اخبار اقتصادی – اجتماعی

نظر وزیر ارتباطات درباره گوشی داخلی

زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می‌کند که ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد، گفت : موبایل ایرانی که تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

اعلام قیمت رسمی مرغ

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: براساس مصوب قیمت گذاری در کشور، قیمت مرغ نباید بیشتر از ۲۸ هزار و نهایت ۲۹ هزار تومان در بازار باشد و اگر قیمت مرغ بیشتر از این در بازار است سودجویی محسوب می شود. اسدا… نژاد افزود: دستگاه های نظارتی لازم است که در خصوص افزایش قیمت مرغ بیشتر از ۲۹ هزار تومان در بازار ورود کرده و جلوی این سودجویی ها را بگیرند.

آمار تکان‌دهنده از سفره ایرانیان

رویداد ۲۴ نوشت: مصرف گوشت قرمز حدود ۷۲ درصد از خانواده‌های افراد بیکارشده، کاهش جدی پیدا کرده و حدود ۱۵ درصد از خانواده‌های بیکارشده‌ها، حتی پیش از دوره بیکاری نیز توان خرید گوشت قرمز به صورت ماهانه را نداشته‌اند. همچنین حدود ۷۶ درصد از خانواده‌ها، دچار کاهشی محسوس در مصرف مرغ، حدود ۷۱ درصد از خانواده‌ها کاهش در مصرف برنج، ۶۱ درصد خانواده‌ها دچار کاهش مصرف در لبنیات را در دوره شیوع ویروس کرونا تجربه کرده‌اند.

آغاز مجدد استخراج رمزارز‌ها از ابتدای مهر ماه

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: استخراج کنندگان مجاز رمزارز‌ها که به دستور رئییس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند از ابتدای مهرماه می‌توانند مجدد فعالیت خود را از سر بگیرند. رجبی مشهدی در عین حال از تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز خبر داد و گفت: برخورد با این نوع مراکز از دستور خارج نخواهد شد.

حضور کلاس اولی‌ها در مدارس چگونه است؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشن شکوفه‌ها روز پنج شنبه اول مهر برگزارمی شود و مدارس با توجه به شرایطی که دارند تمام یا تعدادی از دانش‌آموزان را بارعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مدرسه به شکل حضوری خواهند داشت. حکیم زاده افزود: حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آن‌ها با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند.

فرار مالیاتی ۲۵۰۰ کارتخوان

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اعلام اینکه ۲ میلیون ۴۵۱ هزار دستگاه کارتخوان و درگاه الکترونیکی با اقدام بانک مرکزی مسدود شدند، آمار تفکیک شده را اینگونه اعلام کرد: از میان مسدود شده ها، حدود ۳۷ هزار عدد به دلیل فقدان شناسه حقوقی غیرفعال شدند. توانگر افزود: حدود ۲۵۰۰ دستگاه نیز به دلیل دور زدن قانون برای فرار از مالیات مسدود شدند و تعداد ۵ هزار دستگاه مسدودی نیز مربوط به دستگاه های پوزی است که در خارج از کشور تراکنش داشتند و با روش هوشمند توسط بانک مرکزی شناسایی و غیرفعال شدند.

رکود ۷۰ درصدی در بازار لوازم التحریر

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی از رکود ۷۰ تا ۸۰ درصدی طی دو سال گذشته در صنف نوشت افزار و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت انواع لوازم التحریر نسبت به سال قبل خبر داد. فرزانیان گفت: به دلیل تعطیلی حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه ها این صنف رکود سنگینی را تجربه کرده و فعلا هم چون قرار بر بازگشایی در مهرماه نیست، در واحدهای صنفی خبری از رونق نیست و رکود همچنان حاکم است.

ممنوعیت پیاده‌روی دهه آخر صفر در جاده‌های خراسان رضوی

رئیس پلیس راه خراسان رضوی از ممنوعیت پیاده‌روی دهه آخر صفر در جاده‌های استان خبر داد و گفت: امسال هیچ طرحی در این زمینه ‌نخواهیم داشت. سرهنگ میش‌مست با بیان اینکه دهه آخر صفر در استان‌ سفرهای زیارتی از طریق ناوگان حمل‌ونقلی انجام خواهد شد، اظهار داشت: به همین منظور نیروهای پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان ‌‌تقویت شده‌اند. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت