اخبار اقتصادی – اجتماعی

رای مهم دیوان عدالت اداری درباره سربازی و تحصیل

دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد. بر اساس رای دیوان عدالت اداری، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن خدمت وظیفه عمومی برسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت زیر پرچم معاف خواهند بود. در بخشی از رای دیوان آمده است: “در تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز تصریح شده است که ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت، جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر جز در زمان های اضطراری و جنگ بلامانع است.

دادن تریاک به مرغ‌ها صحت ندارد

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ضمن تکذیب دادن تریاک به مرغ های گوشتی اظهار داشت: مواد مخدر هیچ تاثیری بر وزن مرغ و یا درمان بیماری‌های احتمالی نداشته و از طرفی هزینه مواد مخدر بسیار گزاف است و با توجه به اینکه هر مرغ در روزهای پایانی پرورش حدود ۴۰۰ سی سی آب مصرف می‌کند، اینکار دلیل عقلایی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی ندارد.

پیش بینی نیکزاد درباره قیمت سیمان

نیکزاد عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه از اقتصاد دستوری طرفداری نمی‌کنیم، گفت: درباره بررسی قیمت سیمان و فولاد کار کارشناسی انجام شده و فاطمی‌امین وزیر صمت هم در جلسه با نمایندگان اظهار کرد که قیمت‌ این دو مصالح را متعادل خواهد کرد. وی با اشاره به لزوم کاهش قیمت‌ها افزود: وزیر صمت کنونی بر خلاف دو سرپرست و وزیر دولت دوازدهم درباره تعیین تکلیف قیمت این مصالح قول داده و عمل کرده است که با کاهش قیمت سیمان، طبیعتاً قیمت مؤلفه‌های دیگر و مرتبط با ساختمان نیز کاهش خواهد یافت.

ویژگی منحصر بفرد واکسن پاستوکووک

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به ویژگی‌های خاص واکسن پاستوکووک گفت: پاستوکووک واکسنی است که علاوه بر ایمنی خوبی که ایجاد می‌کند یکی از بی‌خطرترین واکسن‌های دنیا است؛ ضمن اینکه در گروه سنی زیر ۱۸ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به طوری که یکی از ویژگی‌های آن این است که می‌توان از آن برای دانش‌آموزان استفاده کرد.

چرا برخی با وجود تزریق واکسن با ابتلای شدید به کرونا فوت می‌کنند؟

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اما مجددا به کرونا مبتلا شده و جان باخته‌اند، گفت: اولا باید توجه کرد که بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، حداقل سه هفته طول می‌کشد تا ایمنی در بدن ایجاد شود.دومین نکته این است که کارایی هیچ واکسنی در دنیا ۱۰۰ درصد نیست که مصونیت و ایمنی ۱۰۰ درصدی دهد، سومین نکته این است که آیا فردی که به کرونا مبتلا می‌شود، بیماری زمینه‌ای دارد یا خیر.باید توجه کرد که هرچه تعداد بیماری‌های زمینه‌ای در فرد بیشتر باشد، احتمال شدت بیماری و خدایی ناکرده به سمت مرگ رفتن را افزایش می‌دهد.نکته دیگر هم سن افراد است. هرچه سن بالاتر باشد، ریسک ابتلا به کرونا بالاتر است.زیرا سیستم ایمنی فرد ضعیف‌تر است.

زنگ خطر قطع گاز در زمستان

امسال اگرچه در ۶ ماهه اول سال آنگونه که شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده، مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته اما با اولین نسیم پاییزی و خنک‌شدن نسبی هوا در اغلب نقاط کشور، مصرف گاز نیز افزایشی شده است. ادامه روند افزایشی مصرف گاز در کشور ممکن است به قطع گاز برخی از مناطق کشور در روزهای سرد سال جاری بیانجامد.

بحران قیمت خوراکی‌ها تشدید شد

همشهری نوشت : رشد قیمت خوراکی‌ها مدت‌ها است که به مرحله بحران رسیده و همچنان شدت آن بیشتر می‌شود. مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید هرگاه قیمت یک کالا در هر ماه رشد بالای ۲ درصد را تجربه کند یا اینکه در یک بازه زمانی یک‌ساله رشد قیمت بالای ۲۴ درصدی داشته باشد، نشان می‌دهد قیمت این کالاها از کنترل خارج شده و می‌تواند باعث جهش تورم شود زیرا قیمت به مرحله یا حد بحران رسیده است. جدیدترین گزارش مرکز آمار تأیید می‌کند از بین ۵۳ قلم کالاهای خوراکی منتخب، قیمت ۴۰ قلم کالا در محدوده بحران قرار دارد و رشد تورم ماهانه بالای ۲ درصد را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت