شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیسی: واردات 30 میلیون دوز واکسن قطعی شده است

رئیسی، رئیس جمهور اقدام ضروری و مهم را تسریع در روند واکسیناسیون عنوان و ضمن اعلام خبر قطعی شدن واردات 30 میلیون دوز واکسن، گفت: نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید 60 میلیون دوز دیگر، واکسن تامین شود.

واکسن نخریدند تا محصولات داخلی رقیب خارجی نداشته باشد

رئیس شورای‌ عالی سازمان نظام ‌پزشکی گفت: وزارت بهداشت مسئولیت مستقیم نظام سلامت و نقش محوری در ستاد ملی مبارزه با کرونا را به عهده دارد و باید پاسخگوی مسئولیت‌های خطیر خود باشد. معین افزود: از نظر من حتی در زمان تحریم اقتصادی کنونی اینگونه نیست که تامین بودجه خرید واکسن برای کشورمان چندان دشوار باشد یا امکان‌پذیر نباشد! احتمالا خواسته‌اند که محصولات چندین خط تولید واکسن داخلی، رقیب خارجی نداشته باشد.

با طالبان راحت تر می‌شود کنار آمد تا آمریکایی‌ها

جمالی تحلیلگر سیاسی گفت: طالبان می خواهند در افغانستان حاکمیت داشته باشند و تنها در سایه امنیت می توانند به این هدفشان برسند بنابراین مجبورند نگاه واقع بینانه نسبت به مسائل داشته باشند. افغانستان به آب های آزاد دسترسی ندارد و امروز بسیاری از گلوگاه های اقتصادی و ترانزیتی افغانستان دست ایران است. با این توضیح می توان نتیجه گرفت راحتر با آنها می شود کنار آمد تا آمریکایی ها.

سعید محمد با فشار قالیباف از کابینه رئیسی حذف شد

مهاجری تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: رئیسی قصد اینکه کابینه تندرو و افراطی را وارد سیستم اجرایی کشور کند نداشته است، گرچه وجود افرادی مثل سعید محمد می‌توانست وزن کابینه را بالاتر ببرد و سنگین‌تر کند،اما به هر حال فشار قالیباف باعث شد که سعید محمد به طور کلی از کابینه حذف شود. وی اظهار داشت: آقای رئیسی تیم اقتصادی دولت را زیرمجموعه آقای مخبر دزفولی تعریف کرده‌اند، بنابراین اگر احیاناً می‌بینیم که در آن لیست برخی از وزرا با بقیه بالانس نیستند، احتمالاً ایشان به نقش آقای مخبر دزفولی به عنوان بالانسر خیلی توجه دارند.

اعلام تعطیلی سراسری از 25 تا 30 مرداد

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیلات کرونایی از دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مرداد در کشور اعمال خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز ساعت 12 منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره. رئیسی افزود: تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و… است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

محمدی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ مورد اشتغال امسال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت