اخبار سیاسی

از مدیران دولت احمدی نژاد و روحانی استفاده خواهم کرد

یک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول، گزینش‌های خاص را کنار خواهیم گذاشت و از همه شایستگان در ایران استفاده خواهیم کرد. رضایی افزود: از مدیران دولت فعلی (یازدهم و دوازدهم) و دولت سابق (نهم و دهم) هم استفاده خواهیم کرد، جز کسانی که در پرونده های مفاسد دست داشته اند و مشکلاتی داشتند، از همه شایستگان استفاده خواهیم کرد.

دختر سردار سلیمانی: از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنیم

در پی انتشار مطلبی مبنی بر مسئولیت دختر شهید سردار سلیمانی در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی، زینب سلیمانی اعلام کرد: مسئولیت من در ستاد آقای رئیسی کذب محض است و همانطور که قبلاً گفته‌ام خانواده سردار سلیمانی در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد.

کنایه تند عباس عبدی به پناهیان: تازه متوجه شده اید؟

عبدی در واکنش به اظهارات پناهیان درباره مناظره کاندیداهای انتخابات نوشت: رجال سیاسی و مذهبی شما با گزینش شورای نگهبان همین ها هستند تازه متوجه شدید؟ پناهیان در واکنش به مناظرات انتخاباتی گفته بود: دیشب حالم از دیدن مناظره بد شد! رجال سیاسی و مذهبی ما اینها هستند.

منتظریم تا مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر جبران ظلم محقق شود

سلیمی‌نمین گفت: استنباط می‌شود شورای نگهبان مخاطب سخنان رهبر انقلاب نیست و به نظر می‌رسد ظلم رخ داده از سوی نهاد یا افراد یا فردی باشد. فعال سیاسی اصولگرا افزود: اینکه چگونه باید این ظلم برطرف شود یا چه نهاد یا چه فردی در تهیه و انتشار آن گزارش نقش داشته، مسئله‌ای است که باید روشن شود و منتظریم تا مطالبه رهبری مبنی بر جبران ظلم رخ‌داده محقق شود.

زاکانی: فساد نمی‌گذارد مدیران نوکر مردم باشند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعارض منافع، فساد و خودباختگی نمی‌گذارد که مسئولان، نوکر مردم باشند. زاکانی در پاسخ با ایجاد اشتغال در دولتش ، افزود: : ما در ۶ ماه اول حداقل ۵۰۰ هزار شغل و در سال بعد ۱.۵ میلیون شغل و از سال بعد دو میلیون شغل می‌توانیم ایجاد می‌کنیم.

رئیسی: به ما تکلیف شده است که وارد میدان شویم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همت مردم و شکل‌گیری دولت مردمی منجر به گره‌گشایی از زندگی‌ها و کارآمدشدن ساختارهای اجرایی کشور می‌شود. رئیسی افزود: باید راه را خوب بشناسیم و طریق و مسیر درست را تشخیص دهیم و رهرو عالمان ربانی باشیم تا نزد خدا سربلند باشیم. وی ادامه داد: امروز کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد که نیازمند انجام وظیفه خطیر و تصمیم و اراده همه برای تغییر وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب است.رئیسی گام اول در این راه را اراده و عزم مردم برای اتخاذ تصمیم درست و مشارکت مسئولانه در صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت: حضور مردم و انتخاب درست آن ها موجب تغییر در وضعیت اجتماعی و اقتصادی می‌شود. وی از بیانیه گام دوم که از سوی رهبری ابلاغ شد به عنوان سند تحول در مدیریت اجرایی کشور یاد کرد و گفت: باید به سویی حرکت کنیم که امام و شهدا می‌خواستند که همانا تحقق عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی و عدالت جنسیتی است.

حضور مردم وجهه جمهوریت نظام را تثبیت می‌کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید از هر امکانی برای حفظ جمهوریت نظام جمهوری اسلامی بهره‌برداری کنیم تا رای مردم به عنوان تعیین کننده محوری برای خود مردم و کشور باشد. . مردم وقتی که ناامید شوند، اعتماد نکند و اطمینان آن‌ها از توانمندی مدیران نظام در هر رده‌ای و قوه‌ای سلب شود، دود آن به چشم کل نظام و کل مجموعه می‌رود و علاقه و اعتماد و همکاری در مردم برای رفع مشکلات از بین می‌رود. وی ادامه داد: آن‌هایی که می‌خواهند در یک شب یا دو شب بازار بورس را درست کنند، آن‌هایی که می‌خواهند فساد را ریشه‌کن کنند، اصلاً از مفهوم کمی اقتصاد چیزی را بلد هستند؟ بعضی‌ها ممکن است استاد دانشگاه باشند در زمینه اقتصاد، اما صرف استاد دانشگاه بودن نمی‌تواند شما را یک شب عامل عملگرا و برنامه محور کند. مهرعلیزاده گفت: بیایید واقع‌بین باشیم حاکم کردن سیاست‌ها و تفکرات سیاسی خود بر شئون زندگی مردم در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را کنار بگذاریم که همین موجب بدبختی ما شده است. مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه می دانیم حضور و نقش مردم برای تعیین سرنوشت می‌تواند وجهه جمهوریت نظام را بیش از پیش نشان دهد و تثبیت کند.

ترقی: بنا نیست کاندیدایی به نفع رئیسی کناره‌گیری کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به این که موقعیت رئیسی در میان نامزدها به لحاظ پایگاه اجتماعی جلوتر است و فاصله قابل توجهی با سایر نامزدها دارد، فکر نمی‌کنم بابت خورد شدن آرا جای دغدغه و نگرانی وجود داشته باشد. ترقی درباره احتمال کناره‌گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: بنا نیست کاندیدایی به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری کند. سعید جلیلی نیز بنا ندارد که از انتخابات کناره‌گیری کند و در صحبت‌های اخیر او نقطه نظری دال بر اینکه بخواهد کناره‌گیری کند ندیده‌ام. وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم کناره‌گیری کاندیداهای اصولگرا، انتخابات به دور دوم کشیده می شود،گفت: خیلی بعید است انتخابات به دور دوم کشیده شود.

عارف: اولین مناظره انتخاباتی سقوط اخلاق سیاسی بود

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است. عارف افزود: نامزدهای محترم انتخابات می توانستند از فرصت این مناظره برای تبیین برنامه های خود به ویژه در موضوع اقتصاد استفاده بهتری بکنند اما با کمال تاسف این فرصت عمدتا به اتهام زنی به یکدیگر طی شد. وی افزود: همه نامزدهای محترم در نهادهای مختلف حاکمیت اعم از قوه قضاییه،قوه مقننه و قوه مجریه مسئولیت داشته و دارند و به جای مسئولیت پذیری در قبال نارسایی های موجود و به اتهام زنی به یکدیگر و نقد گذشته و دولت مستقر که نماینده ای برای پاسخگویی به اتهامات وارده نداشت وقت صرف کردند.

ادعای آژانس درباره اختلافات پادمانی با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون درنظر گرفتن زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای برخی رژیم‌های منطقه، ادعا کرد که در حل مسائل پادمانی با جمهوری اسلامی پیشرفتی حاصل نشده است. رافائل گروسی در نخستین روز از آغاز نشست شورای حکام ادعا کرد: فقدان پیشرفت در روشن‌کردن پرسش‌های آژانس درباره صحت و تکمیل بودن اظهارنامه‌های پادمانی ایران به طور جدی توانمندی آژانس برای ارائه اطمینان از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او ادعا‌هایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند مطرح کرد این در حالی است که دو طرف توافق کردند تا همکاری ها گسترش یابند.

بحران تامین واکس کرونا در ایران

موعد تزریق دوز دوم واکسن کرونا در برخی گروه‌های دریافت کننده واکسن در کشور فرا رسیده است، اما تاخیر در واردات محموله‌های واکسن، باعث شده که این افراد نگران از بین رفتن اثربخشی دوز اول واکسن باشند. جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن عذرخواهی از مردم و افرادی که در تزریق دوز دوم واکسن دچار مشکل شده‌اند، اعلام کرد: به محض ورود محموله‌های جدید واکسن، تزریق دُز دوم واکسن برای افرادی که دُز اول را دریافت کرده‌اند با یک فاصله زمانی مناسب تزریق خواهد شد و افراد، هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت