اخبار سیاسی

ضرغامی: بعضی فکر می‌کنند گشت زدن لهو و لعب است

وزیر گردشگری با بیان این‌که زیر میز موانع و مشکلات می‌زنیم، خواست که سفر برای اقشار کم‌درآمد ارزان شود و گفت: سفر و شادی حق همه مردم است، نه فقط یک گروه خاص. ضرغامی از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخواست کرد: بسته‌های متنوع گردشگری و گردشگری ارزان قیمت طراحی کند؛ چرا که اقشار متوسط نیز حق دارند به سفر بروند، به همین منظور باید بسته‌های ارزان قیمت فراهم کنیم.

مشابهت‌ سازی میان رجایی و رئیسی درست نیست

کریمی اصفهانی، کنشگر اصولگرا در واکنش به مشابهت‌سازی سید ابراهیم رئیسی و شهید محمدعلی رجایی از سوی غلامعلی حدادعادلی گفت: به طور کلی من تطبیق افراد با یکدیگر و این مشابهت‌سازی‌ها را کار صحیحی نمی‌دانم. بالاخره آقای رجایی در یک مدت محدودی سر کار بود و نتیجه کار ایشان مشخص نشد. البته آقای رجایی یک خصلت خوبی داشت و آن این بود که واقعا مطیع ولایت و متدین و سالم بود. این صفات و ویژگی‌ها در آقای رجایی بود و البته در آقای رئیسی هم دیده می‌شود اما این دلیل نمی‌شود این دو نفر را با یکدیگر تطبیق داد.

مشاور لاریجانی: تندروها زیر پای دولت مین نیندازند

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار کرد: این که به رئیسی و تیم او بگوییم در عرض چند روز کاری انجام دهد، تله انفجاری زمانی است و جواب نخواهد داد، تندروها نباید زیر پای دولت مین بیاندازند. حقیقت ‌پور گفت: مهم‌ترین و جدی‌ترین چالش دولت آقای رئیسی، بحث واکسیناسیون کرونا و سلامت مردم است. باید در روزهای پیش رو، عملکرد ایشان را ببینیم تا مردم قضاوت کنند.

فعال اصولگرا: برای جوانگرایی باید هزینه داد

سلیمی نمین فعال اصولگرا گفت: ترکیب دولت سیزدهم یک ترکیب ویژه است، در جوانگرایی باید یک ریسک هایی را پذیرا باشیم. ممکن است برخی از وزرا که جوان هستند بتوانند خیلی بهتر از کسانی که مسن تر هستند عمل کنند و ممکن هم هست که بعضی از جوانان نتوانند بر آن حوزه ای که در اختیارشان قرار گرفته است مسلط بشوند که دست رئیس جمهور باز است. فکر می کنم برای جوانگرایی باید هزینه هایی را اختصاص داد.

چهره اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبی سکوت ناپذیر است

گرامی مقدم فعال اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان در شرایط یکدستی قدرت، سکوت نخواهند کرد، عنوان کرد: مسلم است که یکی از ویژگی های اصلاح طلبی ، بهبود وضعیت فعلی است و به بیانی عبور از وضعیت بد به وضعیت خوب. قاعدتا این نوع فلسفه، سکوت پذیر نیست و سکوت ناپذیر است.

اگر غلطی از دشمن سر بزند ناوها به تابوتشان تبدیل می‌شود

حدادی نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: آن زمان که شاهان بزدل قاجار بر سر کار بودند دلیران تنگستان، سواحل خلیج فارس را گورستان متجاوزان انگلیسی کردند. اکنون که دوران بزن دررو هم تمام شده اگر غلطی از دشمن سر بزند قبل از رسیدن به ساحل، ناوها به تابوت‌شان تبدیل خواهد شد.

حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده است

مرکز رسانه قوه قضائیه از صدور حکم جلب مهدی هاشمی به دلیل برنگشتن از مرخصی به زندان خبر داد. مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد. متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری نموده و غیبت کرده است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.

وزارت امور خارجه مسئول پرونده هسته ای باشد

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بهتر است وزارت امور خارجه مسوئول پرونده هسته ای باشد و اگر مسئولیت برعهده دیپلمات ها قرار بگیرد امکان اینکه مباحث به صورت دیپلماتیک شکل بگیرد وجود دارد. فلاحت پیشه افزود: وقت کشی در برجام به ضرر همه طرف هایی است که دیپلماسی در دستور کارشان است و به ضرر طرف ایرانی هم است.

بدون یک ریال بودجه دولتی می توانیم کشور را اداره کنیم

عزت‌ا… اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: من وقتی می‌گویم حتی بدون یک ریال بودجه دولتی می‌توانیم کشور را اداره کنیم جدی صحبت می‌کنیم؛ این شدنی است.

برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

رئیس جمهور برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند. رئیسی روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته‌های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف تاکید کرد. رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن‌های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این در خصوص تاکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.

مصباحی مقدم: رئیسی به خاطر مردم جان خود را به خطر می‌اندازد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رئیس جمهور حاضر است که فداکاری کند و حتی جان خودش را در چنین شرایط سختی به خطر بیاندازد و جان خود را بدهد، اما از حضور در بین مردم غفلت نکند. مصباحی مقدم افزود: سفر آقای رئیس جمهور به خوزستان پیام خیلی خوبی دارد و آن معنای توجه ویژه به این استانی است که درعین اینکه ثروت زیرزمینی هنگفتی برای کشور ما دارد، اما از شدت محرومیت هم، رنج می‌برد. او افزود: این پیام نشان اولویت دادن به مشکلات این استان و حل و رفع مشکلات مردم این منطقه است وحکایت از این می‌کند که رئیس جمهور کسی نیست که فقط در دفتر کارش بنشیند و از دور نظارت کند یا احیانا برای حل مشکلات دستوری بدهد خود اینکه در صحنه حضور پیدا می‌کند و با مردم گفتگو می‌کند، حکایت از مردمی بودن رئیس جمهور است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دیپلماسی کشور در دولت جدید ادامه داد: با توجه به اینکه عبداللهیان سابقه معاونت امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه دارد می‌توان منتظر تغییرات خوبی در آینده روابط ایران با کشور‌های همسایه بود و علاوه بر این رئیس جمهور هم اعلام کردند که اولویت ما کشور‌های همسایه و منطقه است.

تصمیمات حکومتی فردی نیست که از روحانی شکایت کنند

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهوری تصمیمات فردی اتخاذ نمی‌کند. برخی تصمیمات حکومتی، است و حتی فراتر از جریان‌های سیاسی است. به هر حال مربوط به شخص نیست که بخواهند از حسن روحانی شکایت کنند و او را محاکمه و مجازات کنند. در این ۴۰ و چند سال تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم. محمد هاشمی افزود: اگر فردی که از او شکایت شده، بخواهد از خود دفاع کند باید مسائلی را مطرح کند که طرح آن حتما به صلاح مملکت و انسجام و وحدت ملی نیست. این نوع شکایت‌ها و اظهارات جنبه سیاسی و جناحی و تبلیغی دارد و معمولا هم در بازه‌های زمانی خاص مثل انتخابات یا مسائل سیاسی دیگر صورت می‌گیرد.

بنا به محاکمه روحانی باشد، پای خیلی‌ها وسط می‌آید

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر بنا باشد مقصر این شرایط فعلی کشور را معرفی و محاکمه کنیم محدود به حسن روحانی نمی‌شود بلکه پای خیلی‌ها به وسط می‌آید. فاضل میبدی گفت: جریان انحرافی همواره سعی می‌کند طرحی را در مملکت اجرایی کند تا مسائل اصلی کمرنگ شود از همین رو مشاهده می‌کنیم هرگاه اتفاقی افتاده، این جریان انحرافی مسائل دیگری را مطرح می‌کند که اذهان و افکار عمومی به سمت و سوی دیگری سوق داده شود.وی افزود: بالاخره ممکن است این گروهی که وعده داده بودند برای ما بهشت بسازند، مشکل تورم را حل کنند و جلوی رشد دلار و نقدینگی را بگیرند، نتوانند موفق شود بنابراین عده‌ای یکسری مسائل انحرافی مطرح می‌کنند .

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مراقب نفوذی‌ها باشیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در هشت سال گذشته به تدریج کارها رو به تعطیلی رفت، تاکید کرد: امیدواریم تا در دولت جدید با کمک مجلس و کمیسیون فرهنگی و نهادهای مرتبط فعالیت های قرآنی گسترش پیدا کند. وی با اشاره به جنایات بسیار انگلیس در طول تاریخ معاصر، گفت: اگرچه ملت ما هیچ زمان مستعمره نشدند و حتی اگر دولت ها یا حکومت ها هم ذلیل و خوار بودند اما همیشه قهرمانی مثل شیخ محمد خیابانی، میرزا کوچک خان جنگلی و رئیسعلی دلواری اسلحه بر دوش گرفتند و در مقابل استعمار ایستادند که ما یاد این قهرمان را گرامی می داریم. وی گفت: درست است رئیسعلی با انگلیسی ها می جنگید اما توسط یک خائن، نفوذی و وطن فروش از پشت سر هدف قرار گرفت و این هشداری است برای ما که مراقب نفوذی‌ها باشیم.

شرایط بازگشایی همه مدارس از آبان ماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می‌شود.کمرئی درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود. وی اضافه کرد: در راستای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش آموزان و عوامل مدارس اصل اساسی خواهد بود.وی افزود: تزریق دوز دوم واکسن معلمان نیز آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت