یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رهبر انقلاب: وضعیت بیماری کرونا مسئله اول و فوری کشور است

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وضعیت بیماری کرونا، آن را مسئله اول و فوری کشور خواندند. ایشان ضرب‌الاجل یک‌ هفته‌ای رئیس‌ جمهور برای جمع‌آوری پیشنهاد‌ها و تصمیم‌گیری درباره آن‌ها را کاری خوب برشمردند و افزودند: در رأس زمان تعیین‌شده، جواب قضیه با دقت سنجیده و برای هر اقدامِ لازم با قاطعیت تصمیم‌گیری و به آن عمل شود. آیت‌ا… خامنه‌ای در توصیه بعدی به مسئولان، مسئله تأمین گسترده واکسن را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.. ایشان در خصوص مسئله تأمین دارو برای بیماران نیز گفتند: با وجود کمبود یا نبود دارو در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها، گفته می‌شود همان دارو‌ها در بازار آزاد با قیمت چند برابری فروخته می‌شود که این نشان‌دهنده مشکل در شبکه توزیع است و باید حل شود.

لیست کابینه به صورت رسمی به مجلس ارائه شد

محسن زنگنه، نماینده مجلس از ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد. اسامی کابینه پیشنهادی دولت طبق گفته این نماینده به شرح زیر است: جواد اوجی وزارت نفت، احمد وحیدی وزارت کشور، سید احسان خاندوزی وزارت اقتصاد، خطیب وزارت اطلاعات، اسماعیلی وزارت ارشاد، سید جواد ساداتی‌نژاد وزارت جهاد کشاورزی، عزت ا… ضرغامی وزارت میراث فرهنگی، حمید سجادی وزارت ورزش، رضا فاطمی امین وزارت صمت، رحیمی وزارت دادگستری، محرابیان وزارت نیرو، حسین امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه ، باغ‌گلی وزارت آموزش و پرورش، حجت عبدالملکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عین‌اللهی وزارت بهداشت و درمان ، رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی، آشتیانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و زلفی گل برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند. همچنین رئیس جمهور با صدور حکمی سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد. این اسامی رسما در جلسه روز شنبه هفته آینده در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول خواهد شد.

خدا به رئیسی صبر بدهد، کارش مشکل است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کار آقای رئیسی خیلی دشوار است. خداوند به صبر و شکیبایی او بیفزاید تا بتواند مشکلات را حل کند. حقیقت پور افزود: بزرگترین مشکل امروز ما این است که یک ملت قهرمان و بزرگ را نسبت به دستاوردهای خود ناامید کرده‌ایم. یعنی رفتار دولت یازدهم و دوازدهم به نحوی بوده که مردم را خسته کرده و نتوانسته مشکلات آنان را حل کند. وی ادامه داد: توقعات مردم روی زمین مانده است. اولین انتظار جوانان این است که شغل داشته باشند ما باید به هر نحو ممکن تلاش کنیم که آنها شغل، امکانات زندگی مناسب، تحصیل، ازدواج، مسکن و… داشته باشند. حقیقت پور افزود: متاسفانه از ظرفیت‌های ممتاز مملکت برای رشد و تعالی استفاده نکرده‌ایم.

کریمی قدوسی: همه چیز برای نابودی صهیونیسم فراهم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه چیز برای نابودی رژیم صهیونیستی آماده و عملیاتی است و جمهوری اسلامی منتظر آن فرصت طلایی است تا کار آنها را تمام کند. کریمی قدوسی افزود: قطعاً جنگ آینده صهیونیست‌ها با کشورهای محور مقاومت و به خصوص حزب‌ا… منجر به نابودی صهیونیست‌ها و تحقق آن وعده الهی خواهد شد و صهیونیست‌ها در شرایط فعلی برای روحیه دادن به وضعیت خودشان سعی می‌کنند با اراجیف‌گویی وضعیت را تغییر دهند. این در حالی است که رنگ و روی صهیونیست‌‌ها بر اثر شکست‌های پیاپی بهم ریخته شده است. وی ادامه داد: صهیونیست‌ها به لرزه افتاده‌اند و برای روحیه به سربازان خود این حرف ها را می زنند.

وزارت خارجه برای افزایش واردات واکسن کرونا فعال شود

رئیس جمهور از وزیر امور خارجه خواست تا اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهد. رئیسی، مقابله و مدیریت بیماری کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و افزود: مهار شیوع کرونا که این روز‌ها شدت یافته است، مثل همه مشکلات حاد دیگر نیازمند آن است که تمامی مسئولان به میدان بیایند و همه ظرفیت‌های کشور و امکانات در اختیار دولت قرار گرفته تا دیگر نهاد‌ها در این زمینه به شکل احسن به‌کار گرفته شود. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر همه ظرفیت‌های کشور برای مهار شیوع کرونا به‌کار گرفته نشود، خروج از وضعیت نامطلوب فعلی سخت خواهد بود، اظهار کرد: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید برای مردم تبیین کنند که کنترل کرونا نیازمند نقش‌آفرینی همگانی است.

عنابستانی: خسته بودم سرباز را هول دادم

نماینده مجلس خطاب به قوه قضائیه گفت: قانون، فصل الخطاب بوده و هست. فرقی نمی‌کند که بالاترین مقام اجرایی باشی از آن تمکین نکنید یا وزیر باشی و ترک فعلی کنی یا خردتر و ساده‌تر عنابستانی باشی که به علت خستگی، سربازی که توهین کرده است را هول بدهی. عنابستانی افزود: سوگند خوردم از قانون اطاعت کنم و پای این سوگند هستم، همچنان که در 15 سالگی جانم را در طبق اخلاص گذاشتم. چند روز پیش طبق حکم بدوی، علی اصغر عنابستانی به خاطر ماجرای درگیری با سرباز راهور به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت