اخبار اقتصادی – اجتماعی

آخرین آمار از تزریق واکسن ایرانی برکت

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۴۰۹ هزار و ۹۸۷ دُز واکسن کوو ایران-برکت در واکسیناسیون عمومی تزریق شده است. جهانپور افزود: تاکنون ۷ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۸۶ دُز رسیده است.

قطعی برق علت التهاب در بازار سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار داشت: میزان نیاز سیمان در این وقت از سال ماهانه ۵.۵ تا ۶ میلیون تن است که کارخانجات تولید می‌کنند. با توجه به مذاکراتی که با مدیران کارخانجات کردیم برآورد ما این بود که میزان تولید سیمان اکنون به حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تن رسیده است. شیخانا افزود: مشکلات برق کشور را می‌فهمیم، اما باید برنامه وجود داشته باشد،وضعیت فعلی آسیب زیادی به کارخانجات و بازار می‌زند و التهابات بازار را چند برابر می‌کند.

عوامل موثر بر نوسان نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی

رئیس اتحادیه کسب و کار‌های مجازی گفت: چهار عامل مسافت، زمان، تعداد مسافر و تعداد تاکسی‌های اینترنتی در نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی موثر هستند. الفت نسب افزود: تاکسی‌های اینترنتی هم رغبت چندانی به افزایش قیمت ندارند، چراکه در این صورت تعداد مسافران و متقاضیان کم می‌شود.

افزایش ۴۱ درصدی روغن موتور از دوشنبه

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران اظهار داشت: با بررسی‌هایی که سازمان حمایت انجام داد با ۴۱ درصد افزایش قیمت روغن ماشین موافقت شده است. این تغییر قیمت بعد از تعطیلات و از روز دوشنبه اعمال خواهد شد. سعادتی نژاد افزود: درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود ۷۲ تا ۸۲ درصد بود، به همین علت افزایش قیمت ۱۵ درصدی که پیش از این اعلام شد را نپذیرفتند.

میوه ارزان می شود

دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت میوه در تعطیلات عید قربان دچار نوساناتی شد که با باز شدن میدان پیش بینی می‌شود، قیمت‌ها تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

افزایش ۳۱ درصدی هزینه‌های زندگی در سال گذشته

اعتماد نوشت: گزارش مرکز آمار ایران درباره وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ۶۲.۱ میلیون تومان بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، خانوارهای ایرانی سال گذشته به‌طور میانگین ۳۱درصد بیشتر نسبت به سال ۹۸ بابت تامین کالا و خدمات هزینه کرده‌اند.

ذخیره آب سدهای کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسید

مهر نوشت: ذخیره آب پشت سدهای کشور به حدود ۴۹ درصد رسیده و در ۱۰ ماه گذشته، میزان خروجی آب از سدهای کشور بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از ورودی آب به سدها بیشتر بوده است. طبق آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، تا تاریخ ۲۵ تیر امسال، مجموع ذخیره آب در سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسید. این میزان که حدود ۴۹ درصد پرشدگی و ۵۱ درصد ظرفیت خالی مخازن سدهای کشور را نشان می‌دهد، در زمان مشابه پارسال ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بود.

تورم از ۴۴ درصد عبور کرد

اقتصاد نیوز نوشت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه تیر ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به ۴۴.۲ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۱,۲ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هلال‌احمر: ۳۰ میلیون دُز واکسن دیگر می‌توانیم وارد کنیم

سخنگوی جمعیت هلال احمر از احتمال ورود ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور خبر داد. قوسیان مقدم با اشاره به ورود بالغ بر ۹ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی محموله این میزان واکسن در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت