اخبار اقتصادی – اجتماعی

قیمت بلیت پروازهای اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین از مبداء تهران، ۵ میلیون تومان، یک سره ۳.۲ میلیون تومان، رفت و برگشت از مبداء مشهد ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان تعیین شد. ذیبخش افزود: مصوب شد افرادی که در سامانه سماح ثبت کرده‌اند و از داشتن ویزا، اطمینان قطعی دارند، می‌توانند نسبت به خرید بلیت پروازهای اربعین اقدام کنند.

حجم نقدینگی در آستانه ورود به کانال ۴ هزار میلیارد تومانی

کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حجم نقدینگی در پایان مردادماه ۱۴۰۰ به رقم ۳۹۲۱۴.۳ هزار میلیارد ریال رسید، تصریح کرد: این نرخ نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲.۸درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین، نقدینگی در دوازده ماهه منتهی به پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ معادل ۳۹.۱ درصد رشد یافت.

کارت واکسن برای کدام کارها اجباری می‌شود؟

در بسیاری از کشورها انجام برخی کارها با داشتن کارت واکسن امکان‌پذیر است. چندی پیش نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، اعلام کرد ‌بزودی برخی از خدمات مانند سفر و خدمات بانکی با کارت واکسن انجام می‌شود. بنابراین فعالیت هایی نظیر اقامت در هتل ها، حضور در ورزشگاه ها، حضور در سینما، حضور در مدارس، سفر خارج از کشور، حضور در دانشگاه، دریافت بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس نیاز به کارت واکسن دارد.

قانون ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: قانون ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ بود و اگر قرار باشد دوباره این کار ادامه پیدا کند نیاز به تصویب سال ۱۴۰۱ دارد به هر حال عدم واردات نمی‌تواند مادام العمر و دائمی باشد. اسلامیان افزود: اگر بخواهیم عقلانی نگاه کنیم در هیچ کجای دنیا ممنوعیت‌هایی از این دست به صورت دائم نبوده‌اند چراکه ممنوعیت دائمی انحصار و فساد به وجود می‌آورد اگر بخواهی که رقابتی ایجاد شود که بازار و صنعت پویای در حوزه لوازم خانگی داشته باشیم باید اجازه رقابت را بدهیم و جلوی هرگونه انحصار و فساد را بگیریم.

چرا ماهی گران شده است؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی ماهیان سردابی کشور، خشکسالی، کاهش تولید، افزایش قیمت خوراک، حذف ارز ترجیحی تخم چشم زده ماهی، افزایش صادرات و بالارفتن تقاضای خرید مردم در هفته های اخیر را دلایل افزایش قیمت ماهی قزل آلا و سالمون دانست.

کسری بودجه در نیمه نخست امسال چقدر است؟

فارس نوشت: دیوان محاسبات کشور پیش‌بینی کرد با فرض استمرار روند چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ در تحقق منابع و مصارف عمومی دولت، میزان کسری منابع عمومی دولت برای تأمین مصارف عمومی در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۴۶.۷ هزار میلیارد تومان است.

واردات خودروی خارجی آزاد می‌شود

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با واردات خودروی خارجی موافقت کردند. بر این اساس ماده ۴ به شرح زیر اصلاح می شود: هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز معادل ارزش صادارتی خود اقدام کند.

احتمال آموزش حضوری مدارس از آبان ماه

ایسنا نوشت: مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت : با افزایش واکسیناسیون در آبان ماه و ایجاد امنیت بیشتر، با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت تدریجی،امکان آموزش در مدارس زیر۱۵۰نفر به صورت حضوری وجود خواهد داشت.

تورم سبد معیشت کارگران ۶۸درصد

رئیس کمیته دستمزد کانون‌عالی شوراهای اسلامی کاربا اشاره به اینکه تورم سبد معیشت کارگران ۶۸درصد است گفت: کاهش قدرت خرید مستمر و مزمن به‌روی دوش خانوارهای کارگری قطعاً فروپاشی خانوارها را به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت