اخبار سیاسی

قالیباف دستکاری در بودجه ۱۴۰۰ را پذیرفت؟

خضریان نماینده مردم تهران در توئیتی نوشت: در ادامه پیگیری اتفاقات بودجه ۱۴۰۰ و تغییرات پس از تصویب مجلس جلسه‌ای با حضور آقایان قالیباف، نادران، زنگنه و بنده برگزار گردید و جناب قالیباف ضمن پذیرش انتقادات، نسبت به تغییر نرم‌افزار بودجه و اصلاح سبک بودجه‌نویسی که مانع بروز اتفاقات اینچنینی شود، قول مساعد داد.

جلیلی: فیلترینگ توییتر توجیه ندارد

جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وقتی گفته می‌شود نباید دولت فضای مجازی را رها کند، عده‌ای فکر می‌کنند می‌خواهیم بگیریم و ببندیم! نه، اتفاقاً اگر برنامه داشته باشیم بسیاری از مردم و جوانان ما از فرصت‌های فضای مجازی استفاده حداکثری می‌کنند.من می‌گویم نه اتفاقاً برخی محدودیت‌ها در فضای مجازی وجود دارد که خود من توجیه زیادی برای آن ندارم. مثلاً‌ اینستاگرام باز است امّا توییتر فیلتر است، در حالی که کارویژه هر دو، یکی است.

رضایی: پول ایران را بعد از دلار و یورو قوی ترین پول منطقه می کنم

رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت شود تا پس از دلار و یورو قویترین پول منطقه غرب آسیا شود.

تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانم

قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۵۱ برنامه و پروژه در حوزه اصلاحات ساختاری و نهادی اقتصادی تهیه کردم و تحت عنوان کتاب دولت اعتماد چاپ کردم. بر اساس این برنامه، در عرض ۴ سال نه تنها نرخ تورم کاهش می‌یابد بلکه آن را تک‌رقمی می‌کند و به زیر ۵ درصد می‌رساند.

رئیسی بیشترین معیار را دارد

نامزد رد صلاحیت شده انتخابات گفت: در راستای کمک به جبهه انقلاب به همه عزیزان این جبهه اعلام آمادگی کردیم که در هر بخشی که نیاز بود کمک خواهیم کرد. سعید محمد افزود: حمایت ما از کاندیدایی از جبهه انقلاب می‌باشد که بیشترین تطابق با شاخصه‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری را داشته باشد و همچنین دارای اقبال عمومی بالایی باشد که در حال حاضر رئیسی بالاترین معیارها را در این راه و در جبهه انقلاب دارد.


تقوی: جامعتین در انتخابات از رئیسی حمایت می‌کند


دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: سید ابراهیم رئیسی، نامزد مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ریاست‌جمهوری است.سید رضا تقوی افزود: همه به خوبی می‌دانند که بین مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باید هماهنگی خوبی وجود داشته باشد و اگر اختلاف و ناهماهنگی باشد، در سطوح پایین جامعه جدایی و تفرقه به وجود می‌آید و وحدت آسیب می بیند. ما وحدت، هماهنگی و تبعیت رئیسی از مقام معظم رهبری را به خوبی می‌بینیم و این مهمترین معیاری است که وی را به عنوان نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردیم. تقوی تصریح کرد: علاوه بر این زندگی رئیسی و خانواده اش بسیار شفاف است و هیچ حاشیه ای ندارد. رئیسی کاملا به مشکلات و مسائل کشور آگاه است و می‌تواند این مسائل را حل و فصل کند.وی گفت: رئیسی در قوه قضائیه نشان داد که فردی فسادستیز است و تصمیم دارد که با فساد مبارزه کند. .را به پای میز محاکمه بکشاند و این موضوع هم یکی از معیارهای مهم ما برای حمایت از آیت الله رئیسی است


عارف: امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم


معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار نامه ای خطاب به مردم ایران ضمن انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و با بیان اینکه در مقطع فعلی مفهوم انتخابات و حق انتخاب ملت، با چالش اساسی رو به رو شده است، نسبت به یکدست سازی حاکمیت هشدار داد و گفت: به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت ، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم. عارف نوشته است: متاسفانه ‌امروز به واسطه ی عمکرد دست اندرکاران امر و عدم احراز صلاحیت بسیاری از افرادی که در نظام جمهوری اسلامی دارای مسئولیت های کلیدی بوده اند، انتخابات وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده و مفهوم انتخابات و حق انتخاب ملت، با چالش اساسی رو به رو شده است. وی در ادامه نوشته است: به صراحت می گویم یکدست سازی حاکمیت فرجام نامطلوبی برای کشور خواهد داشت ، به همین دلیل به عنوان یکی از دلسوزان کشو و ملت ، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم . اگر بخش های تصمیم گیر حاکمیت نخواهد از برخی روش‌های اداره کشور که با روح جمهوریت نظام در تضاد است، فاصله بگیرد، مطمئنا به تعمیق شکاف ملت و حاکمیت خواهد انجامید.


نوباوه: جلیلی به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌رود؛ هم دولت دارد هم برنامه


مشاور سعید جلیلی کاندیدای انتخابات در مورد تحلیل‌هایی مبنی بر کناره‌گیری جلیلی به نفع رئیسی گفت: اصلا موضوع کنار رفتن آقای جلیلی به نفع کسی مطرح نیست. آقای جلیلی سال‌ها کار با برنامه ریزی انجام داده است، به ویژه در زمان تشکیل دولت سایه، وی مسائل و مشکلات را دیده است و طرح و برنامه دارد. نوباوه افزود: جلیلی در این ۸سال (دولت سایه) ضعف دولت‌ها را بررسی کرده است و یکی از افرادی است که برنامه هایش می‌تواند برای این دوره از انتخابات راهگشا باشد. در زمانی که مناظره‌ها صورت می‌گیرد قطعا یکی از افراد موفق آقای جلیلی خواهد بود. وی ادامه داد: مناظره‌های این دوره مناظره مبتنی بر ارائه برنامه است و نه مناظره‌هایی که با جنگ روانی همراه باشد.


مهاجری: سبد آرای کاندیداها تغییر می‌کند


تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ۵۲ درصد یعنی حدود ۱۴ میلیون نفر هنوز نمی دانند می خواهند به چه کسی رأی دهند بنابراین در ۱۹ روز آینده سبد آرای کاندیداها تغییر خواهد کرد اما این تغییر در جهت افزایش میزان مشارکت نخواهد بود بلکه آرا بین کاندیداها جا به جا می شود. در این میان تنها نامزدهایی که امکان دارد قدری میزان آرای آنها افزایش پیدا کند، آقایان رئیسی، همتی و محسن رضایی هستند. مهاجری افزود: انتخابات ریاست جمهوری قطعا یک مرحله ای خواهد شد، تا روز انتخابات کسر قابل توجهی از آن ۵۲ درصد افرادی که هنوز نمی دانستند باید به چه کسی رأی دهند تصمیم خواهند گرفت و به نظر من به نفع آقای رئیسی رأی خود را به صندوق می اندازند.
مهاجری اظهار کرد: تجربه ادوار گذشته نشان می دهد، بسیاری از افرادی که پای صندوق های رأی می آیند، به کسی رأی می دهند که در فضای عمومی جامعه این تصور درباره اش وجود دارد که او رأی می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت