یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیسی: از هر طرح دیپلماتیک که منجر به لغو تحریم‌ها شود حمایت می‌کنم

رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف گفت: در دولت مردمی، همه مؤلفه های قدرت ملی کشور تقویت خواهد شد؛ و از همه ابزارهای قدرت ملی از جمله دیپلماسی و تعامل هوشمند با جهان، استفاده می‌کنیم. رئیسی افزود: قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، امنیت ساز است.بحران‌های منطقه، باید از طریق گفتگوهای واقعیِ درون منطقه‌ای حل و فصل شود و دخالت های بیگانگان نه موجب رفع مشکل که خود، مشکل است.من، دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه بخصوص همسایگان دراز می‌کنم. برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، کاملا صلح آمیز است. وی در ادامه گفت: سیاست فشار و تحریم، موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه، نخواهد شد. تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند، مورد حمایت ماست. رئیسی گفت: دولت مردمی دولت وفاق ملی خواهد بود و وعده‎ های دولت مردمی، وعده صادقه است و جناح‌های سیاسی رنگ می‌بازند.

دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره کارآمدی و پاسخ گویی باشد

رئیس مجلس با اشاره به ورود کشور به دوره جدید مدیریتی، گفت: دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره کارآمدی و پاسخ گویی باشد و در این دوره بدون بهانه تراشی باید مشکلات مردم را حل کنیم، ما باید هر لحظه برای مردم تلاش کنیم و حق نداریم شب را بدون دغدغه مردم سر بر بالین بگذاریم. قالیباف افزود: ما وارد دوره جدید مدیریتی در کشور شده‌ایم؛ مردم با انتخاب‌های خود در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این فرصت را به ما داده‌اند تا با حل مشکلات مردم خصوصاً قشر ضعیف و متوسط نشان دهیم که مدیریت جهادی راه حل همه مشکلات مادی و معنوی جامعه است. وی با بیان اینکه برای موفقیت در رسیدن به این هدف دوره جدید مدیریتی کشور را باید تبدیل کنیم به دوره کارآمدی و پاسخگویی، گفت: در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» همه ما مکلّف هستیم که ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم و روشن است که بار اصلی این مسئولیت برعهده دولت محترم خواهد بود امّا همدلی و هم‌افزایی دو قوّه دیگر در تکمیل این فعالیت نقشی کلیدی دارد.قالیباف افزود: با توجه به تاکید رهبری در جلو انداختن معرفی کابینه، قرار بر این شد که در ابتدای هفته آینده بر اساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفته لیست اعضای کابینه به مجلس معرفی شود.

به اصلاح‌طلبان گفته بودم که نباید کاندیدایی معرفی کنید

فعال اصلاح طلب گفت: بعد از سال 88 احزاب در ایران جایگاهی ندارند. در جریان انتخابات فعال نبودم، انتخابات از اول روندش چیده شده بود و نتیجه آن روشن بود. به اصلاح‌طلبان گفته بودم که نباید کاندیدایی معرفی کنید چون مشخص بود که رای تعیین کننده نیست. صفایی فرهانی افزود: از ابتدا اقتصاددانان نبوده‌اند که بودجه کشور را تنظیم کرده‌اند بلکه توسط سیاست‌مداران اتفاق افتاده است، علاوه بر فرار مغزها، فرار سرمایه هم در سال‌های گذشته در کشور به‌خاطر تقابل با غرب شکل گرفته است و شما وقتی که توسعه را مبنا قرار نمی‌دهید، برای گذران زندگی روستاها تخلیه شده و روستایی‌ها به شهرها مهاجرت می‌کنند و این نشان دهنده‌های آن است که این بحران روز به روز در حال بیشتر شدن است.

در خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:در تمام مرز‌های آبی خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است، حتی برای دفاع از امنیت منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و دور دست آمادگی لحظه‌ای وجود دارد. دریادار تنگسیری اظهار داشت: در منطقه استراتژیک تنگه هرمز، سیستم کنترل باند حاکم است، هر شناوری که وارد و خارج می‌شود با رصد کامل و اشراف اطلاعاتی کنترل می‌شود و اشراف هوشمندانه کاملی در تنگه وجود دارد. وی افزود: دشمن می‌داند تحرکاتش رصد می‌شود و به محض تخلف حتی سهوی، تذکر جدی می‌گیرد و سریعا باید مراعات کند، در غیر اینصورت با برخورد قاطع و مقتدرانه مواجه می‌شود، این یک موضوع عادی است و به یک امر بدیهی تبدیل شده است.

مراسم تحلیف نشان داد ادعای منزوی شدن ایران حرف جاهلان است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برگزاری آبرومندانه مراسم تحلیف رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم نشان داد که منزوی شدن ملت ایران حرف جاهلان است. نبویان افزود: کسانیکه دم از منزوی شدن ملت ایران می‌زنند فقط دشمنان و جاهلان هستند و این افراد و این کشورها باید آرزوی منزوی شدن ملت ایران را به گور ببرند و همگان باید بدانند که ملت ایران همیشه زنده است.

حقیقت پور: برجام نباید به دعوای میان قوه ای تبدیل شود

حقیقت پور چهره سیاسی اصولگرا گفت: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ما است یعنی باید فرا قوه ای دیده شود.

اگر دولت جدید فکر می‌کند بدون برجام مشکلات حل می‌شود، خیلی پرت هستند

عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نوشت: اگر دولت و طرفدارانش گمان کنند، بدون حل برجام می‌توانند حتی اندکی از قول‌های انتخاباتی را به سرانجام برسانند، به نظرم خیلی از ماجرا پرت هستند. ولی اگر قول‌های خود را بدون حل برجام انجام دادند معلوم می‌شود ما خیلی پرت هستیم و باید وجود معجزه در قرن 21 را باور کنیم.

دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس گفت: دولت آقای روحانی با همه فرازونشیب‌ها و نقاط ضعف و قوت کنار رفت. این اتفاق به این معناست که دوران انتقاد برای اصولگرایان و جریان‌های حامی آقای رئیسی به پایان رسیده و آنها باید وارد برنامه‌های اجرایی برای رفع مشکلات کشور شوند. پس از این پذیرفته نیست که دولت سیزدهم ناکارآمدی‌های آینده را به دولت گذشته حواله دهد.

نمی گذاریم برای کسب و کار مردم کوچکترین محدودیتی ایجاد شود

نماینده مجلس گفت: طرح صیانت به معنای محدودیت کسب و کار در فضای اینترنت نیست بلکه برای امن کردن فضای کسب و کار است. میرتاج الدینی افزود: هر مصوبه ای که بخواهد فضای کسب و کار مردم را به مخاطره بیندازد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به آن رای نمی دهند و موافق نخواهند بود بلکه در جهت امن سازی و حمایت خواهد بود.

با آمدن رئیسی، جمهوری اسلامی برجام را کنار می‌زند

کیهان نوشت: اکنون، دوره روحانی به سر آمده و چهره‌ای سکاندار ریاست دولت جمهوری شده که گزارشگر سی‌ان‌ان درباره او می‌گوید رئیسی، مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و امتیاز دیگری نخواهد داد. او در دو سال ریاست قوه قضائییه، امید مردم را افزایش داد و اکنون امیدواری بیشتری نسبت به گره‌گشایی‌اش در جایگاه ریاست‌جمهوری احساس می‌شود بنابراین، دشمن را دستپاچه می‌کند. آن‌ها نمی‌توانند همزمان مسیر دعوت به تعامل و تشدید شیطنت را ادامه دهند. می‌دانند که کشور پس از شش سال تجربه تلخ، تعلق‌خاطری به برجام ندارد و یا باید تعامل برابر را بپذیرند و تحریم‌ها را به شکل جدی و تضمین شده و قابل راستی‌آزمایی لغو کنند، یا اینکه مرتکب خصومت و شیطنت شوند. دیگر نمی‌توانند گزینه دوم را ابزار مذاکره و امتیازطلبی جدید قرار دهند.

حزب ا… لبنان: ده‌ها راکت به مواضع اسرائیل شلیک کردیم

حزب ا… لبنان بیانیه‌ای درباره راکت‌های شلیک شده از جنوب لبنان به سمت مراکز اسرائیلی صادر کرد و مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در این بیانیه آمده است: روز گذشته در واکنش به حملات هوایی اسرائیل به اراضی لبنان در مناطق الجرمق و الشواکر در پنجشنبه شب گذشته، گروه‌های شهید علی کامل محسن و شهید محمد قاسم طحان وابسته به مقاومت اسلامی لبنان، مناطقی در اطراف مواضع اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت 122 میلیمتری هدف قرار دادند. همچنین اسرائیل نیز ارتفاعات «شبعا» و «الهباریه» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت