یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

نامه قالیباف به رئیس‌جمهور: مفاد قرارداد با تلگرام شفاف‌سازی شود

رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توضیح دولت درباره عدم تشریح و شفاف‌سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی شد.

ارتش امانت ملت در دست فرماندهان است

فرمانده کل ارتش با اشاره به خدمت‌رسانی نیرو‌های چهارگانه ارتش در استان‌های کم‌برخوردار، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متعلق به ملت ایران است و در راستای اهداف نظام گام برمی‌دارد. موسوی افزود: در واقع ارتش امانت ملت در دست فرماندهان است.

مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با هیچکس تعارف ندارد

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین کمک ما به دولت سیزدهم این است که سختگیرانه نسبت به برنامه‌ها و افراد انتخابی اقدام کنیم، از این رو با احدی تعارف نداریم.

در صورت پیروزی همتی احتمال فروپاشی کشور وجود داشت

زید آبادی تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: اگر آقای همتی در انتخابات ریاست جمهوری، برنده هم می شد، بدون تردید کاری از پیش نمی بُرد. در نتیجه اوضاع فعلی تعلیق دوره آقای روحانی ادامه پیدا می کرد و حتی احتمال داشت کشور به سمت فروپاشی کامل پیش برود.

زنگنه: دولتی به مظلومیت دولت های تدبیر و امید نبود

وزیر نفت گفت:ما در این مدت بیش از 100 میلیارد نفت نفروختیم و آنچه که فروختیم با مشکلات بود. هدف تحریم فروپاشی نظام بود. زنگنه افزود: من از سال 67 وزیر بودم اما هیچ دولتی را مظلوم تر از دولت تدبیر و امید نمی دانم.

عنابستانی: اینستاگرام قوانین ما را خواهد پذیرفت

عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از خرید فروش اسلحه و ابزارآلات جنسی در اینستاگرام انتقاد کرد و ضمن اعتراض به مسدود شدن صفحه کاربری‌اش در توییتر گفت: اینستاگرام که 50 درصد پهنای باند ما را مصرف می‌کند، ضوابط ما را می‌پذیرد.

روحانی: فرمانده جنگ اقتصادی بودم اما بدون سرباز

روحانی در آخرین سخنرانی اش در کسوت ریاست جمهوری گفت: آنچه که برای نجات کشور در سال 92 فکر می کردم همان است. اعتدال و تعامل سازنده در داخل و خارج. هنوز بعد هشت سال همان فکر را می کنم. با چنگ انداختن به صورت هم با هتاکی و تخریب یکدیگر نمی توانیم کشور را به پیشرفت برسانیم روحانی با بیان اینکه رهبری به بنده گفتند که شما فرمانده جنگ اقتصادی هستید، اما فرماندهی بدون سرباز و تجهیزات بودم، افزود: اسرار را اسرائیلی ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد. وی ادامه داد: من هیچ وزیری را برای رفاقت و توصیه کسی انتخاب نکردم. هیچ وقت به هیچ وزیری نگفتم این فرد بشود معاون یا مدیرکل. من تابع خرد جمعی بودم و به این وعده خود عمل کردم. روحانی افزود: حرف‌هایی درباره آن ایام دارم که شاید سال‌ها نتوان به زبان آورد و نتوان گفت که در فاصله حصول توافق برجام در تیر ماه تا آغاز اجرای آن در دی ماه چه اتفاقاتی افتاد و چه اقداماتی کردند تا برجام اجرایی نشود.

طرفداران انقلاب با طرح صیانت مخالفت نکنند، اصلاحش کنند

مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله کیهان به طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی پرداخت و نوشت: در دلسوزی موافقان و مخالفان این طیف با طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» تردیدی نیست از این روی بحث و تبادل‌نظر مستقیم تنها راه پایان دادن به جدال و رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود. کوتاه سخن اینکه به یقین هیچ یک از دو سوی ماجرا، با مدیریت بیگانگان بر فضای مجازی کشورمان موافق نیستند و تلاش پیگیر و به کارگیری همه توان داخلی را برای رسیدن به نقطه‌ای که در آن مدیریت این فضا در اختیار خودمان باشد، نفی نمی‌کنند. شریعتمداری در ادامه نوشته است بحث‌ها و مشاجره‌ها بر سر چگونگی رسیدن به این نقطه مطلوب است و نه، نفی آن. از این روی مخالفان می‌توانند و باید بجای نفی طرح یاد شده، ایراد‌هایی را که بر آن وارد می‌دانند مطرح کنند و موافقان نیز با سعه‌صدر نظرات مطرح شده را پذیرا بوده و از این نظرات، در صورت علمی و منطقی بودن آن استقبال کنند و در غیراینصورت نظر خود را درباره رد نظرات ارائه شده مطرح کنند. در این حالت اولاً به نتیجه مطلوب نزدیک می‌شوند و ثانیاً؛ باب سوءاستفاده بدخواهان از مشاجره دوستان نیز بسته خواهد شد.

برخی از سر دلسوزی خواستار استعفای دولت بودند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هیچ کس از ما نپرسید که چگونه نفت فروختید؟ ترامپ ایستاد و نگذاشت یک بشکه نفت فروخته شود و به 12 نفت کش ما آسیب زده و منفجر کردند. اسرائیل آدم می‌فرستاد داخل نفت کش ما و آن را منفجر می‌کرد. هیچ کس نگفت پول نفت چگونه جابه‌جا می‌شد. جهانگیری افزود: روحانی قبل از دوران ریاست جمهوری گنجینه اسرار کشور بودند و در دوران ریاست جمهوری هم کشور را از شرایط سخت عبور دادند. وی ادامه داد: برخی از سر دلسوزی خواستار استعفای دولت بودند، اما ما در مقابل مردم مسئول بودیم و باید می‌ایستادیم و کشور را از آن پیچ تاریخی عبور می‌دادیم ما سیاست‌هایی وضع کردیم که در شرایط عادی آن را قبول نداشتیم، اما زندگی مردم و اقشار ضعیف مسئله اول ما بود نه توسعه.

نماینده مجلس: روحانی نتوانست جایگزین هاشمی شود

نماینده مجلس با بیان اینکه روحانی نتوانست جایگزین هاشمی شود، گفت: روحانی نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد و این دولت را شاخصی برای عملکرد جریان اعتدال در آینده قرار دهد. نوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان دولت روحانی را نماد حکمرانی موفق جریان اعتدال دانست؟ گفت: خیر، زیرا دولت روحانی با ناملایمات زیادی در عرصه داخلی و خارجی مواجه بود و اهداف مورد نظر دولت محقق نشد. نوری گفت: روحانی می‌توانست در مورد ترکیب کابینه بهتر تصمیم بگیرد. باید به جوانگرایی در کابینه توجه بیشتری می‌شد.روحانی اعتدال را رعایت کرد و تلاش داشت تا کابینه فراجناحی معرفی کند؛ همین امر موجب عدم موفقیت دولت شد.

ایران در حال فاصله گرفتن از تعهداتش در برجام است

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفتگویی گفت: هیچ کسی نمی خواهد مذاکرات را ترک کند و تا زمانی که ایرانی ها آماده از سرگیری روند مذاکرات باشند، صبر کنیم. اولیانوف در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون مصوب مجلس، ایران فعالیت هسته ای خود را با نصب سری جدیدی از سانتریفیوژهای پیشرفته و افزایش سطح غنی سازی و میزان غنی سازی افزایش داده است، روسیه چه دیدگاهی نسبت به آ ن دارد؛ گفت: فکر می کنم درست نباشد که به دسته بندی هایی مثل خطر یا تهدید در این زمینه بپردازیم اما مطمئنا مشتاق آن هم نیستیم. ایران در حال فاصله گرفتن بیشتر از تعهداتش در برجام است. شاید حتی این موضوع تا حدی نامعقول است، چون اگر مذاکرات با رسیدن به توافقی ختم شوند، تمامی این انحراف‌ها به حالت اول بازگردانده می شوند.

وضعیت ورودی بیمارستان‌ها نگران‌کننده است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد بیمارانی که بستری می شوند بیشتر از کسانی است که ترخیص می شوند یعنی ورودی بیمارستان ها بیشتر از خروجی است. کولیوند افزود: همکاران ما با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند و بیمارانی که از طریق اورژانس منتقل می‌شوند در بیمارستان‌ها بلاتکلیف نخواهند ماند. وی ادامه داد: اگر افرادی قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نباشند، موتور آمبولانس‌هایی در نظر گرفته شده است و در مناطق دور افتاده از بالگرد‌ها نیز برای مناطق صعب العبور استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت