یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

رشد 40 درصدی تولید ماشین لباس‌شویی در بهار 1400

ایرنا نوشت: بررسی آمارهای رسمی حاکی از تولید 296 هزار و 800 دستگاه انواع ماشین لباس‌شویی توسط شرکت‌های داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد 40 درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است. در بهار سال 99 کارخانجات داخلی موفق به تولید 212 هزار دستگاه ماشین لباس‌شویی شده بودند.

نرخ تورم کشور به 44.2 درصد رسید

مهر نوشت: نرخ تورم کل کشور در تیر ماه 1400 برابر 44.2 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 43.6 درصد برای دهک ششم تا 49.9 درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 51.9 درصد برای دهک دهم تا 56.9 درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین 32.8 درصد برای دهک اول تا 49.4 درصد برای دهک دهم است.

دلار 26 هزار تومانی چقدر محتمل است؟

به گزارش رویداد 24 سرعت رشد قیمت دلار در مردادماه شدیدتر شده است و این ارز خیلی زود با فاصله گرفتن از کانال 24 هزار تومانی وارد کانال 25 هزار تومانی شد و روز شنبه تا پشت خط 26 هزار تومان رشد کرد. برخی فعالان عنوان کرده‌اند که درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای امنیتی کشور افغانستان نیز تا حدی بر فضای بازار ارز داخلی اثر گذاشته است. گفته می‌شود که ارزش دلار در منطقه هرات افغانستان سیر صعودی پیدا کرده است و همین عامل باعث شده که ارز خاصی از شهر مرزی به بازار داخلی وارد نشود و دلار تا مرز 26 هزار تومانی پیش برود.

تغییر الگوی ابتلا به کرونا در کشور

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی گفت: الگوی کرونا در کشور به سمت افراد جوان‌تر سوق پیدا کرده و آنها بیشتر در معرض نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا قرار دارند. جزایری خاطرنشان کرد: تجربیات کشورهای پیشرفته نشان داده با ساده‌انگاری و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، با وجود واکسینه کردن بخش عمده ای جمعیت، باز هم دچار مشکلات جدی شدند.

17 استان ایران در مسیر بیابان شدن

هفده استان کشور به عنوان مناطق بیابانی توسط دفتر بیابانزدایی ایران شناخته شده است که حدود 70 درصد جمعیت ایران در این نواحی زندگی می‌کنند. پیروان عضو هیئت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با بیان اینکه مساله بیابانزایی معضل بسیاری از کشور‌های جهان است گفت: هفده استان کشور به عنوان مناطق بیابانی توسط دفتر بیابانزدایی ایران شناخته شده است که حدود 70 درصد جمعیت ایران در این نواحی زندگی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت: سیمان در بازار کیسه‌ای 40 هزار تومان شد

هرچند قیمت سیمان طی روزهای گذشته در بازار به پاکتی 110 هزار تومان هم رسید، اما معاون وزیر صمت امروز از کاهش قیمت این محصول در بازار و عرضه آن به قیمت 40 هزار تومان خبر داد. کشاورز گفت: شرایط و محدودیت‌هایی که در تامین برق واحد‌های تولیدی به خصوص فولاد و سیمان به وجود آمد، باعث کاهش تولید و عرضه در بازار و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در کشور شد.

وام 7 میلیون تومانی بازنشستگان به کجا رسید؟

مدیرکل امور اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از 60 هزار نفر از طریق سایت ثبت‌نام کرده‌اند که در سامانه‌ی تسهیلات وام قرض‌الحسنه سازمان تامین اجتماعی عملیات 55 هزار نفر نهایی شده است.جهانی افزود: بازنشستگان این سازمان به منظور ثبت‌نام می‌توانند به صورت آنلاین و غیرحضوری به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند.

مرغ چند نرخی شد

قرارگاه ساماندهی مرغ در فروردین امسال نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم را 24 هزار و 900 تومان اعلام کرد، اما قیمت این کالا در سطح بازار بیش از 30 هزار تومان است. بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که هر کیلو مرغ با نرخ 32 تا 37 هزار تومان در مغازه‌های پروتئینی در سایه کمبود نظارت ها مسئولان کشور به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت