یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

محموله‌های سرم وارد ایران شد

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، به تازگی محموله‌های سرم وارد ایران شده و ده‌ها کامیون دیگر نیز از مرز بازرگان در حال ورود است که بدون هیچ ایستایی ترخیص و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد. ارونقی گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر 25 پالت از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده که انجام تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و تحویل وزارت بهداشت شده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار است ده‌ها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شود که هم اکنون 18 کانتینر حاوی انواع سرم مورد نیاز از گمرک بازرگان عبور کرده و در حال حرکت به سمت تهران است.

عدم تعطیلی بدون رای مخالف در ستاد کرونا تصویب شد

جمعه‌ای مشاور وزیر کشور در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: کما فی السابق؛ هرگونه تصمیمی در ستاد ملی کرونا به اتفاق آرا تصویب می‌شود و نظرات فردی و بخشی ملاک تصمیم جمعی نیست. وی در این توئیت افزوده است: پیشنهاد تعطیلی نیز ابتدا در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت و سپس در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور محترم، با توجه به شرایط فعلی بدون هیچ مخالفتی، عدم تعطیلی تصویب شد.

رکورد واکسیناسیون کرونا در ایران شکسته شد

مهر نوشت: بنابر اعلام وزارت بهداشت، در دو روز گذشته با تزریق بیش از 646 هزار دوز واکسن، رکورد واکسیناسیون کرونا در ایران شکسته شد و در عین حال متاسفانه 508 تن دیگر از بیماران کووید19 در کشور جان باختند. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون 13 میلیون و 520 هزار و 127 نفر دوز اول واکسن کرونا و سه میلیون و 274 هزار و 980 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 16 میلیون و 795 هزار و 107 دوز رسید.

بورس بر مدار صعود

اقتصاد نیوز نوشت: شاخص کل بورس در 40 دقیقه ابتدایی معاملات سه‌شنبه 19 مرداد با رشد 9 هزار و 605 و احدی، به عدد یک میلیون و 442 هزار و 807 واحد افزایش یافت. همچنین شاخص هم‌وزن با رشد 2710 واحدی مواجه شد و به جایگاه 415 هزار و 459 واحد رسید.

تسهیلات ارزان قیمت راه خروج از رکود

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کمیاب شدن قطعه در این صنعت را رد کرد و خواستار اعطای تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت برای تحریک تقاضای مولد شد. غزنوی معتقد است به دلیل گرانی کالاها، دولت باید برای تحریک تقاضای مولد، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد.

رکورد ترانزیت عبوری از کشور شکست

لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: از مجموع تجارت پنجاه میلیون و 841 تنی به ارزش 28 میلیارد و 914 میلیون دلاری کشور در چهار ماه نخست امسال، 12 میلیون و 462 هزار تن کالا به ارزش 8 میلیارد و 12 میلیون دلار مربوط به تیر ماه بوده است که نسبت به تیرماه سال گذشته از لحاظ وزنی 10 درصد و از لحاظ ارزش 39 درصد رشد داشته است.

قیمت هر شانه تخم مرغ به 45 هزار تومان رسید

ایسنا نوشت: مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت هرشانه 30 عددی تخم مرغ به حدود 45 هزارتومان است. همچنین در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه هرکیلو تخم مرغ با قیمت16 هزار و 900 تومان و هرشانه تخم مرغ بسته بندی شده شناسنامه دار 30 عددی با قیمت 35هزار و 700تومان عرضه می شود.

سهم 4 برابری دهک‌ های بالا از کالاهای اساسی

افضلی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در نهایت باید ارز ترجیحی رفته رفته حذف شود و جبرانی برای مصرف کننده بر اساس دهک‌ها، صورت بگیرد افزود: یکی از وجوه حائز اهمیت سیاست ارز 4200، عدالت است که هرگز رعایت نشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دهک‌های بالا از کالاهای اساسی، 4 برابر دهک‌های پایین است. علت این مسئله، ناعدالتی است که به واسطه تخصیص ارز 4200 به تمام کالاها برای تمام اقشار درآمدی، صورت گرفته است.

قطع زنجیره کرونا نیازمند 140 میلیون دوز واکسن است

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال کرونا را نیازمند تزریق 140 میلیون دوز واکسن دانست و گفت: باید همه مردم جهان واکسینه شوند تا امیدوار به قطع زنجیره کرونا بود. قاضی زاده هاشمی، مسئله اصلی فعلی کشور را تامین و تزریق واکسن کرونا عنوان و اظهار کرد: دولت باید برنامه اجرایی مشخصی برای واکسیناسیون عمومی فراهم کند. وی گفت: در این راستا در یک ماه گذشته آیت ا… رئیسی جمعی از جمله بنده را مامور کردند که برای ساماندهی مقابله با کرونا بسته مدیریتی آماده کنیم که بخشی از آن آماده شده است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: البته اجرای این بسته نیز راحت نیست چرا که حجم واکسن تولید داخل کافی نیست از سوی دیگر جنگ تهیه واکسن کرونا در دنیا وجود دارد و ما همچنان به واردات واکسن نیاز داریم.

سرایت ویروس کرونای دلتا در فضای باز

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم گفت: انتقال ویروس معمولی کرونا حین گفتگوی دو نفر با هم بدون ماسک و در فضای باز اندک است اما انتقال ویروس دلتا در این شرایط و بدون ماسک بسیار بیشتر است. عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا ضمن انتقاد از مصرف بیش از اندازه دارو توسط هموطنان برای درمان کرونا گفت: کرونا در موارد خفیف، نیاز به داروی زیادی ندارد. متاسفانه مردم ما داروی زیادی برای کرونا مصرف می‌کنند. تداخلات دارویی می‌تواند موجب افت قند و افت ضربان قلب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت