اخبار اقتصادی – اجتماعی

نرخ سود بین بانکی به ۱۸.۷۴ درصد رسید

رویداد ۲۴ نوشت: در خردادماه که هیجان انتخابات بالاگرفته است نرخ سود بازار بین بانکی جهش جزئی ۰.۱۸ درصدی داشت و معادل ۱۸.۴۹ درصد بود. این نرخ در چهارمین ماه سال ۱۸.۶۱ درصد بود و در پایان مردادماه سیر نزولی داشته و ۱۸.۴ درصد شد. بررسی جداول منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ سود بین بانکی در شهریورماه نسبت به ماه قبل از آن رشد داشته است و از ۱۸.۲۹ درصد در چهارم شهریورماه به ۱۸.۷۴ درصد در بیست و پنجم همین ماه رسیده است.

احتمال افزایش قیمت گوشت در نیمه دوم سال

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: بازار فروش گوشت گوسفندی، آهنگ آرامی دارد، چون وقتی ماه به نیمه دوم می‌رسد قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و بازار رکود پیدا می‌کند، اما در دهه اول هر ماه به خصوص روز‌های اول تا ششم قدرت خرید مردم بیشتر از دیگر روز‌ها است. ملکی از کاهش احتمالی عرضه و افزایش قیمت گوشت گوسفندی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این احتمال پیش بینی شده و امکان افزایش قیمت گوشت گوسفندی وجود دارد.

کاهش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ

ایسنا نوشت بر اساس مشاهدات میدانی قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ با کاهش ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومانی به حدود ۳۳ تا ۳۵ هزارتومان رسیده و این روند نزولی قیمت مرغ در کشور نیز از هفته پیش آغاز شده است.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت کره

مشاهدات بازار نشان می‌دهد قیمت هر قالب کره ۵۰ گرمی از پنج هزار تومان در ماه‌های اخیر به هفت هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت هر قالب کره ۱۰۰ گرمی، از ۱۰ هزار تومان، به حدود ۱۴ هزار تومان و حتی بیشتر افزایش پیدا کرده است؛ این یعنی طی روزهای اخیر، قیمت کره با ۴۰ درصد افزایش روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت