکا بوده که از برجام خارج شده و بعد از آن نیز کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکردند.

بقای جمهوری اسلامی نتیجه اتکا و اعتماد به سنت های الهی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که بقای جمهوری اسلامی نتیجه اتکا و اعتماد به سنت های الهی در برهه های مختلف به خصوص دوران جنگ تحمیلی است، تاکید کرد: اگر شاهد بی عرضگی در اداره کشور و ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی پشت کرده ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط اداری و مدیریت کشور می خواهیم زمینی عمل کنیم.قالیباف افزود: اگر از سویی شاهد بی عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی پشت کرده ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری می خواهیم زمینی عمل کنیم. رئیس مجلس گفت: آن هایی که اندیشه غربی و وادادگی در مقابل غرب را در ذهن خود دارند بدانند که عزت دنیوی و اخروی و حل مشکلات در سایه اعتقاد به سنت های الهی، اعتماد به مردم و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و کار و تلاش به دست می آید و جز با اتکا به این اصول مشکلات حل نمی شود.

صالحی: حکمران زمانی موفق است که اصلاح پذیر باشد

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به این نکته که حکمرانی با جبر میسر نمی‌شود، گفت: امروزه کودکان ما باهوش هستند و در شبکه‌های اجتماعی با انواع استدلال و منطق‌ها روبه‌رو می‌شوند این در حالی است که برخی فقط با بر تن کردن لباس روحانیت با بیان خرافات دینی، شهد شیرین دین را از بین می‌برند. صالحی افزود: به اعتقاد من یک حکمران زمانی موفق است که اصلاح پذیر باشد و به سخنان نخبگان جامعه که از سر خیرخواهی نظرات خود را بیان می‌کنند گوش دهد. وی اضافه کرد: ایران در طول تاریخ دو نوع حکمرانی داشته است. بار اول در زمان هخامنشیان که حکمرانی خود را از شرق تا غرب گسترش داشت و توانست جهان را به خوبی و هوشمندانه اداره کنند و در مرتبه دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیوه حکمرانی مبتنی بر ولایت فقیه را پیش گرفت. حال باید دید کشوری که توانایی ارائه مدل های حکمرانی را دارد آیا توانایی اصلاح پذیری نیز دارد؟. صالحی گفت: کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دوران بالندگی را طی کرده و ممکن است در این راه اشتباهات و قصوری رخ داده باشد. اما تلاش بر رسیدن به بالندگی بوده و به اعتقاد من برپایی جلساتی از این دست نمونه‌ای از سیر در مسیر بالندگی است.

آمریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند تا مذاکرات از سر گرفته شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، ایالات متحده باید تمام تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند تا مذاکرات متوقف شده برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، از سر گرفته شود. اسلامی در گفتگو با شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن تاکید کرد که آمریکا باید آنچه را که او سیاست‌های نادرست خواند، اصلاح کند. اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: آمریکا به وظایف و تعهداتی که در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با آن‌ها موافقت کرده بود عمل نکرد. اسلامی اضافه کرد که آمریکا باید همه تحریم هایش را لغو کند و سریعا به برجام بازگردد. معاون رئیس جمور در دولت سیزدهم اعلام گفت: ایران متناسب با آنچه که آمریکا انجام می‌دهد گام به گام اقدام خواهد کرد.

ایران در دولت اصلاحات درخواست عضویت در سازمان شانگهای را داد

محمدعلی ابطحی گفت: اصل پیشنهاد عضویت در سازمان شانگهای در دولت آقای خاتمی ارائه شد و دولت‌های بعدی پیگیری لازم را انجام دادند. معاون پارلمانی رئیس جمهور اسبق در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع عضویت درشانگهای چه منافعی برای ایران دارد؟ گفت: پیش از این توجه به شرق خیلی جدی نبود و این که امروز از شرق برای مقابله با غرب استفاده می شود، قابل توجه است. وی با تاکید بر اینکه ما محکوم به عدم ارتباط با آمریکا هستیم، اضافه کرد: اتفاقا کشورهای شرق همیشه دلخور بودند چرا ما موقع بحران‌ها به آنها توجه می کنیم. وی اضافه کرد: عضویت در شانگهای ما را به جامعه جهانی متصل می‌کند ولی اثری بر اقتصاد ایران نمی گذارد.

سرلشکر صفوی: آمریکایی ها مجبورند به برجام بازگردند شود

سرلشکر صفوی گفت:آمریکایی ها مجبور هستند به قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و به برجام بازگشت کنند ،چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است ،آمریکایی ها مجبور هستند همانطور که از افغانستان فرار کردند بزودی از سوریه هم فرار کنند. مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: آمریکایی ها هم با روسیه هم با چین هم با کره شمالی دچار چالش و تهدید متقابل هستند . ایران به عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگهای بر اساس منافع مشترک و دشمن مشترک ،تهدیدات مشترک پیوست ، البته منافع مشترکی هم با کشورهای سازمان همکاری شانگهای داریم. وی با اشاره به برآوردهای خود مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان افزود: آنها بدانند ملت‌های منطقه شما را از این منطقه بیرون خواهند کرد.

واکسیناسیون بدون محدودیت برای بالای ۱۸ ساله‌ها

وزیربهداشت از حذف محدودیت سنی واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور خبر داد. عین اللهی وزیر بهداشت اظهار کرد: محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند. وی افزود: مدارس و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کنند و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از دو روز پیش آغاز شده است و ما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت