اخبار سیاسی روز یک شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰

توکلی: مفسدان چپاولگر باید از آمدن رئیسی  بترسند

توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پیامی به آیت‌ا… رئیسی اظهار کرد: مفسدان چپاولگر و ناموفق به توبه و جبران که از شفافیت و عدالت می‌گریزند، باید با آمدن شما در کسوت ریاست جمهوری، بر خود بلرزند.

معزی: آغاز فرآیند  انتقال ریاست جمهوری به رئیسی

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور حضور روحانی در دفتر رئیسی را به عنوان آغاز اخلاقی و مدنیِ فرآیند انتقال امانت و مسئولیت تعبیر کرد. معزی در توییتر نوشت: رئیس‌جمهور ‎روحانی با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین ‎رئیسی، پیروزی رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت؛ آغاز اخلاقی و مدنیِ فرآیند انتقال امانت و مسئولیت.

رسایی: رئیسی نمیتواند برای حل مشکلات بهانه  بیاورد

حمید رسایی، فعال اصولگرا در پاسخ به این پرسش که اگر رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات، قادر به اداره کشور با وجود این مشکلات نباشد، تکلیف چه خواهد بود، گفت: طبیعی است وقتی آقای رئیسی، رئیس‌جمهور شوند، مشکلات این دولت بر دوش‌شان است، ولی ایشان هم نمی‌تواند بهانه بیاورد. قاعدتا می‌دانست که فضا این‌گونه است. 

عبدی خطاب به اصلاح طلبان: خودتان را برای دوران سخت آماده کنید

عباس عبدی، فعال اصلاح طلب گفت: بهتر است دوستان اصلاح‌طلب خود را برای یک دوران سخت سیاسی آماده کنند. دورانی که باید با نوعی پوست‌اندازی، هم از جهت نیروی انسانی و تشکیلاتی و هم از جهت رویکرد‌ها همراه شود. از این سرنوشت گریزی نیست. اجازه ندهید با اجبار فراوان تن به این نتیجه داده شود.

سرلشکر باقری: ایران دشمن را مات و مبهوت کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت تاریخ‌ساز ایران در بزنگاه‌های خطیر و حساس همواره با میدان‌داری سرنوشت‌ساز، اردوگاه خصم و جبهه معاندان نظام را مات و مبهوت اقدام و عمل خود کرده است. سرلشکر باقری افزود: اطمینان داریم این انتخابات ، فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت قله‌های رفیع جدید گشود و پشتوانه قدرتمندی در اختیار منتخب ملت  قرار داد.

منتخبان فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانند

رهبر انقلاب خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّ نظر داشته باشید. در بخشی از این پیام آمده است: حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. پیروز بزرگ انتخابات، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانی هایی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچ یک نتوانست بر عزم ملت بزرگ ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

رئیسی: اعتماد مردم را جبران می کنم

رئیس جمهور منتخب گفت: امیدوارم اعتمادی را که مردم به این طلبه خدمتگزار کردند در دوران مسئولیتم جبران کنم. سید ابراهیم رئیسی بعد از آن که رئیس جمهور به دیدار او آمد تا انتخابش را تبریک بگوید، در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا سپاس و تشکر خود را به مردم عزیز، بزرگوار و زمان شناس ایران ابراز می‌کنم و خدا را به سبب اعتمادی که مردم به این طلبه خدمتگزار داشته اند، شاکر هستم. وی گفت: مردم با اعتماد خود وظیفه سنگینی را بر دوش من گذاشتند که با کمک خداوند بزرگ و اهل بیت (ع) این طلبه خدمتگزار و دولت همه تلاش خود را خواهد کرد. رئیسی گفت: حتما از تجربیات و اندوخته‌های دولت کنونی استفاده خواهم کرد. رئیس جمهور منتخب افزود: با همکاری که جناب آقای روحانی و دولت در این مدت خواهند داشت از ظرفیت ها، تجربیات و گزارش‌های آنان استفاده خواهم کرد و با آنان نشست خواهم داشت.  رئیسی گفت: از همه صاحب نظران و اندیشمندان می‌خواهم که ما را از دیدگاه‌های ارزشمند خود بهره‌مند کنند. رئیس جمهور منتخب افزود: در دولت مردمی از همه دیدگاه‌های ارزشمند صاحب نظران، کارشناسان و مردم بهره خواهیم برد و امیدوارم وظیفه سنگینی را که مردم بر دوش ما گذاشته اند به بهترین شکل انجام دهیم.

روحانی: دولت کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است

رئیس جمهور گفت: از دوازدهم مرداد آقای رئیسی، رئیس جمهور همه مردم ایران و همه ماست و همه به طور کامل از او و دولت قانونی او حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور افزود:کاملا آماده هستیم تا هر لحظه و هر ساعت که لازم باشد من، وزرا و معاونان همه در خدمت ایشان باشیم تا دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خود را تا پایان وقت مقرر آماده کند و از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد. روحانی گفت: بسیار خوشحالم که مردم عزیز ما به ندای آنان که به قهر با صندوق‌ها دعوت کرده بودند؛ توجهی نکردند. رئیس جمهور افزود: امیدوارم آقای رئیسی بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را که در میان قوا سنگین‌ترین بار مسئولیت است با موفقیت بردوش بکشد. بدپر اختیار دولت جدید قرار گیرد، کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است و برای هرگونه همکاری، همراهی و اقدام لازم در این زمینه آمادگی کامل دارد.

به احتمال زیاد، تا قبل از پایان کار دولت درباره برجام به توافق میرسیم

وزیر امور خارجه با اشاره به روند فعلی مذاکرات وین برای احیای برجام گفت :احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت حسن روحانی توافق حاصل خواهد شد. وی در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز تأثیر تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام گفت: احتمال حصول توافق قبل از پایان کار دولت حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران وجود دارد. ظریف در این خصوص توضیح داد: مذاکرات درباره برجام در جریان است. احتمال خوبی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی ما توافق حاصل شود. ما اواسط آگوست (اواسط مرداد) کنار می‌رویم (دولت را تحویل می‌دهیم) و فکر می‌کنم به احتمال زیاد خیلی قبل از این تاریخ بتوانیم به توافق برسیم

قالیباف: مجلس ، آماده همکاری با دولت منتخب است

رئیس مجلس ضمن تقدیر از هوشمندی و درایت مردم در حفاظت از سرمایه ملی انتخابات و تبریک کسب رای اکثریت به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی خطاب به رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می دارد. در بخشی از این پیام آمده است: مجلس  نیز در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می دارد و امید جدی دارد که در سایه هم‌افزایی قوه مجریه و قوه مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم آغاز شود.همچنین توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت