اخبار سیاسی

قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست


در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، وزیر امور خارجه کشورمان پیامی در این باره صادر کرد. ظریف در ویدیویی که متن آن را نیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نوشت: جمعه روزی است که از طریق صندوق رای می‌توانیم دریچه‌های روشنایی و امید را برای آینده خود و فرزندانمان باز نگه داریم. کمبودها، کاستی‌ها و اشتباهات کم نبوده و نیستند و من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است.اما قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیافزاید از آن‌ها نخواهد کاست. ملت توسعه‌خواه ملتی است که هیچ فرصتی را حتی ظاهرا کوچک برای اصلاح و پیشرفت از دست نمی‌دهد. مردم ما مؤثرترین ضامن آزادی، امنیت، سربلندی و پیشرفت کشورند. مشارکت هوشمندانه مردم در داخل و خارج در تعیین سرنوشت خود قدرت ملی را رقم می‌زند، منافع ملی را در سطح جهانی پاسداری می‌کند و پشتوانه اصلی برای تعامل سازنده بین‌المللی است.مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم‌ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند. امیدوارم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مردم فرصت تازه‌ای برای حرکت به سوی ایرانی آباد، آزاد و توسعه‌یافته خلق کنند. دست در دست هم، ۲۸ خرداد را به جشنواره ملی امید برای همه ایرانیان تبدیل کنیم.


برای نخستین بار در تاریخ ایران، غنی سازی ۶۳درصدی انجام دادیم

رئیس جمهور تاکید کرد: همه دیدند برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی ۶۳ درصد هم انجام دادیم و اگر نیاز باشد در هر زمان می‌توانیم غنی‌سازی بالاتر هم انجام دهیم، اما در عین حال دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

نباید اجازه داد اصلاً فسادی شکل بگیرد که لازم باشد با آن مبارزه کنیم

رئیس قوه قضاییه مبارزه با فساد را خواست حکومت و مردم دانست و تأکید کرد: باید روحیه مبارزه با فساد و کژی‎ها در همه جا حاکم باشد و در کنار نظارت‎‌های پسینی به اقدامات پیشگیرانه هم توجه ویژه داشت تا از بروز مفاسد و ناهنجاری ها جلوگیری شود.

باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد

قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در مسیر فدا شدن برای انقلاب و مردم همچون برادران شهیدم کماکان چون کوه ایستاده‌ام، قطعا باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد و از هیچ اقدامی برای عمل به حجت شرعی دریغ نخواهم‌کرد.

فیلترینگ در ایران منقرض خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ در کشور در آینده منقرض خواهد شد ولی در شرایط کنونی عده‌ای اجازه نمی‌دهند با فیلترینگ خداحافظی کنیم. جهرمی افزود: از انقراض فیلترینگ‌ در کشور می توانیم سخن بگوییم ولی نمی دانم چه زمانی با این واژه خداحافظی خواهیم کرد.

سعید محمد: قصد شهردار شدن ندارم

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء،تاکید کرد برخلاف آنچه در فضای مجازی و رسانه ای بیان می شود، قصدی برای تصدی سمت شهرداری تهران ندارد.

سخنگوی دولت: رئیسی نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشت

ربیعی سخنگوی دولت در مورد ابلاغ یک دستورالعمل به استانداران و اعضای دولت که در آن به اشتباه بحث فیلترینگ به آیت ا… رئیسی منتسب شده توضیح داد و گفت: متاسفانه در مورد فیلترینگ تلگرام دقت لازم صورت نگرفته و در زمان ریاست جناب آقای رئیسی نبوده است. به محض اطلاع از این عدم دقت، در نامه‌ای اصلاحیه لازم به گیرندگان ارسال شد.


واکنش کدخدایی به افشاگری مصلحی درباره جلسه ردصلاحیت آیت ا… هاشمی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی، درباره رد صلاحیت آیت ا… هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲، در توئیتی نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت