یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

هیچ منعی برای بازگشت ایرانیانی که به خارج رفته‌اند وجود ندارد

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به ابراز تمایل برخی ایرانیان مقیم خارج کشور برای بازگشت به وطن و ابراز نگرانی برخی از آنان نسبت به برخورد‌های قضائی اظهار داشت: هیچ ایرانی که تبعه ایران و اکنون در خارج از کشور است، ممنوع‌الورود نیست و منعی برای بازگشت به کشور ندارد. اژه‌ای افزود: اتفاقاً مواردی هست که اگر این افراد بیایند و در اینجا به مسائل آن‌ها رسیدگی شود، به نفع آنهاست و از وضعیت بلاتکلیفی خارج می‌شوند.وی گفت: در حال حاضر افرادی در خارج از کشور هستند که اموال و امکانات آن‌ها در داخل سرپرست ندارد و برخی افراد ذینفع آنها را برای بازگشت به کشور می‌ترسانند، اما اگر این افراد برگردند، مسائل مالی آن‌ها در یک تحقیق و بررسی ساده و دقیق روشن می‌شود. اژه‌ای ادامه داد: افرادی هستند که به دلیل آنکه ممنوع‌الخروج بوده‌اند نگرانی دارند که به محض ورود به مرز دستگیر شده و راهی زندان شوند که می‌توانند با هماهنگی با سیستم قضائی و بدون آنکه بازداشت شوند، به کشور بازگردند.. د.محسنی اژه ای در این جلسه قضات را خطاب قرار داد و به آن‌ها متذکر شد که در موارد غیر ضروری از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند و اگر نیاز به بازداشت موقت بود نیز، در تعیین تکلیف افراد بازداشتی تسریع نمایند. دشمنان کینه‌توز و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ آمریکا، اسرائیل و انگلیس خبیث که در میادین مختلف در مصاف با جمهوری اسلامی موفق نبودند و در هر عرصه‌ای شکست خورده و به اهدافشان نرسیده‌اند فعالیت‌ها، شیطنت‌ها و جنگ روانی خود را تشدید کرده اند.

نمی‌توانیم از یک طرف فحش و از سوی دیگر شعار بدهیم

نماینده تبریز در مجلس گفت: امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی. پزشکیان افزود: مردم اکنون انتظار دارند که مشکلات حل شود و این‌ها هم قول دادند که مشکلات را حل کنند. ما هم منتظر هستیم که این اتفاق انجام شود، در این مسیر هم کمک و هم دعا می‌کنیم تا موفق شوند. وی در رابطه با سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف پیرامون لغو تحریم‌ها، بیان کرد: حل این موضوعات با شعار نمی‌شود، نمی‌شود از این طرف فحش بدهیم و از آن طرف شعار بدهیم. البته من امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی این موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی. وی ادامه داد: اینکه همه حرف ما را آن‌ها بپذیرند و ما هیچ حرفی از آن‌ها نپذیریم، خب تا حالا نشده، این‌ها اجرا کنند که ببینیم شدنی است یا خیر؟ یعنی این‌ها بلد هستند و قبلی‌ها بلد نبودند که می‌شود گرفت ولی هیچ چیزی نداد. نمانیده مردم تبریز در مجلس ادامه داد این چیزی است که باید منتظر بود و دید که چطور می‌خواهند بگیرند، ما هم دعا می‌کنیم که بتوانند بگیرند و ما هم یاد میگیریم.

مجلس باید از وکیل الدوله شدن نمایندگان پرهیز کند

عضو جبهه ایستادگی انقلاب با بیان اینکه از سویی مجلس باید از وکیل الدوله شدن نمایندگان پرهیز کند، تصریح کرد: ما نیاز به وکیل المله‌هایی داریم که هم بر دولت آقای رئیسی نظارت کنند و هم موانع را از سر راه آن بردارند. قابل قبول نیست نماینده ای که رای گرفته است بیاید و وکیل الدوله شود. کنعانی مقدم درباره کم بودن فرصت دولت سیزدهم و اینکه مردم بهانه‌ای را برای ناکارآمدی نمی‌پذیرند، اظهار داشت: قطعا رئیسی با شناخت شرایط موجود و وضعیت اقتصاد، وارد عرصه شدند، بنابراین هیچگونه بهانه‌ای از ایشان پذیرفته نیست. وی اضافه کرد: وضع مشکلات اقتصادی مزمن شده است و به این سادگی‌ها حل نمی‌شود، اما راهکارهایی وجود دارد که رئیسی بتواند از آنها استفاده کند و در کوتاه مدت اصلاحات اقتصادی انجام دهد.

شورای نگهبان ویزای تحصیلی دختر علی لاریجانی را مطرح کرده است

یک نماینده پیشین مجلس گفت: شورای نگهبان باید مهر محرمانه را بردارند تا مردم بفهمند چرا لاریجانی را رد صلاحیت کردند. حق مردم را به راحتی خوردند و اجازه نمی‌دهند که ایشان دلایل رد صلاحیتش را به مردم بگوید.حقیقت پور افزود: فکر می‌کنم شورای نگهبان موضوعاتی، چون ویزای تحصیلی دختر لاریجانی را مطرح کرده‌است، اما در عین حال یک مهر محرمانه هم پای نامه زده‌اند. لاریجانی هم از سر حیا این نامه را منتشر نکرده‌است وگرنه من جای ایشان بودم همان زمان نامه را منتشر می‌کردم. وی ادامه داد: رد صلاحیت لاریجانی یک دلیل اصلی داشت و آن امکان رای‌آوری ایشان بود، چون می‌دانستند شاید رای بیاورد او را رد صلاحیت کردند.

ادعای بلومبرگ: احتمالاً احیای برجام امکانپذیر نیست

یک پایگاه تحلیلی گزارش کرد: با توجه به این که ایران راه‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا را پیدا کرده است، احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران امکانپذیر نیست. پایگاه خبری و تحلیلی «بلومبرگ»، با توجه به این که ایران راه‌های مقابله با تحریم‌های ایالات متحده را پیدا کرده است، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با این واقعیت هشداردهنده روبرو است که بازگشت به برجام احتمالاً دیگر امکانپذیر نیست. این پایگاه تحلیلی سپس به نقل از منابع آگاه از مذاکرات «وین» درباره احیای برجام مدعی شد که مقام‌های آمریکایی پس از آن که چندین ماه گفتگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند. این منابع آگاه مدعی شدند که ایالات متحده همچنان خواستار بازگشت سریع به برجام است. به عنوان مسیری به سوی یک توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است، اما همچنان تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که این شامل برداشتن گام‌های موقت به سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در متوقف کردن اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است.

رئیسی خطاب به ماکرون: در هر مذاکره ای باید حقوق ملت ایران تامین شود

رئیس جمهوری در گفت و گو با همتای فرانسوی خود با بیان اینکه دولت جدید ایران از توسعه روابط با فرانسه براساس منافع مشترک و احترام متقابل استقبال می‌کند، بر توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد و گفت: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران تأمین شود.

از تخلفات‌ دولت روحانی نمی‌گذریم

نماینده مجلس گفت: ما پرونده‌ای از ترک فعل‌های دولت روحانی تشکیل خواهیم داد چراکه نمی‌توان به راحتی از تخلفاتی که در دولت سابق انجام شد، گذشت. میرسلیم درباره عملکرد دولت روحانی به ویژه در زمینه اقتصادی، اظهار داشت: ما تمام تخلفات و اشکالاتی را که در کار دولت سابق وجود داشت، برای ملت روشن خواهیم کرد.

کنایه شریعتمداری به اصلاح طلبان؛ رئیسی لال ها را شفا می دهد

مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «رئیسی لال‌ها را شفا می‌دهد!» به انتقادات اصلاح طلبان واکنش نشان داده است. وی نوشت: آقای رئیسی در همین فاصله 4 روزه ریاست خود بر جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از اصلاحاتچی‌ها را که تاکنون زبانشان از انتقاد و اعتراض به پلشتی‌های دو ساله کرونا و 8 ساله دولت آقای روحانی بسته بود، شفا داده و قفل زبانشان را باز کرده است.

عطریانفر: 6 ماه دیگر شاید کار به ستایش دولت روحانی برسد

عطریانفر فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند و اتفاق مثبتی در عرصه جهانی و در ارتباط با کشورهای قدرتمند رخ ندهد، بعد از گذشت شش‌ماه از کار دولت جدید، همین منتقدان به ستایش عملکرد دولت آقای روحانی خواهند پرداخت. نقدهایی که امروز علیه دولت آقای روحانی می‌شنویم یا ناشی از عدم اطلاع منتقدان از شیوه حکمرانی و کشورداری‌ یا عاری از انصاف است.

کمک به تحقق وعده‌‌های رئیسی وظیفه همگانی است

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این نکته که همه نهادها وظیفه دارند به رئیس جمهوری کمک کنند تا وعده هایش را محقق کند، به ایرنا گفت: تحقق وعده‌ های رئیس جمهوری به معنی کاهش مشکلات مردم است و مسئولان هدفی جز این امر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت