اخبار سیاسی

رئیسی، رئیس جمهور آراء باطله و خاموش هم باشد

عطریانفر عضو حزب کارگزاران گفت: رئیسی، رئیس جمهور قاطبه ملت ایران است چه کسانی که به ایشان رأی دادند، چه کسانی که در مقام نقد، رقیبان ایشان هستند، چه کسانی که اعتراض خاموش خود را در قالب آراء باطله مطرح کردند، چه کسانی که خود را از اصل مشارکت بازداشتند، تحریم کردند و مشارکت نکردند و چه کسانی که خارج از این قواعد، در حالت انفعال، شراکت انتخاباتی نداشتند جناب آقای رئیسی رئیس جمهور همه ملت است.

محسن رضایی برنامه خود را در اختیار رئیسی گذاشت

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که برنامه راهبردی انقلاب اقتصادی را که به تفکیک ۳۱ استان کشور برای دولت احتمالی‌اش تدارک دیده بود و پیشتر در زمان تبلیغات انتخابات نیز در اختیار مردم گذاشته بود را در اختیار رئیس جمهوری منتخب ، حجت الاسلام رئیسی قرار خواهد داد تا در صورت صلاحدید وی و تیم اقتصادی دولت جدید برای حل مشکلات مردم، مورد استفاده قرار گیرد.

ترقی: دولت آینده امور را از پشت میز اداره نکند

عضو حزب موتلفه گفت: دولت آینده، در امور مدیریت کشور مردم را سهیم کند و خدمتگزار مردم باشد و خود را نوکر مردم بداند. ترقی افزود: دولت آینده پشت میز ننشیند واز آنجا امور را اداره نکند. با حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات مردم در واقع کمبودها و کاستی های آنها را بیشتر لمس و در جهت رفع آنها کوشش کند.

مردم رئیسی را با رای معناداری انتخابات کردند

معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم آقای رئیسی را با رای معناداری انتخابات کردند. اژه ای افزود: رئیسی حدود ۴۰ سال در قوه قضاییه بودند و ۱۰ سال مسئولیت بازرسی کل کشور و ۱۰ سال معاونت اولی در قوه قضاییه و دو سال ریاست قوه قضاییه را برعهده داربودند لذا به همه مشکلات آگاهند.

۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود

زیباکلام فعال اصلاح طلب گفت: دوونیم میلیون رأی برای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود و شکست سختی در این انتخابات متحمل شدند.
عاندین نظام را مات و مبهوت، اقدام و عمل خود کرده است. سرلشکر باقری افزود: اطمینان داریم این انتخابات ، فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت قله‌های رفیع جدید گشود و پشتوانه قدرتمندی در اختیار منتخب ملت قرار داد


رئیسی: دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد تشکیل می دهم


سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: مردم عزیز ایران؛ آنچنان که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آراء بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، ان شاء ا… دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و تمام ظرفیت های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار خواهیم بست. رئیس جمهور منتخب در ادامه نوشت: شما به عهد خود با صداقت وفا کردید و امروز نوبت این بنده خدا و خادم شماست که به عهدی که با شما بسته ام وفادار بمانم و لحظه ای در خدمت به شما، کوتاهی نکنم. بدون تردید در این مسیر نیازمند همراهی، دلسوزی و دعای خیر همیشگی شما هستم. از همه نامزدهای محترم چه کسانی که حضور داشتند و چه کسانی که انصراف دادند قدردانی می نمایم و از دیدگاه های ارزشمندشان برای تدبیر امور استفاده خواهم کرد.


وحید حقانیان: حضور سه رقیب برای رئیسی، امداد الهی بود


معاون امور ویژه دفتر رهبری در یادداشتی با اشاره به ادامه کاندیداتوری رضایی، قاضی زاده هاشمی و همتی گفت: بنابراین حضور این سه رقیب برای جناب آقای رئیسی، امداد الهی به حساب آمده و یقینآ باید گفت اینها خود را به گونه ای دانسته، یا ندانسته خرج انقلاب کردند وگرنه با توجه به شرایط رد صلاحیت ها، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و حتی احمدی نژاد، اگر بعد از کنار کشیدن نامزدهای پوششی، این سه نفر نیز اعلام انصراف کرده بودند، ولو وزارت کشور هم قبول نمی کرد یقینا چالش بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود می آمد.سید وحید حقانیان در ادامه نوشت: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که مانند همیشه، مردم عزیز از تمامیت ایران سربلند، دفاع کرده و دشمنان را مایوس نمودند. از امروز دیگر زمان همکاری و حل ریشه ای مشکلات مردم، یعنی همان ولی نعمتان انقلاب و نظام است تا ان شاءا… بی تدبیری ها کنارگذاشته شده و با امید و تکیه بر توان داخلی، آینده ای روشن را برای مردم و خصوصآ جوانان غیور و مستعد، کار و کوشش و نوآوری رقم بزنیم. در صورتی که اینگونه شود در انتخابات چهار سال بعد با حضور حداکثری مردم و انتخاب دولت قوی و مردمی و اقبال دوباره به رئیس جمهور منتخب جدید روبرو خواهیم بود


مرعشی: باید در ساختار‌های خود تجدیدنظر کنیم


سخنگوی حزب کارگزاران گفت:معتقدم اصلاح‌طلبان با سازوکار‌ها و سازمان‌های کنونی نمی‌توانیم این ۲۵میلیون رأی را با خود همراه کنیم و باید در ساختار‌های خود تجدیدنظر کنیم. مرعشی نوشت: شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب باید متحد‌تر شوند و روابط خود با مردم را از نو باز تعریف کنند. من به پایان جریان سیاسی اصلاحات معتقد نیستم؛ اما حقیقت آن است که این جریان تضعیف شده و باید خود را باز تعریف کند. به هرحال ما با ۲۵میلیون رأی و پتانسیل قوی اجتماعی روبه‌رو هستیم که می‌توان با تغییر ساختار و برنامه‌ها و توسعه دادن سازمان‌های اصلاح‌طلب آن‌ها را در آینده دوباره جذب کرد.وی ادامه داد: نظریه تحریم انتخابات با همه هیاهویش در این انتخابات عملا شکست خورد.


تکلیف FATF در دولت رئیسی مشخص می‌شود؟


نماینده سابق مجلس گفت: در دولت رئیسی برجام و FATF را مرتبط باهم بررسی می‌کنند لذا اگر در موضوع برجام اقدام اساسی صورت گیرد و تحریم‌ها به صورت بنیادی از میان برداشته شود، آن موقع دولت رئیسی به سمت پذیرش همکاری‌های بیشتر با FATF حرکت خواهد کرد. فلاحت پیشه افزود: برجام سیاست کلان کشور است و به طور طبیعی با یک مدیریت تازه نفس ادامه پیدا می‌کند.وی افزود: این انتظار وجود دارد در فاصله‌ای که دوران انتقال است یعنی انتقال قدرت از سوی دولت روحانی به دولت رئیسی اقدامات اساسی صورت گیرد. وی اظهار داشت: غربی هایی که نسبت به آینده تحولات سیاسی در ایران تردید داشتند اکنون با تردید کمتری مذاکرات را شکل می دهند.


مردم قاطعانه به طراحان تحریم انتخابات پاسخ دادند


سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک خلق حماسه ۱۴۰۰ توسط ملت ایران و انتخاب آیت ا… رئیسی در «سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری» از آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تداوم راهبرد این نهاد انقلابی و مردمی در همکاری و هم افزایی با دولت ها در عرصه خدمتگذاری به مردم شریف و نجیب و پیشبرد برنامه‌های دولت سیزدهم برای تقویت و به‌کارگیری ظرفیت ها و فرصت های تضمین‌کننده پیشرفت کشور و مانع زدایی از روند بهبود وضعیت زندگی مردم و اندیشیدن به سازندگی شایسته و در شأن میهن اسلامی خبر داد. وی در ادامه نوشت: در این حشر انقلاب ، اراده و همت وصف‌ناپذیر مردم، قاطعانه و هنرمندانه پاسخ معنادار خود به طراحان تحریم انتخابات به شایستگی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت