اخبار سیاسی روز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹

وزیر بهداشت: واکسن و سلامت را سیاسی نکنیم

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و وزیر آن نه سیاسی‌است و نه سیاست زده بلکه وزیر همه مردم ایران بوده، گفت: ما برای اصلاح طلب، اصولگرا، شیعه، سنی، کلیمی و حتی زندانیان محکوم به اعدام مکلف به خدمت و حمایت از سلامت آنها هستیم. دکتر نمکی اضافه کرد: اگر کسانی برای صندلی‌ها چه در نظام صنفی و یا بالاتر خواب‌هایی دیده‌اند، از آنها می‌خواهم که سلامت و واکسن را سیاسی نکنید. وی افزود: از مجموعه کواکس، واکسن آسترازنکا به تعداد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز در بهمن سال جاری تحویل کشور می‌شود.

رئیس جمهور نظامی نزدیک به حاکمیت می تواند مشکلات را حل کند

مهاجری فعال اصولگرا گفت: در حال حاضر بخشی از قدرت اقتصادی کشور در سیستم های نظامی ما است، یک بخشی از قدرت اقتصادی کشور در اختیار نهادهایی است که ربطی به دولت ندارند بنابراین اگر یک رئیس جمهور نظامی که به ظن من به ارکان اصلی حاکمیت نزدیک تر است، رئیس جمهور شود می تواند به راحتی تعامل بیشتری برقرار کند و این مشکل را حل کند. وی افزود: وقتی می گویم رئیس جمهور نظامی قطعا منظور من دولت نظامی یعنی دولتی که همه اعضای آن نظامی باشند نیست، ممکن است ۲ الی ۳ نفر بر حسب نیاز نظامی باشند ولی قطعا دولتی که من از آن به عنوان نظامی نام می برم لزوما مرکب از نظامیان نیست و فقط رئیس جمهور آن نظامی است.

آذر منصوری: نمی‌توانیم نسبت به رفراندوم آلرژی داشته باشیم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کم اهمیت شمردن رأی ملت مقدمه انواع تهدیدها برای نظام و ‌کشور بوده و خواهد بود. وقتی تا این حد امام بر نظر اکثریت ملت تأکید داشت روشن است که رمز بقا، تمکین و اتکا به همین رأی اکثریت است. منصوری اضافه کرد: رفراندوم هم به همین دلیل در قانون اساسی دیده شده است. ما نمی‌توانیم بخشی از قانون اساسی را که به این امر مهم ارتباط پیدا می‌کند را نادیده بگیریم و کنار بگذاریم و به آن آلرژی داشته باشیم. قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت اظهار کرد: با بیان اینکه نظام جمهوریت به معنای خواست اکثریت است نه اقلیت، گفت: اسباب و لوازم این کار هم انتخابات آزاد عادلانه و رقابتی است و هم در مواقع لزوم رجوع به رفراندوم است.

فولادگر: رئیسی گفته برای انتخابات کاندیدا نمی شود

فعال سیاسی اصولگرا درباره کاندیداتوری رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت : رئیسی درخواست‌ها برای کاندیداتوری را نپذیرفت و در قوه قضائیه می‌ماند. فولادگر اظهار کرد: با کاندیداتوری آقای رئیسی همه سلایق اصولگرایی روی حمایت او به اتفاق نظر می رسند اما آنچه من اخیرا شنیدم آقای رئیسی نپذیرفته و پاسخ ایشان منفی است و می خواهد در همان قوه قضائیه اجرای برنامه ۵ ساله خود را دنبال کند. اگر آقای رئیسی نیاید فرآیند انتخاب نامزد در جریان انقلابی و اصولگرا مشکل می شود. وی درباره احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا آنجا که شنیدم و سراغ گرفتم، خودش اعلام آمادگی نکرده و گفته کاندیدا نمی شود اما اینکه فرآیندهای ماه آینده به چه شکل شود و چقدر روی تصمیم آقای لاریجانی اثر خواهد داشت، مشخص نیست.

عضو جبهه پایداری: اگر اصولگرایان با آمریکا مذاکره کنند، بهتر است

نماینده مجلس گفت: اگر اصولگرایان مذاکره کنند پشتوانه اجرایی آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست های نظام نزدیک تر هستند و نمی آیند خلاف سیاست های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند. مجتبی ذوالنور در پاسخ به این سوال چقدر این تحلیل که بایدن برای بازگشت به برجام منتظر دولت بعدی ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت بایدن منتظر دولت آینده ایران باشد خطای محض است، چراکه در خصوص ارتباط با آمریکا، مسائل هسته ای و سیاست های کلان نظام، دولت ها نیستند که تصمیم می گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می گیرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دولت بعد اصولگرا هم باشد فرقی ندارد چراکه ملاک ما سیاست های نظام است. اصلاح طلب باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند اصولگرا هم باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند. فقط اگر اصلاح طلب باشد ممکن است مدتی با هم بازی کنند و نتیجه ندهد . وی خاطر نشان کرد: تا دیروز آنها راستی آزمایی می کردند امروز ماییم که راستی آزمایی می کنیم که آیا آنها به تکالیف شان عمل کرده اند یا نه، اگر برگشتند و جبران کردند ما نیز می توانیم مجددا به تعهدات مان در توافق هسته ای برگردیم.

روحانی: مصوبه کمیسیون تلفیق نه با واقعیت منطبق بود، نه معیشت مردم

رئیس جمهور گفت: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده بود، نه با واقعیت و نه معیشت مردم انطباق داشت و نه منطبق با شکستن تحریم‌ها بود، مجلس این تغییرات را نپسندید. تا اینجا حرفی برای گفتن نداریم چون اگر این روند ادامه می‌یافت، بودجه در شورای نگهبان رد می‌شد چون شاکله لایحه بودجه عوض شده بود. روحانی افزود: کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای را درست کرد که خود مجلس رد کرد. مصوبه کمیسیون تلفیق اگر در دولت می‌آمد، دولت هم آن را رد می‌کرد. مصوبه کمیسیون تلفیق ارتباطی به لایحه دولت ندارد زمین تا آسمان فرق می‌کند. همه را به هم ریختن هرچه ما نوشتیم، چیز دیگری نوشتند. وی اظهار کرد: انکار دشمنان ننگ بوده و به ضرر کشور است، مشکلات را می‌دانند که بخش اعظم آن به خاطر تحریم است ولی یک جمله هم نمی‌گویند. برخی از آنها فحش به آمریکا نمی‌دهند، تازه ادعای ضدآمریکایی بودن را هم دارند. فحش برای دولت است، فقط بلدند به رئیس‌جمهور فحش بدهند.

رهبر انقلاب: بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود

رهبر انقلاب بر لزوم حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن و پرهیز از بدزبانی و بدگویی علیه یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی، تأکید کردند. مقام معظم رهبری با اشاره به تبلیغات غربی‌ها مبنی بر اینکه اسلام و حجاب اسلامی مانع رشد زن می‌شود، گفتند: این یک دروغ واضح است و دلیل بارز خلاف واقع بودن آن، وضعیت زنان در جمهوری اسلامی است.

قالیباف: رد کلیات بودجه‬تنها راه پیش روی نمایندگان بود

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏متأسفانه دولت علیرغم تعاملات مجلس، اراده‌ای برای اجرای بودجۀ اصلاح ‌شدۀ ضد رانت و تبعیض نداشت. تنها راه پیش روی نمایندگان برای هدایت دولت به سمت اصلاح لایحۀ تورم‌زا و رانتی، رد کلیات بودجه‬ بود.

دیدگاه خاتمی این است که نامزد اصلاح طلب داشته باشیم

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب درباره نامزد اصیل یا ائتلافی اصلاح‌طلبان برای نامزدی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هنوز به موضوع مصادیق در انتخابات ورود نکرده ایم و دیدگاه آقای خاتمی هم این است که از نامزد اصلاح طلب توانمند که ما توان دفاع از او را داشته باشیم و او هم توان انجام کار را داشته باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

پناهیان: می خواهند به عنوان مجلس انقلابی لطمه بزنند

‌حجت الاسلام پناهیان، درباره عدم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در توییترش نوشت: مجلس با عدم تصویب شفافیت نشان داد از رشد سیاسی کافی برخوردار نیست و از انتظارات مردم انقلابی فاصله دارد.وی افزود:چه کسانی در مجلس می خواهند به عنوان مجلس انقلابی لطمه بزنند. این با شهامت مجلس انقلابی سازگار نیست.

نمایندگان مجلس با کلیات طرح شفافیت آرا مخالفت کردند

مجلس با ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرحی مخالفت کردند. براساس آئین نامه داخلی مجلس قوانینی که درباره اصلاح آئین نامه است نیاز به دو سوم آرا دارد که در بررسی کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان این امر محقق نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت