یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

افزایش دو برابری مرگ و میر بیماران کرونایی جوان

معاون درمان ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به دوبرابر‌شدن آمار مرگ و میر در بیماران 30 تا 50 سال گفت: اگر دُز یادآور برای کادر درمان تزریق نشود دچار چالش بزرگی خواهیم شد. توکلی با اشاره به اینکه معمولا فوت افراد در بیمارستان ها رخ می دهد اظهار داشت: علت این امر آن است که ظرفیت تخت ما به حالت اشباع درآمده است و ما مجبوریم بیماران بدحال را بستری کنیم و افرادی که به نسبت حال بهتری دارند به صورت سرپایی درمان می‌شوند وداروهای خود را از کلینیک های بستری موقت دریافت می کنند.

توزیع دارو‌های کرونا در داروخانه هلال احمر

روابط عمومی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین دارو‌های موردنیاز بیماران به‌ویژه بیماران کرونایی کرده که در طی روز‌های گذشته و تعطیلات کرونا و تاسوعا وعاشورا بدون تعطیلی و بی وقفه به ارائه خدمات به هموطنان پرداخت.

گرانی سیمان، کارگران ساختمانی را بیکار کرد

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه قطعی برق و ماینر‌ها ربطی به افزایش قیمت سیمان و دیگر مصالح ساختمانی ندارد، گفت که گرانی سیمان بسیاری از کارگران ساختمانی را بیکار و پروژه‌ها را متوقف کرد.ساداتی افزود: متاسفانه افزایش قیمت سیمان مدتی در روند فعالیت کارگران‌ساختمانی اختلال ایجاد کرد و باعث توقف پروژه‌ها شد؛ در حال حاضر نیز بسیاری از کارگران ساختمانی بیکارند و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان بر فعالیت آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

طالبان، ماموریت بندر چابهار را تغییر می‌دهد؟

ایلنا نوشت: هر چند هنوز از روابط طالبان و امارت اسلامی با کشورهای همسایه و منطقه چیزی مشخص نیست و فعلا سیاست‌های تجاری افغانستان جدید معلوم نشده اما آنچه که تا کنون رخ داده این است که فعلا صاحبان کالای هندی و ایرانی رغبتی به تبادل محمولات خود از طریق مرز میلک، دوغارون و ماهیرود به سمت افغانستان ندارند و پیش‌بینی می‌شود تا روشن شدن مواضع طالبان، تردد بارها از مسیر ایران کاهش یابد.

افزایش کرایه حمل و نقل، قیمت تخم مرغ را گران کرد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: کرایه حمل و نقل بسیار بالا رفته است. 10 تا 15 درصد قیمت تمام شده تخم مرغ کرایه حمل و نقل است. ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری 17هزارو300 تومان است، گفت: یک شانه تخم مرغ 30 عددی با وزن حدود دو کیلو درب مرغداری 34 هزارتومان است.

قیمت خودرو قرنطینه را شکست

دنیای اقتصاد نوشت: با وجود تعطیلی سراسری در کشور طی هفته گذشته تا به امروز، منحنی قیمت در بازار خودرو به روند صعودی خود ادامه داد، اتفاقی که گفته می‌شود ناشی از تحولات بازار ارز و البته کمبود عرضه است. بنا به گفته فعالان بازار، قیمت خودروهای داخلی با شیبی نسبتا تند در هفته گذشته بالا رفته، تا جایی که کف قیمت به حدود 135 میلیون تومان رسیده است

طلای سرخ گران شد

حسینی عضو شورای ملی زعفران از افزایش قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: طی یک ماه اخیر قیمت هر کیلو زعفران 10 تا 20 درصد رشد داشته که امیدواریم تا عرضه زعفران نو به بازار این روند متوقف نشود. وی قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته را 8 میلیون تومان، زعفران‌پوشال را 10 میلیون و زعفران سوپر نگین را 17 تا 18 میلیون تومان اعلام کرد.

ثبت تخلف 500 هزار خودرو در طرح منع تردد سراسری

رئیس مرکز فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راه کشور از ثبت حدود 500 هزار مورد تخلف تردد شبانه و بین استانی با پلاک های غیربومی با آغاز طرح منع تردد سراسری در کشور از یکشنبه تا کنون خبر داد. سرهنگ شیرانی افزود: این طرح کماکان تا پنجم شهریور یعنی جمعه آینده ادامه خواهد داشت. وی اظهار کرد: تخلفات مربوط به این طرح هم در ارتباط با حوزه تردد شبانه از ساعت 22 تا سه بامداد و هم تردد بین استانی با پلاک‌های غیر مجاز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت