اخبار اقتصادی – اجتماعی

خبر خوش برای افراد فاقد مسکن

بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق به تمامی شعب بانک در سراسر کشور خبر داد. بر این اساس سقف جدید تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت، قابل استفاده است.

چرا برنج ایرانی گران شده است؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار ارتباط وثیقی با افزایش هزینه تولید برنج ندارد و این افزایش قیمت بیشتر به علت نبود برنامه مشخص در زمان خرید و توزیع برنج خارجی است. نظری با بیان اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت برنج ایرانی ارتباط خاصی با افزایش هزینه‌های تولید برنج ندارد، گفت: علت اصلی گرانی برنج همان مسئله واردات است. کمیسیون کشاورزی مجلس طی یک تعامل مناسب با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان آن چاره‌ای خواهد اندیشید و ما در روزهای آتی، نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد.

بیکاری؛ آمارهایی که نگران‌‌کننده است

آقتصاد آنلاین نوشت: بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار، نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۰ با افزایش ۰.۱ واحدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته به ۹.۶ درصد رسیده‌است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در این فصل برابر با ۴۱.۱ درصد گزارش شده‌‌ که کم‌ترین میزان مشارکت اقتصادی فصل تابستان از سال ۱۳۹۳ محسوب می‌شود.

توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، گفت: مقدار مرغ خارج از شبکه توزیع بالاست که همین امر علت اصلی گرانی است. سروستانی از توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: اگر تا حدی تولید بالاتر باشد، قیمت مرغ متعادل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت