اخبار سیاسی

مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت معرفی شد

رئیس جمهور در جریان حضورش در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزرای پیشنهادی گفت:‌ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت شده است و این مسئولیت هم به صورت خاص و هم به صورت عام است. رئیس جمهور همچنین طی حکمی سید محمد حسینی را به سمت معاون امور مجلس رئیس جمهور منصوب کرد.

کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیرماه خوزستان در زندان کذب است

در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیرماه خوزستان در زندان، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که چنین اتفاقی در زندان‌های استان خوزستان رخ نداده است.

اگر یکی از وزرا ناکارآمد درآمد، مردم گریبان نمایندگان مجلس را می‌گیرند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس وزیری را که می‌خواهند تایید کنند با خط کش و الگوی وزرای سایر دولت‌ها قابل اندازه‌گیری نیست و با آن الگو، وزیر را ارزیابی نکنند. با الگوی بیانیه گام دوم بررسی کنند. علم الهدی افزود: ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است. اگر در آینده یکی از این وزرا ناکارامد در آمد، مردم گریبان نمایندگان خود در مجلس را می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند، چون رئیس جمهور را بابصیرت انتخاب کرده‌اند و او را می‌شناسند.

فرقی بین طالبان دیروز و امروز نیست؛ کسی نباید سادگی کند

حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: طالبان، طالبان است، کسی نباید سادگی کند و گذشته عملکردی آنان را فراموش کند، به نظر می‌رسد فرقی بین طالبان امروز و دیروز نباشد فقط نکته در این است که اینها در این ۲۰ سال تحت تعلیم بوده‌اند و لذا در مسائل جاری یاد گرفته‌اند که با زیرکی و خویشتن داری عمل کنند و حساسیت‌ها را کم کنند.

قطعا در آینده جهانیان برای دریافت واکسن برکت هجوم خواهند آورد

فلاحتی امام جمعه رشت با تحسین واکسن برکت گفت: هنوز نتایج مثبت این واکسن تولید داخل را هیچکس نمی‌داند و قطعا در آینده جهانیان برای دریافت این واکسن هجوم خواهند آورد.

اصلاح طلبان برای اداره کشور برنامه مدونی نداشتند

فاطمه ترکان فعال اصلاح طلب گفت: تلاش اصلاح طلبان این نبود که با برنامه جلو بروند و برای باز کردن گره های کشور برنامه مدونی نداشتند. اینکه تنها مسندهایی را در اختیار بگیرند راه گشا نبود و لازم است پشت این تصمیم برنامه ای وجود داشته باشد.

خاتمی افرادی را برای تحلیل نتایج انتخابات مامور کرده است

گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در مورد جلسات اخیر برای تصمیم گیری برای چهارسال پیش رو در جریان اصلاحات گفت: در جبهه اصلاحات به آسیب شناسی پرداخته شده و پرداخته خواهد شد. من شنیده ام که آقای خاتمی به افرادی ماموریت داده تا به تحلیل نتایج انتخابات بپردازند. این ماموریت خارج از احزاب است ولی من می دانم که همه احزاب آسیب شناسی انتخابات را شروع کرده اند و قطعا این موضوع به اینجا می انجامد که اصلاح طلبان در انتخابات های بعدی با چه رویکردی ورود کنند.

نمایندگان مجلس محدودیت‌های رئیسی را درک کنند

دیده‌بان ایران نوشت: نشریه اخبار روزانه سپاه پاسداران از نمایندگان مجلس یازدهم درخواست کرده است که محدودیت‌ها و اقتضائات رئیس‌جمهور را درک کنند و در نظر داشته باشند که درنهایت تیمی می‌بایست در دولت باشد و امور کشور را به‌پیش ببرد که بیشترین انسجام و هماهنگی را با رئیس‌جمهور داشته باشد.

طالبان: سربازانی که به ایران پناه برده بودند به خانه‌هایشان بازگشتند

طالبان اعلام کرد: سربازان ارتش افغانستان که پیش از این در نتیجه حملات طالبان از نیمروز و فراه به ایران پناه برده بودند، پس از دریافت پیام «عفو» رهبر این گروه به همراه ادوات و خودرو‌های نظامی به افغانستان بازگشتند. طالبان افزود: که این نیرو‌ها پس از بازگشت به افغانستان بدون هیچ مشکلی به خانه‌هایشان بازگشتند.

برخی وزرای معرفی‌شده در سطح مدیرکل هم نیستند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی از وزرای معرفی‌شده در کابینه پیشنهادی آقای رئیسی در حد مدیرکل هم نیستند چه رسد به وزارت، و بالاخره معلوم است آنهایی که لابی‌های قدرتمندی داشته‌اند به کابینه راه پیدا کرده‌اند.

رئیسی: وزرای پیشنهادی مطلقا تحت فشار انتخاب نشدند

رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی گفت: من کسی نیستم که با فشار و تحمیل کاری را انجام دهم و در روحیه من نیست، پیشنهاداتی درباره افراد شد اما وزرای پیشنهادی مطلقا تحت فشار فرد یا گروه خاصی انتخاب نشده اند. رئیسی افزود: ما برنامه آنی و فوری با محوریت مشکلات پیش روی دولت تهیه کردیم، اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقا وضعیت بهداشتی در کشور است. تسریع در واکسیانسیون عمومی، اجرای پروتکل ها و ارتقای سطح درمان اولویت اول ماست. رئیس جمهور گفت: اولویت بعد ثبات اقتصادی، بهبود شاخص های کلان و تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است. وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران، شرطی کردن اقتصاد و مشکلاتی از این دست است، تورم بالای ۴۴ درصد مرکز آمار یا بیش از ۵۵ درصد بانک مرکزی، کسری بودجه، افت ارزش پول، کاهش قدرت خرید مردم، رشد نقدینگی و بدهی دولت از جمله این مسائل هستند.

پزشکیان: مگر نمی‌گفتند برجام بد است؟ جمعش کنند

نایب رئیس مجلس قبل و نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس گفت: مگر ادعا نمی‌کردند این دولت مسائل را به برجام گره زده؟ خب این دولت جدید به برجام گره نزند! گفت‌وگو نکند و پاره‌اش کند؛ برجام را جمع کنند، نگویند حالا برویم گفت‌وگو کنیم، شما که می‌گفتید گفت‌وگو لازم نیست، پاره‌اش کنید اما مسائل را هم حل کنید. پزشکیان افزود: مملکت زمانی می‌تواند شکوفایی داشته باشد که تمام پتانسیل‌های آن را آزاد کنیم. همه‌ی پتانسیل‌های مملکت، یک جناح و یک دسته و یک حزب نیستند، یک نژاد و یک قوم نیست؛ ما زمانی می‌توانیم رشد کنیم و به سرعت پیش برویم که همه‌ی پتانسیل‌ها را در همه‌ی جناح‌ها آزاد کنیم تا آنها هم کمک کنند که مملکت به سمت پیشرفت حرکت کند. وی ادامه داد: باید بسیجی‌وار همه‌ی مردم را به صحنه بیاوریم و از همه کمک بخواهیم تا مشکلات حل شود. اگر نه به این سادگی حل نخواهد شد. اینها [مسئولین] خودشان را با مشکل مواجه خواهند کرد؛ اما مشکل اینها مهم نیست. نائب رئیس اسبق مجلس اضافه کرد: خطر این است که اسلام و دین و باوری که ما معتقدیم برتر است زیر سوال می‌رود؛ در عمل وقتی ما شکست می‌خوریم اعتقاد و باورمان را در مقابل جامعه و در مقابل دید جهانیان زیر سوال می‌بریم.

چهار نفر از اعضای کابینه رئیسی رأی نمی‌آورند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتظار این بود که کابینه ای قوی تر و منسجم تری معرفی می شد. شایدم این گونه نباشد اما احساس بنده است که این کابینه، کابینه‌ای چندان قوی نیست که بتواند تعهدات و وعده ها و قول هایی که آقای رئیسی به مردم داده‌اند را عملیاتی کند بنابراین از درون این کابینه نمی‌توانیم انتظار چندانی داشته باشیم.طلایی افزود: طبق شنیده‌هایی که از رسانه‌ها و جریانات و نمایندگان مجلس به گوش می‌رسد شاید سه، چهار نفر از وزرای معرفی شده رأی آوری‌شان در مجلس سخت باشد. وی ادامه داد: رئیسی رئیس جمهور کشور هستند همه گروه‌های سیاسی باید زیر چتر این دولت و رئیس جمهور باشند و انتظار است این احساس و خواسته به افکارعمومی منتقل شود.

دولت احمدی‌نژاد با شایسته‌سالاری فاصله زیادی داشت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزرایی که در دولت احمدی‌نژاد بودند عملکردشان مشخص است و عملکرد آقای احمدی‌نژاد هم مشخص است. دولت احمدی‌نژاد با شایسته سالاری فاصله زیادی داشت حالا چه اتفاقی رخ داده؟!محمد هاشمی افزود: متاسفانه این مسئله خوبی نیست که مردم به دولتشان اعتماد نداشته باشند و این فاصله بین مردم و دولت برای کشور زیان آور است و هر چه فاصله کمتر باشد مردم به دولت بیشتر اعتماد داشته باشند و دولت در ارتباط با مردم، به حرف و قولی که داده بهتر بتواند عمل کند نکات مثبتی برای کابینه و در نتیجه کوتاه کردن فاصله بین دولت و مردم می‌شود.وی ادامه داد: حتی همه نحله‌های اصولگرایی هم در کابینه نیستند چه برسد به اصلاح طلبان.

راغفر: گروهی برای براندازی کشور برنامه دارند

یک اقتصاد دادن گفت: امیدواری مهمترین عنصر خروج جامعه از بحران کنونی خواهد بود اما باید به یاد داشت که کشور در شرایط بحرانی و اضطراری قرار دارد و دولت اگر فکر می‌کند با ادامه خصوصی‌سازی‌ها، این فساد دامن‌گیر، می‌تواند اقتصاد کشور را مرتفع کند، سخت در اشتباه است. راغفر افزود: گروهی برای براندازی کشور برنامه دارند و برنامه‌ریزی آن‌ها برای این امر به ویژه از اواخر دهه ۸۰ بیشتر شده است و همچنان ادامه دارد از جمله اقدامات آن‌ها افزایش شدید قیمت ارز است که از اصلی‌ترین عوامل ناترازی بزرگ در زندگی‌های فردی، خانوادگی و ملی است وی افزود: بخش قابل توجهی از فساد در کشور ما قانونی شده است یعنی بسیاری از مواردی که تنها حافظ منافع گروه‌های خاصی در جامعه است که باید این روند در کشور متوقف شود.

بدترین روزهای کرونایی را می‌گذرانیم

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: در حال حاضر همه‌ مراکز درمان پر از بیمار کرونایی است و هنوز یک سری از استان‌ها به پیک نرسیدند، فکر می‌کنم فقط استان سیستان بلوچستان وضعیت کنترل شونده دارد و بقیه استان‌ها اینطور نیستند، بیشترین ابتلا را در این برهه داشتیم. عابدینی افزود: دلیل این موضوع هم تغییر نوع ویروس است که واقعا با ویروس ووهان اسفند ۹۸ زمین تا آسمان فرق دارد، و ما بدترین روزها را می‌گذرانیم، کشورهای دیگر که درصد واکسیناسیون قابل توجه داشتند هم ابتلا در آنها زیاد شد، اما مرگ و میرشان به دلیل واکسیناسیون کنترل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت