اخبار اقتصادی و اجتماعی روز یک شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰

رئیسیواکسیناسیون عمومی از ماه آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان انتخابات 1400 راضی کننده بود و از مردم تشکر می کنم. رئیسی درباره ادامه روند واکسیناسیون کرونا در کشور نیز گفت: از امروز دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای 70 سال و همچنین افراد بالای 70 سالی که جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد. وی ادامه داد: واکسن انستیتو پاستور هم مراحل فاز سوم را طی می‌کند و کمیته‌های علمی و اخلاقی در پژوهش های بالینی آن را بررسی می‌کنند و اگر مجوز دهند، این واکسن هم این هفته یا هفته آینده به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه می شود.

تعادل در بازار روغن نباتی

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی درباره وضعیت بازار روغن خوراکی و تنش‌های ایجاد شده در این بازار گفت: بازار روغن نباتی متعادل و خوب است و شاهد آرامش نسبی در بازار روغن نباتی هستیم؛ مشکلات حل‌ شده و امیدواریم که این آرامش ادامه‌ یابد.بیرشک افزود: مشکلاتی در ۶ ماه دوم سال گذشته رخ داد که با تمهیدات اندیشیده شده و  همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان همگی دست‌به‌دست هم دادند و بازار آرامی را در بازه کنونی ایجاد کرده‌اند.

تعداد چک های برگشتی بالا رفت

ایسنانوشت: تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در اردیبهشت سالجاری حدود ۷.۵ میلیون  فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷.۶ و ۳۱.۳ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر، بیش از ۶.۸ میلیون فقره چک وصول شده است که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶‌.۷ و ۲۹‌.۵ درصد افزایش دارد.

دو خبر خوش خودرویی برای تابستان ۱۴۰۰

یک کارشناس خودرو مطرح کرد: قیمت خودرو در تابستان افت می‌کند و بهترین فرصت برای خرید است. زاوه افزود: قیمت ها در یک دوره کاهنده خواهد بود و احتمالا در تابستان پایین می‌آید، اما این که در نیمه دوم سال چه بر سر قیمت ها می‌آید بستگی به سیاست های دولت دارد. 

مراقب پیامهای جعلی درباره بنزین باشید

ایسنا نوشت: مدتی است که پیامک‌هایی از سوی افراد سودجو درباره کارت هوشمند سوخت و مقدار سهمیه به مالکان خودروهای شخصی ارسال می‌شود که لازم است افراد در این باره هوشیاری کامل داشته باشند و از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه به آدرس‌های نامعتبر و جعلی خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت