اخبار سیاسی

روحانی: به مذاکرات در وین تا توافق نهایی ادامه خواهیم داد

رئیس جمهوری با بیان اینکه تا رسیدن به توافق نهایی به مذاکرات ادامه خواهیم داد، گفت: ارقام رشد تولید در بخش‌های مختلف صنعتی کشور، بهترین شاهد بر بی‌ثمر بودن سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

عضو شورای نگهبان: هیچ‌کس به دلیل جنسیت رد نشده است

عضو شورای نگهبان گفت: من موافق این نیستم که مدام بحث زن بودن و مرد بودن را تفکیک کنیم، من موافق این هستم که روی مجموعه شرایط و بستر‌هایی که باید این شرایط فراهم کند تأکید کنیم. طحان نظیف افزود: ممکن است خانم‌هایی ثبت‌نام کرده باشند و چون شرایط لازم را نداشتند، رد شدند اما هیچ‌کس به‌ دلیل جنسیت رد نشده است. البته این اختلاف‌نظر در سپهر سیاسی کشور وجود دارد.

احتمال تمدید مشروط توافق ایران با آژانس به مدت یک ماه

یک مقام در دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی گفت: با توجه به پایان ضرب الاجل سه ماه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی احتمال تمدید مشروط توافق قبلی به مدت یک ماه وجود دارد.این مقام آگاه اظهار داشت: در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف مقابل با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل و هموار کند.

جلیلی به نفع رئیسی کنار نمی‌رود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: گفت: یکی از افرادی که احتمالا تا پایان انتخابات انصراف نمی دهد و به نفع رئیسی کنار نخواهد کشید جلیلی است. ناصر ایمانی افزود: او می داند مورد حمایت حتی برخی از اصولگرایان هم واقع نخواهد شد و همه تشکل های اصولگرایی همراه با رئیسی خواهند بود.

احمدی‌نژاد حداکثر فرماندار یک شهرستان است

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: ایشان توهم این را دارد که رای میلیاردی در سراسر جهان دارد نه فقط در ایران یعنی چند میلیارد مستضعف، محروم و همه پابرهنگان جهان منتظر مدیریت جهانی او هستند لذا عده ای هم در داخل نمی توانند این ابهت را تحمل و می خواهند رد صلاحیتش کنند در واقع احمدی نژاد حداکثر فرماندار یک شهرستان است.


آژانس حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد. قالیباف افزود: ما مصمم هستیم که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در زمان‌های مشخص و بر اساس مصوبات اجرا شود و مقام معظم رهبری هم بار‌ها بر این موضوع تاکید فرمودند. وی افزود: فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد ماه بود و بر این اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را نداردو باید ذخایر فیلم‌ها و تصاویر در دوربین‌های سازمان انرژی اتمی حذف شود و همه بدانند مجلس بر اجرای قانون تاکید دارد. علیرضا سلیمی نماینده مجلس در اخطاری در جلسه علنی مجلس، اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ماه فرصت داشت که به تعهدات خود عمل کند، اما اینگونه نشد و فرصت قانونی آن‌ها به اتمام رسید و از رئیس مجلس خواست به این موضوع ورود کند.


ترقی: جلیلی بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات است


عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که انصراف نخواهند داد تاثیر آنچنانی در انتخابات نخواهند داشت و در حقیقت مسئولیت کار با خودشان است. شاید رای آنها الزاما به سبد آقای رئیسی نریزد و اگر احتمال بدهند که رای آنها به سبد آقای رئیسی نمی ریزد رای خود را فریز می کنند. ترقی افزود: به طور طبیعی نیاز است که چند نفری برای مناظره ها در کنار رئیسی باشند تا بتوانند مناظره قدرتمندی داشته باشند و در حقیقت آنها حرف ها را بزنند. وی افزود: طبیعتا امثال جلیلی و چند نفری باید باشند تا از ابعاد مختلف بحث ها را دنبال کنند تا نیاز به اینکه رئیسی به برخی موضوعات ورود کند نباشد، در واقع جلیلی و امثال او بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات هستند. ترقی تاکید کرد: اینکه جلیلی انصراف می دهد یا نه چیزی است که من نمی توانم از جانب او نظر بدهم ولی پیش بینی خود من این است که شاید برخی از افراد بتوانند بیایند و مشارکتی جدی تر در جریان باشد ولی در حقیقت نامزد اصلی اصولگرایان و نیروهای انقلاب، رئیسی است که همه روی او اجماع دارند و بقیه باید در این فرآیند نقش کمکی داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: کسانی که انصراف نخواهند داد تاثیر آنچنانی در انتخابات نخواهند داشت و مسئولیت کار با خودشان است.


باهنر: بعضی رفتارها در ستاد رئیسی انحصارگرایانه است


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از حمایت حزب متبوعش از آیت ا… رئیسی و دستور به شعب استانی برای همکاری کامل با ستادهای وی خبر داد. باهنر با بیان اینکه نباید رقیب را ناتوان دید، اظهار داشت: این گلایه و دغدغه وجود دارد که بعضی رفتارها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه باشد و بنده هم به ایشان و هم به مسئولین ستاد ایشان عرض می کنم که باید از همه ظرفیت ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده اند بهره برد و خدای ناکرده با رفتارهای انحصارگرایانه دیگران را دلسرد نمود. اما دبیران استانی جام نیز باید آگاه باشند که برای پیروزی در این میدان باید منیت ها کنار گذاشته شود و هرگونه همکاری که لازم است در این خصوص انجام شود.


سه گانه رئیسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی ایجاد نمی‌کند


داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با سه گانه رئیسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی صورت نمی گیرد، گفت: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است.آخوندی افزود: در این صورت میزان مشارکت حدود ۴۰ درصد است و این سه گانه ای نیست که بتواند حق انتخاب متنوعی را در اختیار مردم ایران قرار دهد.وی ادامه داد: من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم. من ۵ مرتبه از مجلس رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت