اخبار اقتصادی – اجتماعی

سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور نصف شد

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: سرانه مصرف گوشت کشور از ۱۲ کیلو در سال به ۶ کیلو یعنی با ۵۰ درصد کاهش مصرف مواجه شده است. صدر دادرس افزود: علت اینکه دامدار اقدام به کشتار دام‌های مولد می‌کند بخاطر کاهش توان نگهداری دام (سبک و سنگین) است.

اوپک: تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۵ به اوج می‌رسد

ایسنا نوشت: اوپک در گزارش دورنمای نفت جهان ۲۰۲۱ پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت تا اواسط دهه ۲۰۳۰ رشد کرده و به ۱۰۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد و پس از آن تا سال ۲۰۴۵ روند یکنواختی پیدا می کند.

کشف ماینر در بورس تهران تایید شد

سازمان بورس در اطلاعیه ای نوشت: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف گردید و موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

چند درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کردند؟

یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر به ارقام نجومی برخی از قبض های برق اشاره کرد و گفت: دو درصد از مشترکین برق خانگی در کشور مشترکین پرمصرف هستند و بیش از دو برابر الگوی مصرف، برق مصرف می کنند. اگر طی یکسال گذشته میزان مصرف تغییر کرده باشد، قطعا نرخ پرداختی آنها با افزایش ۲۳ درصدی روبرو شده است.

بورس سبزپوش شد

ایسنا نوشت: بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن روزهای نزولی و پرنوسان، دیروز روندی صعودی داشت و شاخص کل بورس توانست بیش از ۱۱ هزار واحد افزایش یابد. در معاملات این بازار ۲۴۱ نماد مثبت و ۱۴۷ نماد منفی بودند که از میان آنها گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

ثبت‌نام وام اجاره تا پایان آذرماه تمدید شد

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. وی اضافه کرد: همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار باشند.متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند..

سهم دارو از ارز ۴۲۰۰تومانی چقدر است؟

ایسنا نوشت: در نیمه اول امسال حدود ۹۳۳ میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد ایران شده که ۱۴.۵ درصد مجموع اقلام وارداتی با ارز ترجیحی است. این آمار از این حکایت دارد که سهم حوزه بهداشت از ارز ۴۲۰۰ در نیمه اول امسال به نحوی مصرف شده که از ۱.۵ میلیارد دلار پیش بینی شده حدود ۵۶۰ میلیون دلار دیگر باقی مانده است.

سالمندان و مادران باردار در اولویت اول تزریق واکسن آنفلوآنزا

برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون سالمندان معلول و وابسته به تخت در منزل خبر داد و درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا به گروه سالمندی، گفت: طبیعتا مراکز نگهداری سالمندان در کنار مادران باردار یکی از اولویت‌های اول ما در تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

قیمت هر پاکت سیمان در بورس

الهیاری مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: قیمت هر پاکت سیمان تیپ دو خاکستری عرضه شده توسط کارخانجات تولیدی سیمان در بورس کالا به طور متوسط در حدود ۲۵۰،۰۰۰ ریال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت