اخبار اقتصادی – اجتماعی

احتمال تغییر در سیستم سوخت‌رسانی

همایون صالحی، رئیس کانون جایگاه داران سوخت گفت: حمله سایبری به دیتا سنتر سامانه سوخت رسانی کشور بوده و بخاطر همین موضوع تمام جایگاه های کشور دچار مشکل شدند. صالحی افزود: دیتا سنتر سامانه سوخت رسانی کشور بر بستر اینترنت بین المللی بوده است. احتمال جایگزین شدن سیستم جدید برای عرضه سوخت در کشور وجود دارد.

نباید به مشترکان پر مصرف برق یارانه داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز در تعرفه گذاری برق مناطق عادی از پله دوم به سوم ۱۱۵ درصد افزایش تعرفه داریم که حتی این افراد در قالب الگوی مصرف از برق استفاده می کنند اما از پله پنجم به ششم میزان افزایش تعرفه تنها حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد است که کاملا ظالمانه است. شریعتی افزود: اقشاری که بسیار پرمصرف هستند با کاهش یارانه انرژی آنان و اعمال قیمت های جدید یا باید متقاعد شوند که مصرف خود را کاهش دهند یا هزینه فرصتی که از کشور برای صادرات برق و یا تولید محصولات با ارزش سلب می شود، را بپردازند.

عرضه طیور به کشتارگاه ۲ درصد کاهش یافت

فارس نوشت: مرکز آمار اعلام کرده که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل تابستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل بهار ۱۴۰۰ حدود ۲,۲ درصد کاهش داشته است همچنین بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تابستان ۱۴۰۰ جمعاً ۵۱۰,۷ هزار تن گزارش شده است.

ورود ۱۲ میلیون دوز واکسن دیگر تا هفته آینده

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود دو محموله واکسن کرونا به میزان ۱۲ میلیون دوز تا هفته آینده خبر داد. محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به ادامه ورود واکسن‌ کرونا توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بنابر وعده‌ای که داده بودیم در ماه اکتبر ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۶۰ میلیون دوز واکسن وارد کنیم که خوشبختانه این وعده محقق خواهد شد. وی تصریح کرد: پنج‌شنبه و روز یکشنبه هفته آینده ۱۲ میلیون واکسن دیگر وارد کشور و در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

کاهش باروری چند سال ادامه دارد

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: کاهش موالید همچنان ادامه دارد و کشور بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند دارد. برکاتی افزود: ما ۱۱ وزارتخانه داریم که در بحث جمعیت و ایجاد ظرفیت‌هایی که باید به جوانان کشور برای ازدواج و فرزندآوری کمک کنند، نقش دارند. اگر با همین ساختار امروزی پیش برویم، فکر می‌کنم در پنج سال آینده به یک ثبات می‌رسیم.

پیش‌ثبت‌نام عتبات ۱۴۰۰ آغاز شد

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای از آغاز پیش‌ثبت‌نام عتبات ۱۴۰۰ برای متقاضیان خبر داد. در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات در دوره ۲۳ / ۸ / ۱۴۰۰ تا ۳۰ / ۱۰ / ۱۴۰۰ می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت http://atabat.haj.ir برای خود و همراهانشان پیش‌ثبت‌نام کنند. .

احتمال شیوع سویه دلتاپلاس در پیک ششم

دبیر انجمن متخصصین عفونی گفت: به احتمال بسیار بالا سویه بعدی که بخواهد در کشور ما پیک دیگری ایجاد کند، دلتا پلاس خواهد بود. رمضانی افزود: همین الان اگر پیک ششم رخ دهد، مربوط به یکی از خانواده واریانت دلتا به عنوان مثال دلتاپلاس خواهد بود. به این دلیل که دیده می‌شود در کشورهایی مانند روسیه و سایر کشورها این واریانت جدید آمده است و در سایر کشورها هم غالب خواهد شد. زیرا از نظر ژنتیکی، توان این جهش برای رقابت با سایر سویه‌ها قوی‌تر است.

تسهیلات ۲ میلیارد ریالی مسکن در راه است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا ۱۰ روز دیگر رئیس جمهور تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن روستایی را امضا و ابلاغ می‌کند. نیکزاد با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی برای هر واحد هم اکنون یک میلیارد ریال است، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش قیمت تمام شده مسکن، این میزان تسهیلات کفاف کمک هزینه ساخت مسکن روستایی را نمی‌دهد و افزایش آن ضرورت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت