شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیسی: کار مسولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم، تاکید کرد: کار مسولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرایی مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده درنظر گرفته شود. رئیسی با تاکید بر اینکه باید از انفعال در نحوه مقابله با کرونا خارج شویم و رویکردهای فعالانه اتخاذ شود، تصریح کرد: ضروری است که سازوکارهای متناسب برای بسیج نیروهای داوطلب و نهادهای مردمی طراحی شود. وی با اشاره به ضرورت دریافت پیشنهادات تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی و تجربیات عملی دستگاه های اجرایی سراسر کشور برای نهایی کردن طرح تحول در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هرچه زودتر تجارب یک سال و نیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش رو و پیشنهادات تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور برای برسی و آسیب شناسی کرونا در کشور ارسال نمایند

زاکانی: رئیس جمهور گفت به شهرداری برو، کمکت میکنم

نماینده مجلس قم در مجلس بین حضور در شهرداری تهران و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری تهران و نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران حاضر شوم. وی افزود: پس از انتخابات برای شهرداری تهران تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برنامه عملیاتی خواستند و من و تعدادی دیگر از افراد برنامه دادیم و پس از دفاع از برنامه خود؛ خروجی تصمیم اعضای شورای شهر تهران این شد که پس از جمع بندی‌ها، برنامه من برای مدیریت شهرداری تهران انتخاب شد و در برنامه خود نیاز شهر تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی را طرح کردم و برنامه‌ای برای زنده کردن روح شهر با نگاه جدید به این کلان شهر را ارائه دادم. زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صحبت با آقای رییسی گفتم برای رفع مشکلات شهر تهران نیاز به کمک و یاری 3 قوه و همه دستگاه‌ها است و آقای رییسی استدلال کردند شما بروید شهرداری ومن هم کمک می‌کنم تا مشکلات شهرداری تهران کمتر شود و با خدمت رسانی و همکاری دولت و مجلس، کام مردم شیرین شود و بنده نیز به ایشان قول دادم با همکاری دولت و مجلس بار تهران را از روی دوش دولت بردارم.

مهر محرمانه عدم احراز بنده را بردارید تا به اطلاع عموم برسانم

لاریجانی در واکنش به به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در مورد ردصلاحیتش نوشت: مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم. دفتر لاریحانی درباره اظهارات امروز هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اطلاعیه ای صادر کرده است. متن پاسخ دفتر لاریجانی به شرح زیر است: سخنگوی شورای نگهبان در اولین نشست خبری خود فرموده‌اند که: دلایل عدم احراز صلاحیت لاریجانی به ایشان اعلام شده است متاسفانه نامه‌ای که اخیراً برای اینجانب ارسال فرمودید با مهر محرمانه است که به دلیل محرمانگی قانوناً قابل انتشار نیست؛ مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم.

دولت سیزدهم راهی جز ادامه روند مذاکرات ندارد

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: اگر دشمن همین روند تحریم‌ها را ادامه دهند و با ادامه دادن این روند، بنیه و توان مقاومت مردم در مقابل مسائل و مشکلات از بین خواهد رفت. با این وضعیت تنها راهمان این است که وارد یک مذاکره یا یک تفاهم شویم و راه نیمه رفته را تمام کنیم. تاجیک افزود: دولت سیزدهم هیچ راهی ندارد جز این که به ادامه روند مذاکرات برگردد و اگر این استدلالات مورد قبول است، به آن سرعت ببخشد زیرا هرچه زمان بگذرد و مذاکرات وین به نتیجه نرسد، دولت از منظر داخلی درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها و سایر معضلات، بحران‌ها و چالش‌های داخلی می‌شود و از منظر خارجی نیز فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند.

سندسازی اسرائیل علیه ایران عملیات روانی است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا دنبال تعامل با ایران نبوده و ‌نیست، گفت: تا زمانی که سایه رژیم صهیونیستی بر آمریکا وجود دارد، شیوه آنها در مواجهه با ایران تغییری نمی‌کند شکارچی افزود: دشمنان همزمان با مراسم تحلیف جنگ رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کردند و امروز هم به دنبال سندسازی برای اقدامات خود هستند. بر همین اساس است که امروز آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند قطعاتی از پهپادهای ایران را از آب خارج کردند؛ این برای آنها سند می‌شود. وی افزود: روش آمریکایی‌ها همین شیوه است که داستان سرایی می‌کنند تا بواسطه آن ایران را متهم سازند و این اقدام آنها هم ناشی از یکپارچگی و یک‌دستی در مجموعه نظام است؛ لذا بر همین اساس راهکاری که برای فشار به جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند چنین شیوه‌ای است.

بسیاری از واکسن ها مصونیت 100 درصدی ندارند

دلتا یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او علام می کنیم حتما باید آزمایش دهد. مردانی افزود: هم اینک پاندمی کرونا رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده و پاندمی «دلتا» ایجاد شده کشوری در دنیا نیست که از آسیبِ آن در امان نباشد. بسیاری واکسن ها نیز از «دلتا» مصونیت ندارند و بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند نیز مصون نیستند.. وی ادامه داد: بسیاری مردم اعلام می کنند با تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا می شوند ولی این افراد به صورت سبک مبتلا شده اند و کارشان به مرگ نکشید.

نباید از فضای مجازی بترسیم

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: اگر آدم درستی باشیم، نباید ترسی از فضای مجازی داشته باشیم. این مرجع تقلید در ادامه افزود: اگر کسی چیزهای دروغی را منتشر کرد، محاکمه بشود اما ما اگر با طهارت زندگی کنیم، از دنیای مجازی باکی نیست.

سه فرمان پیشنهادی جلیلی به رئیسی در روز اول دولت

جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یک ویدئو از جلسات دولت سایه در صفحه توئیتری خود سه اقدام را به عنوان سه فرمان پیشنهادی به رئیس جمهور در روز اول دولت سیزدهم مطرح کرد. جلیلی نوشت: انتشار عمومی اطلاعات مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی، اجرای طرح سفر و الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت سه فرمان پیشنهادی به رئیس دولت سیزدهم است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: غرب به مذاکره با ما نیاز دارد، نه ما

عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بودجه‌های گذشته نه توسعه‌ای بود و نه تحریمی؛ بودجه حفظ وضع موجود بود. اما طبیعتا بودجه آینده باید توسعه‌ای بسته شود، آن هم در همین شرایط تحریم. البته اقدامات خوبی شده و شرایط دنیا تغییر کرده است؛ ما از این تحریم‌ها و فشارهای حداکثری عبور کرده‌ایم و این موضوع را طرف مقابل نیز می‌داند و مجبور هستند که کوتاه بیایند و از خود انعطاف نشان دهند. آن‌ها بیش از ما نیاز به مذاکره و توافق دارند.

روحانی برای بیرون آمدن از قدرت آمادگی روحی ندارد

وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس دهم نوشت: آقای روحانی او در مصاحبه‌ای گفته که می‌خواهد کار علمی و فرهنگی کند، نمی‌دانم چقدر در این سخن جدی است اما از نگاه ناظرانی چون من، او اساساً برای بیرون آمدن از قدرت آمادگی روحی ندارد. در این چهل و اندی سال، همیشه زیست در قدرت داشته است.

وقتی لاریجانی رد صلاحیت می‌شود تکلیف اصلاح طلبان روشن است

رجایی فعال اصلاح طلب با بیان اینکه وقتی لاریجانی رد صلاحیت می شود تکلیف اصلاح طلبان روشن است، گفت: نسخه هاشمی برای برجام کماکان شفابخش است و باید مصوبه مجلس توسط خود مجلس اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در استان مدیران خطرپذیر کم داریم در

بیشتر

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت