یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

تقی پور: هشت سال در توسعه فضای مجازی خیانت شده است

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فضای مجازی در اشغال دشمن است گفت: هشت سال در توسعه فضای مجازی خیانت شده و نباید از قانوگذاری در این حوزه ترسید. تقی پور افزود: نمایندگان مجلس نباید به حملات دشمنان نظام به این طرح توجه کنند و در دام کارهای تبلیغاتی آنها بیفتند و نباید منطق را فراموش کرد. وی گفت: ایرادهایی که به بررسی طرح در کمیسیون گرفته می شود تهمت است؛ اگر این طرح به صحن بیاید شتابزده بررسی می‌شود نه در کمیسیون مشترک. وی تصریح کرد: دغدغه طرح صیانت حمایت از کسب و کارها است؛ کمیته فناوری اطلاعات مجلس موافق بررسی طرح در کمیسیون اصل 85 است. وی تاکید کرد: نباید به افزایش نگرانی در مورد این طرح دامن زد؛ این نگرانی با عملیات شناختی توسط دشمنان ایجاد و متاسفانه توسط برخی دوستان داخلی و همکاران تشدید شد. نمونه آن اظهارات طراحان لغو رسیدگی به این طرح بود که کار دشمنان را به نام دوستان نوشتند.

اصلاح‌طلبان نه دولت سایه تشکیل می‌دهند نه دولت پنهان

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بعید به نظر می رسد عزمی در اصلاح طلبان باشد که دولت در سایه تشکیل دهند.خباز افزود: آن دولتی که عده ای از دوستان درباره اش نگران بودند، دولت در پنهان بود، نه دولت در سایه. دولت در پنهان هم که حساب و کتاب ندارد، به هر نحوی سعی می کند دولت در صحنه را به زمین بزند و نگذارد او موفق شود. اصلاح طلبان دولت پنهان تشکیل نمی دهند بلکه با بیان دیدگاه ها و نظرات شان در رسانه ها می کوشند دولت سیزدهم را کمک کنند. وی افزود: همه باید کمک کنند تا دولت سیزدهم موفق شود چون اگر دولت موفق شود کشور نجات پیدا می کند، بحث جناح خاصی دیگر اینجا مطرح نیست، اینجا مردم و حاکمیت اهمیت دارند. هر گونه تصمیم درست در سرنوشت کشور و ملت موثر خواهد بود و هر گونه تصمیم نادرست سرنوشت کشور را رو به انحطاط خواهد برد بنابراین همه ما هر قدر توان داریم باید دولت را کمک کنیم تا گرفتاری های کشور حل شود. خباز ادامه داد: با اصلاح طلبان به این نظر معترف هستند که قبل از انتخابات، بحث رقابت سیاسی بود، طبیعتا هر گروهی در جهت موفقیت تلاش می کرد اما بعد انتخابات، مبارزات انتخاباتی تمام شده تلقی می شود و هرکس به هر نحوی که می تواند باید دولت را در انجام وظایفش یاری کند.

با طرح صیانت، می خواهیم از کاربران حمایت مالی کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت گفت: ما در تلاش هستیم که از کاربران فضای مجازی حمایت مالی صورت بگیرد چرا که کاربران برای استفاده از فضای اپلیکیشن‌هایی که از خارج مدیریت می‌شوند همچون تلگرام باید هزینه‌ای برای فیلترشکن بپردازد، ضمن اینکه هزینه‌ای که مردم برای داخل می‌پردازند با هزینه اینترنت خارجی برابری دارد که در تلاش هستیم این هزینه برای کاربران به یک سوم کاهش پیدا کند تا از نظر اقتصادی برای مردم مقرون به صرفه باشد. آقاتهرانی افزود: تا فضای مناسب به عنوان جایگزین پلتفرم‌های خارجی با همان کیفیت فراهم نشود که مردم آن را بپذیرند، استفاده از هیچ کدام از پلتفرم‌های خارجی همچون اینستاگرام محدود نخواهد شد.

مجلس به همه وزیران رئیسی رای نخواهد داد

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس پیش بینی کرد که مجلس به تمام گزینه‌های پیشنهادی رئیسی رای اعتماد نخواهد داد. مشکینی افزود: کابینه دولت در حین کارآمدی باید نماد و تجلی وحدت، ملی و انسجام اجتماعی کشور باشد. شاکله کابینه باید آئینه ایران بزرگ باشد. پس، مسئولان از همه استان‌ها و از همه اقوام و اقشار انتخاب شود. وی تأکید کرد: مطمئن هستم این مجلس به تمام وزرا رأی نخواهد داد و جلسات ما تشریفاتی نخواهد بود. مشکینی با اشاره به جولان موج پنجم بیماری کرونا در کشور گفت: امروز همه کشور درگیر مسئله کرونا است.بیمارستان‌های ما پاسخگوی درمان مردم نیست. شایسته است برای مقابله با کرونا قرارگاه جنگی تشکیل بدهیم. چنین اتفاقی ممکن است یک بار در قرن اتفاق بیفتد. یا در یک ماه همه مردم را واکسینه کنیم و یا کشور را یک ماه قرنطینه کنیم.

قالیباف: مجلس آماده همکاری با دولت برای مهار کرونا است

رئیس مجلس شورای اسلامی از موظف شدن کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در راستای بررسی راهکارهای کارشناسی مهار بیماری کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم تعامل با دولت و ستاد ملی کرونا به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع کمک کند.

رئیس قوه قضائیه: دیوان عالی کشور جای مصلحت‌اندیشی نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: دیوان عالی کشور جای مصلحت اندیشی نیست و باید بر اساس مرّ قانون و استنباط قضات صاحب‌نظر دیوان، رای وحدت رویه صادر شود. اژه ای همچنین با اشاره به شفاف نبودن برخی قوانین که موجب برداشت‌ها و تفاسیر مختلف می‌شود از قضات دیوان عالی کشور خواست هرجا به قانونی برخورد کردند که به دلیل فقدان صراحت موجب اختلاف می‌شود، نظر کارشناسی خود را برای اصلاح قانون توسط مجلس اعلام کنند.

وکیل خانواده روح الامینی: حکم تبرئه سعید مرتضوی احتمالاً صحت دارد

طاهری وکیل خانواده روح‌الامینی ضمن اشاره به احتمال برائت سعید مرتضوی، گفت: با توجه به سابقه رسیدگی در شعبه اول دیوان عالی کشور و نقضی که در گذشته توسط آقای مرتضوی مقدم رئیس محترم دیوان عالی صورت گرفت، ممکن است قسمت دیگر از اتهامات نیز مجدداً‌ در همان شعبه نقض شده باشد اما هیچ گونه دادنامه‌ای به دست من و موکلینم نرسیده است که به صورت قطعی این خبر را تأیید کنم.

ادعای حقوق 350 میلیونی بازنشستگی روحانی کذب است

دفتر رئیس‌ دولت تدبیر و امید ادعای مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس درباره حقوق بازنشستگی حسن روحانی را تکذیب کرد. این دفتر در اطلاعیه خود تاکید کرده که عدد 350 میلیون تومان حقوق ماهیانه که نماینده مورد نظر ادعا کرده، چنان بزرگ و اغراق‌آمیز است که بعید است کسی در کذب بودن آن تردید کند.

دوستان گفتند منتقدان طرح صیانت، تحت تاثیر اسرائیل هستند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طرح صیانت باعث تشدید محدودیت و تحریم می‌شود، گفت: مجلس انقلابی که با شعار شفافیت آرا از مردم رای به دست آورده است نباید بررسی طرح صیانت را به تاریک خانه بفرستد. توانگر افزود: در جلسه علنی دو هفته پیش برخی دوستان گفتند که منتقدین طرح تحت تاثیر رژیم صهیونیستی هستند. با اطمینان می‌گویم که تمام نمایندگان مخالف به طرح صیانت حاضرند جان خود را برای مباره با اسرائیل فدا کنند.

رمضانزاده: آقای رئیسی پوست خربزه زیر پایتان نیندازند

رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات گفت: ‏آقای رئیسی پوست خربزه زیر پایتان نیندازند! اقتصاد علم است و مشکلات اقتصادی راه حل علمی دارند. به یاوه گویی‌های اقتصاد خوانده های سهمیه ای گوش ندهید. همه اقتصاددان های کشور را جمع کنید و نظر بخواهید، حتی مشاور خارجی بیاورید،تا شاید راه نجاتی عقلانی بیابید.

ابطحی به شریعتمداری: من لال نبودم اما دوستی شما دوستی خاله خرسه است

ابطحی فعال اصلاح طلب در توئیتی نوشت: من نوشتم تحلیف تمام شد به فکر کرونایی ها باشید، کیهان بهش برخورده که نکند این تضعیف دولت رئیسی تلقی شود و در حس خود طنازپنداری نوشته رئیسی لال شفا داده. من که هر روز می نوشتم. لال نبودم اما این دقیق ترین روش دوستی خاله خرسه است. حداقل 588 نفر جان دادند.

حق بررسی وزرا و رأی اعتماد نباید منجر به گروکشی شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: این حق مجلس است که وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد، اگر به نتیجه رسید رای اعتماد بدهد. واعظ آشتیانی افزود: اگر به نتیجه رسید که برخی از وزرای پیشنهادی کارآمدی لازم را ندارند رأی ندهد، اما این حق منتج به این نشود که احیاناً گروکشی صورت گیرد.

نقوی حسینی: همه‌چیز برای یک توافق خوب آماده است

نماینده پیشین مجلس گفت: اکنون همگرایی خوبی میان قوای مجریه، مقننه و قضائیه به وجود آمده است و همه قوا هم تأکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری دارند و حتما در این بین شورای عالی امنیت ملی هم بر این همگرایی و وحدت می‌افزاید. این شرایط مقدمه خوبی برای انجام مذاکره‌ای مقتدرانه است. نقوی حسینی افزود: رئیس جمهور هم در مراسم تحلیف خود بیان کرد که از هر طرح دیپلماتیکی برای رفع تحریم‌ها استقبال می‌کند و به نظر همه‌چیز آماده یک توافق خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت