اخبار سیاسی

با کسانی که به سلامت مردم خیانت میکنند قاطعانه برخورد شود

رئیس قوه قضائیه گفت:اگرچه حفاظت از کسانی که به مردم خدمت می‌کنند امری لازم و حتی گاهی واجب است، اما نباید این حفاظت بیش از حد ضرورت باشد.اژه ای تصریح کرد:نباید به بهانه حفاظت، مزاحمتی برای مردم ایجاد کرده و از مردم جدا شویم، اما متاسفانه گاهی احساس می‌شود که برای مردم دردسر هزینه ایجاد می‌شود که باید نسبت به این مسئله ارزیابی مجددی داشت.وی به مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه دستور داد اگر در مسیر فرآیند دادرسی و کارشناسی‌ها به مورد خلافی برخورد کرد، هم با آن برخورد کند و هم با همکاری مرکز رسانه قوه قضائیه با رعایت ضوابط قانونی مسئله را برای مردم تبیین کند.اژه‌ای همچنین خاطر نشان کرد که باید برای صیانت از اعتبار کادر درمان کشور با کسانی که با احتکار یا فروش داروی تقلبی و اقدامات مشابه نسبت به سلامت مردم خیانت و کار خادمان اصلی این عرصه را بی‌نتیجه یا کم نتیجه می‌کنند، قاطعانه برخورد شود.

ظریف: در چهار دهه فعالیتم جز منافع ملی معیاری نداشتم

وزیر امور خارجه با انتشار یک فیلم از مردم خداحافظی کرد. ظریف گفت: مرا ببخشید ولی برای پاسداری از منافع ملی، همیشه نمی‌توانستم آن گونه که دوست داشتم سخن بگویم و حتی از عملکرد خود دفاع کنم و شهادت می‌دهم در ۴دهه خدمت در سیاست خارجی جز منافع مردم این مرز و بوم هیچ معیار و سنجه‌ای نداشتم. اکنون نیز برآنم که در دانشگاه تهران در حوزه دیگری همین وظیفه را ادامه دهم. وی در ادامه گفته است:می‌دانم که پاره‌ای از کارهایم را نپسندیدید، گروهی از راه رفتنم با آقای کری رنجیدید و جمعی از استقبال و بدرقه‌ام از نمایندگان طالبان، گروهی از برجام به خروش آمدید و جمعی از کنوانسیون خزر و توافق ۲۵ساله.می‌دانم که برخی از حرف‌هایم برای گروه‌هایی از شما گران آمده است،جمعی زبان تیزم در برابر قدرت‌های جهانی را تندروی دانستید و گروهی اعلام آمادگی‌ام برای مذاکره را وادادگی و گروهی از این که گفتم «خودمان انتخاب کردیم» بر آشفتید و جمعی از انتقال صادقانه‌ تجربیات و یافته‌هایم آن هم در یک مصاحبه محرمانه برای کارگزاران آینده خشمگین شدید.برای تمامی نارسایی‌ها و کاستی‌ها پوزش ‌می‌خواهم و درخواست گذشت و حلالیت دارم.

آقاتهرانی: انتخاب وزرا براساس شایستهسالاری انجام میشود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:همانگونه که انتخاب رئیس جمهور بر مبنای شایسته‌سالاری و بر اساس اراده مردم بود انتخاب وزرا هم بر اساس شایسته‌سالاری و شایستگی انجام می‌شود.آقا تهرانی افزود: این روزها شاهد آن هستیم که برخی این شائبه را مطرح می‌کنند که مجلس، نمایندگان و جریانات سیاسی انقلابی به دنبال سهم‌خواهی از دولت جدید هستند که الحمدلله سخنرانی مدبرانه‌ی آقای رئیسی در مجلس این دروغ بزرگ را افشا کرد.وی اضافه کرد:تعامل خوب رئیس جمهور با مجلس فتح باب خوبی برای همکاری قوای مقننه و مجریه در جهت پیش برد اهداف کشور  و حل مشکلات است و امیدواریم این روند بین مجلس و دولت تداوم داشته باشد.

اگر تحریمها لغو نشود، چگونه میخواهند نفت بفروشند؟

فعال اصلاح‌طلب اظهار داشت:باید هم برای آقای رئیسی و کابینه اش دعا کنیم و کمک کنیم.به هر حال اصولگرایان باید مسئولیت دولت و مجلس و همه بخش‌ها را بپذیرند.میرلوحی افزود:باید تلاش کنند تحریم‌ها برداشته شود مذاکرات وین به نتیجه برسد و اف‌ای تی اف را تصویب کنند اگر این دو حل شود می‌توان امیدوار بود.وی اضافه کرد:بنده بر این باورم که نباید دنبال مواضع و برنامه‌ها رفت چراکه نمی‌تواند تغییر قابل ملاحظه‌ای رخ دهد به بیان دیگر اگر تحریم‌ها لغو نشود چگونه می‌خواهند نفت بفروشند؟ آقای اوجی می‌گوید در چهارسال ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری کنم این در حالی است که ما در تحریم ۸ میلیارد نفت می‌توانیم  بفروشیم ایشان چگونه می‌تواند ۱۰۰ میلیارد دلار بیاورد.

خطیب زاده: زمان به نفع برجام نیست 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره بازگشت ایران به مذاکرات وین گفت:متاسفانه به دلیل نقض کامل برجام توسط آمریکا و نقض قطعنامه ۲۲۳۱و عدم پایبندی کامل طرف‌های اروپایی و طرف‌های ما در برجام به تعهداتشان در رفع تحریم‌ها، زمان به نفع برجام نیست. خطیب زاده ادامه داد:اقدامات جبرانی ایران همه در چارچوب برجام رخ داده است.ما در چند ماه گذشته از آمریکا جز حرف نشنیدیم.آنها میراث شکست خورده ترامپ را ادامه دادند و این جای تاسف است.ما گفتیم گفت‌وگوها باید در چارچوب زمانبندی و با معیار مشخص جلو برود.برجام نه تعهدی بیش و نه منافعی کمتر.این باید در وین اتفاق بیفتد اگر اتفاق بیفتد آمریکا می‌تواند به میز برجام در وین برگردد.اگر واقع نگرانه بیایند قطعا مذاکرات فرسایشی نخواهد بود و ما اجازه نخواهیم داد چنین شود.

تکمیل واکسیناسیون تا پایان بهمن 1400

وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت:اولین و مهم‌ترین موضوع، بیماری کرونا است.وی با بیان اینکه کرونا در سه بخش باید مدیریت شود،افزود:در دنیا ثابت شده که مهم‌ترین عامل پیشگیری از کرونا، واکسیناسیون است. عین اللهی با اشاره به اینکه باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال تأمین کنیم، گفت:تولید داخل نمی‌تواند ۹۸میلیون دوز واکسن را برای تکمیل واکسیناسیون در کشور تأمین کند . وی افزود: تا پایان بهمن ۱۴۰۰ برنامه واکسیناسیون جمعیت هدف انجام خواهد شد.

قالیباف: رایگیری وزرا کاملا محرمانه انجام میشود

قالیباف رئیس مجلس گفت: همه جلسات ما علنی خواهد بود و صدا و سیما به صورت زنده آن را پوشش خواهد داد، این موضوع یکی از مزیت‌های خوب قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس است، بر اساس آئین‌نامه داخلی رای‌گیری در روز رای گیری هم کاملا به صورت محرمانه انجام می‌شود.

کسانی که در افغانستان از هواپیما آویزان شدند مزدوران آمریکایی بودند

روزنامه کیهان نوشت: بیش از ۳۰ هزار نیروی دوتابعیتی وجود دارند که در طول این ۲۰ سال در خدمت ارتش متجاوز آمریکا بوده و نیروی آن به حساب می‌آیند.  این نیرو‌های افغانی- آمریکایی همان‌هایی هستند که این روز‌ها به فرودگاه کابل هجوم آورده و بعضاً از هواپیما‌های آماده پرواز آمریکایی آویزان شدند.

طالبان: به ایرانیها در نقطه صفر مرزی ویزا میدهیم

 طالبان در یک بیانیه اعلام کرده است که به ایرانی ها برای ورود به افغانستان در نقطه‌ی مرزی ویزا صادر می‌شود. تنها ویزای معتبر گمرک اسلام قلعه در نقطه صفر مرزی است.

وزرای اقتصادی همگی دستیاران مخبر به حساب میآیند

مهاجری فعال اصولگرا گفت:  رئیسی سعی کرده تا فردی را که خودش آن را فرد پرقدرتی می‌داند در راس تیم اقتصادی قرار دهد تا به نمایندگان مجلس هم بگوید که نگران وزرای اقتصادی نباشید و ما یک فرمانده اصلی انتخاب کردیم. در نتیجه من تصور می‌کنم که وزرای اقتصادی همگی معاونین و دستیاران مخبر به حساب می‌آیند و فاقد استقلال رای در وزارتخانه هستند.

 معلوم نیست مجلس ایران است یا کنست اسرائیل

 مطهری نایب رئیس سابق مجلس در توییتی نوشت: نماینده‌ای دلیل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی امور خارجه را همکاری او با آقایان ظریف و لاریجانی ذکر کرد. نماینده دیگری دلیل موافقت خود با وزیر اطلاعات را این دانست که او مانع مجازات برهم زنندگان جلسه سخنرانی مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی شد. معلوم نیست مجلس ایران است یا کنست اسرائیل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت