اخبار اقتصادی – اجتماعی

شوک معامله گران از کاهش قیمتها

خبرآنلاین نوشت: هرچند بازار ارز در آخرین روز هفته گذشته و اولین روز هفته جاری با کاهش قابل توجه قیمت‌ها مواجه بود اما بازگشایی بازار دیروز با شوک فعالان و خریداران و معامله گران همراه شد.سیاری از کارشناسان معتقدند قیمت دلار نمی‌تواند در شرایط فعلی به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد اما نشانه‌های ریزش قیمت‌ها حتی به بهای کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز در بازار آشکار شده است برخی از کارشناسان معتقدند قیمت واقعی ارز در بازار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است اما بهبود شرایط سیاسی و کاهش حجم تحریم ها در کنار افزایش فروش نفت و خروج از لیست سیاه اف ای تی اف می تواند قیمت واقعی دلار را تغییر داده و آن را به کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز برساند

فوت سالانه ۳۰ هزار ایرانی در اثر آلودگی هوا

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مرگ سالانه ۳۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل و تکان دهنده است، گفت: این مرگ و میر با احتساب همه سال‌هایی که آلودگی هوا مانند یک بیماری مزمن در شهرهای بزرگ و صنعتی کشور در فصل زمستان و چند سال اخیر در فصل گرم سال با آلاینده ازن حاکم بوده است، آماری قابل تامل و تکان دهنده است.

قیمت هرکیلو مرغ در بازار

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: روز گذشته  متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۵ هزار و ۱۰۰ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۱ هزار و ۱۰۰ تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان است، هر چند در برخی مغازه ها با نرخ های بالاتری هم‌ مرغ عرضه می شود.

نحوه پرداخت یارانه نقدی تغییر میکند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه این کمیسیون یارانه نقدی سال آینده در دو سقف، پرداخت خواهد شد. رحیم زارع افزود: به این صورت که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و از ۵۸ میلیون نفر تا ۸۰ میلیون نفر مبلغ کمتری یارانه دریافت می‌کنند. وی اظهار داشت: همچنین یارانه تولید برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود که در حوزه ایجاد اشتغال و یارانه سود تسهیلات در حوزه‌های کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن است.

تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار خودرو

رویدد ۲۴ نوشت: باوجود کاهش ۳ تا ۵۵میلیون تومانی قیـــمت برخی خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته، ورود نرخ دلار به کانال ۲۲هزار تومان و انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت‌ها، موجب قفل شدن بازار و توقف معاملات خودرو در آغاز هفته جاری شد.

شرط بازگشایی دبیرستانها از اول بهمن

مدیرکل دفترآموزش متوسطه نظری  گفت :جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان  در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است و اگر در  مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند  از ابتدای بهمن کلاس حضوری داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت: نگران موج جدید کرونا به خاطر سفرها هستیم

معاون وزیر بهداشت گفت: ترددها و سفرها در زمینه انتشار ویروس کرونا بسیار موثر است و حتی سفرهایی که هفته گذشته به جزیره قشم اتفاق افتاد، جای نگرانی دارد، زیرا این عدم رعایت می‌تواند باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر به علت کرونا شود

وحشت در بازار جهانی طلا

ایسنا نوشت: وحشت در بازار طلا بیداد می کند و بسیاری از تحلیلگران به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹، وخامت اوضاع اقتصادی آمریکا و احتمال به تاخیر افتادن بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا اشاره می کنند.

سبد معیشتی برای حداقلهای یک زندگی به ۸ میلیون تومان رسیده است

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار بیان کرد: حداقل‌های زندگی همانی است که از آن به‌عنوان سبد معیشت تعبیر می‌کنیم و بر این اساس این عدد به حدود هشت میلیون تومان برای حداقل‌های یک زندگی رسیده است. علی خدایی اظهار داشت: یک تورم خیلی عجیب و غریب در هزینه‌های زندگی اتفاق افتاده و شاید حدود سه میلیون تومان هزینه‌های خانوار از پارسال تا امسال افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت