اخبار اقتصادی – اجتماعی

خبر مهم وزیر رفاه درباره هزینه‌های درمان نازایی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کردند هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری جزو خدمات بیمه‌های پایه قرار گرفت. عبدالملکی اظهار داشت: بر این اساس وزارت بهداشت و درمان موظف شد استانداردهای درمانی را برای این موضوع تدوین کند و بودجه و هزینه مورد نیاز برای این امر از طریق شرکت های بیمه گر در اختیار این وزارت قرار می‌گیرد.

مصوبه واردات خودرو به مجلس بازگشت

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد. طهان نظیف افزود: ارزیابی اعضای شورای نگهبان نسبت به این مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشت. در یک قسمت این مصوبه درباره واردات و نحوه انتقال ارز صحبتی نشده بود و از مجلس خواستیم که این موضوع دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود.

شهریه دانشگاه آزاد ۲۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه آزاد افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را نزدیک به ۲۰ درصد اعلام کرد. حیدری افزود: البته در برخی رشته‌ها شاهد کاهش شهریه خواهیم بود. به طور مثال سال گذشته نیز در برخی رشته‌ها در برخی واحدها حتی کاهش شهریه داشتیم و امسال هم همین رویه ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: در هیئت امنای استانی حداقل و حداکثر شهریه تعیین خواهد شد و ما با کاهش شهریه در صورت امکان مخالفتی نداریم.

رتبه‌بندی معلمان گرفتار در مرحله تأمین بودجه

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اکنون در این مرحله گیر کرده‌ایم که منابع مالی را برای رتبه‌بندی تعریف کنیم البته قطعاً ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیست. حقوردی افزود: وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی رتبه‌بندی هستند تا مشکل حل شود، اگر حل شد در ماه‌های آینده شاهد اجرا رتبه‌بندی خواهیم بود.

تولیدات واکسن برکت به ۱۴میلیون دوز رسید

نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در صفحه شخصی خود از ۱۴ میلیونی شدن تعداد دوزهای تولیدی واکسن کوو ایران برکت خبر داد. او نوشت: ‏از طریق خطوط اول و دوم تولید در کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام تا الان حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن برکت تولید شده است. دانشمندان کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان با تمام توان در حال تولید واکسن برکت هستند.

وام ویژه ۱۰۰ میلیونی با بازپرداخت هفت ساله

رویداد۲۴ نوشت: بانک مسکن به‌دنبال مصوبه شورای پول و اعتبار به زیر مجموعه خود مجوز داد سقف وام مشاغل خانگی را از ۵۰ میلیون تومان تا سطح ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش دهند. دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی اشتغالزایی هفت سال در نظر گرفته شده است.

پشت پرده تسهیلات ۳۰ میلیونی لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بانک ۱۸ درصد به سپرده‌ها بهره می‌دهد و مشخص نیست چگونه می‌خواهد با ۴ درصد به مردم کالا بفروشد. عملاً در این شرایط تولید کننده قیمت خود را بالا می‌برد، بعد به بانک سود می‌دهد و در سوی دیگر بانک می‌گوید با بهره چهار درصد به مردم کالا می‌فروشد.

زمان واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن دانش‌آموزی

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر از واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن دانش آموزی کرونا طی هفته آینده خبر داد.

اصلاحیه

پیرو خبر اعلام قیمت رسمی مرغ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ زجاجی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئنی استان قیمت ۲۸ هزار تومان را نادرست دانست و قیمت مرغ در استان را ۲۴۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد. ضمن عرض پوزش بدین وسیله اصلاح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت