اخبار سیاسی

مجلس مذاکراتی را قبول دارد که از موضع عزت انجام شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس مذاکراتی را قبول دارد و تأیید می‌کند که از موضع عزت انجام گیرد و نباید اقتصادمان در گروی این موضوع بماند. میرسلیم افزود: مجلس از تعامل جمهوری اسلامی در سطح بین المللی برای دفاع از حقوق مردم ایران استقبال می‌کند، ولی اعتقاد ندارد که باید فعالیت‌های مختلف کشور در گرو مذاکرات بماند.

امکان ساخت چهار میلیون مسکن وجود دارد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: ساخت چهار میلیون مسکن نه وعده دولت بلکه تکلیف بر عهده دولت است که شرایط برای تحقق آن هم فراهم است. ترقی افزود: در حال حاضر هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و شورای شهر وجود دارد و همین عامل سرعت کار را افزایش می دهد.

موسوی: ایران ضلع چهارم مربع قدرت شرق شد

موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید سند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: در کنار روسیه، چین و هند، جمهوری اسلامی ایران ضلع چهارم «مربع قدرت شرق» را شکل می‌دهد.

واکسن پیتزا نیست که بتوان آن را تلفنی سفارش داد

آشنا مشاور سابق روحانی در توئیتر نوشت: ‌واکسن پیتزا نیست که بتوان آن را تلفنی سفارش داد. شانگهای یک شهر نیست که بتوان یک شبه به آن سفر کرد یک پیمان دسته‌جمعی است که پذیرش در آن نیاز به دو شرط عدم تحریم بین‌المللی و اجماع اعضاء دارد. تلاش ۸ ساله موفق برای رفع موانع عضویت در این پیمان نشان هر چه باشد نشان غرب گرایی نیست.

هاشمی طبا در ایران رفراندوم و سوال از مردم جایی ندارد

فعال اصلاح طلب واکنش اصولگرایان به مسائل هسته‌ای و برجامی را جناحی ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه افکار عمومی متوجه همه مسائل است، گفت:برای همین است که در کشور ما رفراندوم و سوال از مردم جایی ندارد. هاشمی طبا با انتقاد از روند انتخاب استانداران،گفت: وزارت کشور از نمایندگان درخواست کرد تا چند نفر را برای استانداری معرفی کنند.که این روش را قبول ندارم.

ورزشکار ایرانی نمی‌تواند بخاطر یک مدال با نماینده رژیم جنایتکار دست بدهد

رهبر انقلاب موضوع به رسمیت نشناختن رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی را موضوعی بسیار مهم دانستند و با بیان اینکه وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و دستگاه های حقوقی باید اقدامات متقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش برای محروم کردن ورزشکاران را از راه های حقوقی دنبال و از ورزشکاران کشور و حتی ورزشکاران مسلمان دیگر کشورها همچون ورزشکار الجزایری که اخیراً محروم شد، حمایت کنند، تاکید کردند: ورزشکار سربلند ایرانی نمی‌تواند بخاطر یک مدال با نماینده رژیم جنایتکار دست بدهد و عملاً او را به رسمیت بشناسد. ایشان به نمونه‌هایی از قهرمانی‌ها و مدال آوری‌های ناسالم در ورزش جهان اشاره کردند و افزودند: علاوه بر ناداوری‌ها، رشوه و زد و بندهای سیاسی و استفاده از مواد نیروزا، کسب مدال به‌واسطه وطن‌فروشی و خود فروشی نیز از نمونه‌های قهرمانیِ ناسالم است. ایشان تأکید کردند: بانوان ورزشکار ایرانی در این رقابت‌ها ثابت کردند که حجاب اسلامی مانع درخشش در عرصه ورزش نیست.

رئیس جمهور: دولت افغانستان باید فراگیر باشد

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حکومت و دولتی که در افغانستان برپا می‌شود، باید فراگیر باشد، گفت: دولت مربوط به یک قوم و یک گروه سیاسی نمی‌تواند مشکلات را حل کند. دولت فراگیر یعنی همه اقوام و گروه‌های سیاسی در این دولت باید ایفای نقش کنند و چنین دولتی نماینده مردم افغانستان است.رئیسی با تاکید بر اینکه حضور تروریست‌ها در افغانستان نه تنها برای این کشور بلکه برای منطقه خطرناک است، گفت: امروز آمریکایی‌ها که داعش را تشکیل دادند و بعد از اینکه موجب شرارت در عراق و سوریه شد به سمت استقرار آن در افغانستان رفتند. رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌پذیریم در کنار مرز ما جریان تروریستی و داعشی بخواهد خانه کند و به کشور‌های منطقه و افغانستان ضربه بزند. ما افغانستانی دارای صلح، آرامش، دوستی و پیشرفت را قبول داریم و معتقدیم حضور بخش‌های مختلف در افغانستان امنیت‌ساز باشد. رئیس جمهور یادآورشد: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت ساز بوده، اما حضور بیگانگان در منطقه تخریب کننده امنیت بوده است. هر جا حضور پیدا کردیم حضور امنیت ساز داشتیم و تلاش کردیم مردم افغانستان خود برای خودشان تصمیم بگیرند.

عباس عبدی: اصلاح طلبان در برابر دولت رئیسی سکوت می کنند

عباس عبدی فعال اصلاح طلب درباره مواجه این جریان با دولت سیزدهم گفت: به نظر من تا مدت ها سکوت خواهند کرد و چاره ای غیر از آن ندارند. بخشی از آنان هم سعی می کنند که به حکومت کمک کنند هر چند راهشان نخواهند داد. اگر چه دوره احمدی نژاد یک دوره طلایی برای اصولگرایان بود تا بتوانند اثری مثبت از خود نشان بدهند اما نتوانستند. در اوایل دولت او تحریمی وجود نداشت، دولت قبراق خاتمی را نیز تحویل گرفته بودند که مشکلی نداشت سپس درآمدهای نفتی بسیار زیادی هم به دست آوردند بطوری که از موضع بالا برای جهان تعیین تکلیف می کردند!اکنون همه شرایط عوض شده و در این دوره با آنکه امیدی ندارم باید هر نوع کمکی را به دولت کرد و نیازی به انتقادات تند نیست.

نظام از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده است

چهره نزدیک به لاریجانی رئیس سابق مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شد و جامعه اسلامی از ظرفیت بلند و معقول آقای لاریجانی برای توسعه کشور محروم ماند. حقیقت پور افزود: کنار بودن کنونی آقای لاریجانی به‌معنای پایان فعالیت سیاسی او نیست و اصلا فعالیت سیاسی برای او پایانی ندارد. وی ادامه داد: لاریجانی قدرت کار با تمام جناح‌های سیاسی را دارد و می‌تواند منشأ وحدت شود. به هر حال او چهره‌ای فراجناحی دارد. وی با بیان اینکه آقای لاریجانی سرباز ولایت است و هرامری رهبری بفرمایند، او اجرا می‌کند، افزود: او می‌توانست در این مقطع در هر مسئولیتی مفید واقع شود که متأسفانه با ردصلاحیتی بی‌دلیل به حاشیه رانده شد.

مردم آثار اقتصادی عضویت در سازمان شانگهای را می‌بینند

وزیر امور خارجه با اشاره به پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت که مردم حتما آثار این عضویت را در برنامه اقتصادی دولت سیزدهم مشاهده خواهند کرد. عبداللهیان افزود:‌ این عضویت خیلی کمک می‌کند به دولت سیزدهم چرا که اولویت سیاست محور و کار با آسیا یکی از اولویت‌‌های اصلی سیاست متوازن دولت جدید جمهوری اسلامی ایران است. وی با بیان این‌که از سال‌های پیش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای در دستورکار بود، اظهار داشت: برای وارد شدن به پروسه عضویت دائم که امروز این اتفاق مهم رخ داد نیازمند پیگیری‌های جدی بودیم که آقای رئیس جمهور از همه فرصت‌های استفاده کرده و به بنده هم تکلیف کرد که در رایزنی‌ها با همتایان این موضوع را با جدیت دنبال کنیم که بتوانیم این عضویت را به نتیجه برسانیم.

زائران فریب شایعات را نخورند؛ مرزها بسته است

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: مرزهای چهارگانه زمینی برای زائران اربعین بسته است و مردم فریب شایعات، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند. سردار حاجیان در این باره اظهار داشت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین، مرزهای چهارگانه زمینی ایران با عراق بسته بوده و به زوار ایرانی اجازه سفر به عراق از این مرزها داده نخواهد شد. وی با اشاره به قوانین سخت دولت عراق در خصوص اتباع غیرمجاز گفت: افرادی را که به صورت غیرمجاز به آن کشور مسافرت کنند مجرم شناخته و برابر قوانین قضائی خود رفتار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت