یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

وضعیت عجیب در بازار خودرو

رویداد 24 نوشت: مشاهدات بازار نشان می دهد خریداری برای خودرو وجود ندارد اما روند قیمت خودرو در بازار صعودی است در کنار این موضوع بلاتکلیفی بازار عاملی شده تا چشم‌انداز مثبتی برای کاهش قیمت خودروها در آینده نزدیک وجود نداشته باشد. درحالی‌که فعالان صنفی کاهش شدید عرضه خودروهای داخلی را عامل اصلی گرانی‌های اخیر می‌دانند، عبور قیمت دلار از مرز 26 هزار تومان و انتظارات تورمی ناشی از پیچیدگی مذاکرات هسته‌ای و تداوم رشد نرخ تورم از دیگر عواملی است که به افزایش قیمت خودرو دامن زده است.
آینده بازار مسکن چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: چهار بازار اصلی در ایران شامل بورس، ارز، طلا و مسکن زمانی به رونق می‌رسد که منابع مالی قابل توجهی وارد آن شود که فعلا چنین چیزی نمی‌بینیم. زینعلی، کوتاه‌ترین مسیر بهبود وضعیت بازار مسکن را تحرک در بخش تبدیل به احسن دانست و گفت: افرادی که هم اکنون مسکن دارند و قصد دارند جابه‌جا شوند منابع مالی چندانی نیاز ندارند و می‌توان با پرداخت تسهیلات به این گروه ها فرصت جابه‌جایی داد. اگر بتوان تحرکی در بازار مسکن ایجاد کرد ساخت و ساز افزایش می‌یابد، اشتغال ایجاد می‌شود، متقاضیان وارد بازار می‌شوند و قیمت ها در یک سطح متعادل قرار می‌گیرد.

آشفتگی عجیب در بازار تخم مرغ

فرزاد طلاکش گفت: طبق مصوبه نباید قیمت هر شانه تخم مرغ بیش از 28 هزار تومان باشد. دبیر کانون مرغ تخم‌گذار با اشاره به اینکه یک ماهی هست قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها میانگین روی 17 هزار تومان حرکت می کند، گفت: این امر ناشی از کاهش تولید به دلیل حذف مرغ بود، زیرا مرغداری هایی که مرغ سن بالا داشته اند، دان به آنها اختصاص پیدا نمی کرد از این رو نگهداری مرغ برای آنها صرفه اقتصادی نداشت.

هویج به 40 هزار تومان رسید

تجارت نیوز نوشت: هویج در بازار کمیاب و قیمت آن به 38 تا 40 هزار تومان رسید! رئیس اتحادیه فروشندگان میوه با تائید این خبر گفت: بذر هویج آب زیادی مصرف می‌کند و خشکسالی باعث شده که بسیاری از کشاورزان از کشت هویج صرف‌نظر کنند. برخی از فروشندگان میوه می‌گویند دو دلیل برای کمیاب شدن هویج وجود دارد: اول خشکسالی و دوم صادرات بی‌رویه آن.

تمام مرزهای ایران و افغانستان باز شد

ایسنا نوشت: بعد از توقفی که در فعالیت مرزهای ایران و افغانستان ایجاد شده بود روز گذشته با باز شدن مرز میلک، تمامی مرزهای بین دوکشور باز و مبادله کالا صورت می‌گیرد. از حدود یک ماه پیش به دلیل درگیری های داخلی در افغانستان، فعالیت در مرزهای ایران با این کشور در مقاطعی متوقف و مرزها بسته شده بود.

روغن ارز 4200 می‌گیرد، ولی از صدر گرانی پایین نمی‌آید

ایسنا نوشت: روند تغییرات قیمت روغن از این حکایت دارد که در چند ماه گذشته این کالا همواره در صدر افزایش قیمت قرار داشته و در مواقعی تا بیش از 140 درصد گران شده است. به تدریج از میزان افزایش قیمت آن کاسته شده ولی همچنان بیشترین افزایش قیمت را در بین اقلام خوراکی به خود اختصاص داده است. روغن و دانه‌های روغنی از جمله اقلام اساسی است که همچنان با ارز 4200 تومان وارد می‌شود و تامین ارز آن همواره با چالش مواجه بوده است.

سخنگوی صنعت برق: رکورد جدیدی در مصرف برق ثبت شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با مصرف 67 هزار و 12 مگاوات، رکورد جدیدی در مصرف برق ثبت شد. رجبی مشهدی افزود: نیروگاه های برق آبی، امسال محدودیت تولید برق دارد و نیازمند همکاری مشترکان در ساعات اوج مصرف برق هستیم. در استان های یزد و هرمزگان تا 25 درصد و در استان های شمالی تا 30 درصد شاهد افزایش مصرف انرژی هستیم.

تقاضای اکسیژن 4.5 تا 5 برابر شد

کلانتری، رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی در مورد آخرین وضعیت بازار گاز‌های طبی و صنعتی اظهار کرد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، میزان تقاضای گاز‌های طبی و اکسیژن در بعضی مناطق 4.5 تا 5 برابر بیشتر شد. باید کیفیت را کاهش دهیم تا بتوانیم ظرفیت را افزایش دهیم که این هم امکان‌پذیر نیست، بنابراین نمی‌توانیم سطح عرضه را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت