یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

افزایش قیمت گوشت تا 50 درصد

رویداد 24 نوشت: بررسی وضعیت قیمت گوشت قرمز در آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که هر کیلو گوشت گوسفند که در تیرماه سال گذشته به طور متوسط 100 هزار تومان بوده در خردادماه سال جاری به حدود 135 هزار تومان رسیده و در تیرماه تا بیش از 150 هزار تومان هم فروش رفته است. متوسط قیمت گوشت گوسفند در ماه گذشته 134 هزار تومان بوده که نسبت به تیرماه 0.6 درصد کاهش دارد، ولی در مقایسه با تیرماه سال گذشته 33.1 درصد رشد داشته است.

کاهش 60 درصدی قدرت خرید مردم در بازار مبل

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان با اشاره به وضعیت بازار مبل گفت: حدود 60 درصد از قدرت خرید مردم برای خریدن مبل از دست رفته و بازار مبل نیز در رکود قرار گرفته است. صفاریان اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی که باعث ریزش اعضای صنف در این اتحادیه شد، بیماری کرونا و تعطیلات مکرر بازار بوده است که کسب و کار بازاریان را کساد کرد.

بروز دوباره خاموشی‌های پراکنده با افزایش مصرف برق در کشور

در آخرین اطلاعیه توانیر آمده است به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی‌های پراکنده‌ای در کشور بودیم که با توجه به محدودیت نیروگاه‌های برق آبی امکان جبران آن نیست؛ لذا از همه مشترکان به ویژه دربخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.

مهلت انتخاب رشته در کنکور 1400 تمدید شد

زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز در رشته‌های آزمون کنکور 1400 تا پنجشنبه 21 مردادماه تمدید شد.

هرگونه علائم شبه سرماخوردگی، کرونای دلتاست

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: علائم دلتا کرونا قطعا همان علائم سرماخوردگی است.نجفی اظهار کرد: سویه دلتا به علت خواص و مشخصاتی که دارد علائم آن ممکن است در حال تغییر باشد، ما با هر گونه علائمی که شبیه به علائم سرما خوردگی باشد مخصوصا در این شرایط، قطعا باید مشکوک شویم.وی ادامه داد: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم اما در این شرایط باید شهروندان آن را مشکوک قلمداد کنند و تست کرونا بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت