یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان فروردین سال جاری نسبت به پایان سال گذشته معادل 0.4 درصد افزایش یافته است. براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان فروردین سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم 3890 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به پایان سال قبل و مقطع مشابه در پارسال معادل 0.4 و 40.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوسان سکه در کانال 11 میلیون تومان

قیمت سکه نیز در آغاز سال جدید 11 میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای 9 میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال 11 میلیون تومان در نوسان بوده است.

افت20 درصدی درآمد سرانه طی 8 سال

گزارش رسمی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری دولت دوازدهم در واپسین روزهای کاری حاکی از این است که درآمد سرانه ایرانیان در دو دوره دولت قبل، در مجموع 19.6 درصد کاهش یافته است. در این زمینه بررسی های روزنامه خراسان نشان می دهد که با وجود سه برابر شدن هزینه خانوارها در سال های92 تا 99، قیمت کالاها 3.4 برابر شده و این موضوع زمینه آب رفتن سفره ایرانیان در سال های اخیر را رقم زده است.

سه راه خانه‌دار شدن کارگران

ابوی دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران به سه راهکار تامین مسکن کارگران اشاره و گفت: در گام اول دولت باید در تامین زمین کمک کند که خوشبختانه زیاد است، دوم اختصاص وام های بلند مدت و کم‌بهره است که کارگران از عهده پرداخت اقساط وام برآیند و سوم اعمال نظارت بر طرح های مسکن و ساخت و ساز که باید صورت گیرد.
تعداد بیماران 3 برابر ظرفیت بیمارستان‌هاست

دبیرکل خانه پرستاری کشور با اشاره کمبود شدید پرستار، گفت: وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به حال خود رها شده است. بستری بیمارستان‌ها سه برابر ظرفیت آنهاست و در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت کمتر از 1/5 پرستار داریم. شریفی مقدم افزود: پیش از کرونا در کشور کمبود پرستار داشتیم و حالا در شرایط کرونایی کمبود پرستار شدیدتر شده است. وی ادامه داد: بیمارستان‌ها سه برابر میزان عادی بیمار بستری می‌کنند. آی سی یو ها در تمام بیمارستان‌ها پر است و گاهی هر پرستار باید از چهار بیمار کرونایی مراقبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت