اخبار اقتصادی – اجتماعی

دلار ۳۰ هزار تومانی در راه است؟

کارشناس بازارهای مالی گفت: نرخ واقعی دلار بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که طی سال آینده دلار به سمت این نرخ واقعی حرکت کند و این روند احتمالا از شهریور ماه و با روی کار آمدن دولت جدید شروع می‌شود. محبی افزود: ممکن است در چند ماه آینده دلار را در سطوح قیمتی فعلی یا حتی کانال‌های پایین‌تری مثل ۱۹، ۲۰ هزار تومان ببینیم ولی در بلند مدت نرخ حتما افزایشی می‌شود.

صندلی دانشجویان دکتری خالی می‌ماند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در آینده نزدیک اکثر دانشگاه‌های کشور با کمبود داوطلب ورود به دوره‌های دکتری روبرو می‌شوند. رحیمی افزود: باید بخشی از پژوهشگران دانشگاهی دوره‌های دکتری به ویژه در دانشگاه‌های استانی به شیوه‌های دیگر تامین شوند و لذا ما نمی‌توانیم به طور مرتب روی متقاضیان نامحدود دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد حساب کنیم.

احتمال افزایش مصرف برق در هفته آینده

سخنگوی صنعت برق گفت : پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیانگر آن است که هفته آینده دمای هوا افزایش یابد و برهمین اساس احتمال افزایش مصرف برق وجود دارد که توصیه می‌شود مشترکان از مصارف غیرضروری خودداری کنند. رجبی مشهدی افزود: با توجه به بهبود شرایط دمایی و همکاری خوب مشترکان صنعتی، کشاورزی و خانگی، امروز محدودیت‌ها به حداقل ممکن رسیده و در صورت تداوم همکاری مردم، امروز مشکلی در تامین برق نخواهیم داشت.

قطعی آب هم در راه است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم. جانباز افزود: پیش بینی می کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آبرسانی سیار و تانکری هستیم افزایش یابد.وی با بیان اینکه امسال به بیش از ۷۰۰۰ روستا آبرسانی سیار صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از ۲۱۰ شهر خواهد رسید که از این تعداد ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند.

سن مصرف قلیان در کشور به ۱۳ سال رسیده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: بر اساس آمارها، سن مصرف دخانیات و قلیان در کشور به ۱۳ سال رسیده است.درستی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته مصرف قلیان در میان دختران به شدت افزایش یافته است. اکنون ۱۵ درصد از جوانان کشور، به طور مستمر قلیان مصرف می‌کنند که به دلیل دسترسی آسان به آن، احتمالا سراغ دیگر مواد دخانی هم خواهند رفت.

سالمندانی که از واکسیناسیون جا مانده‌اند چه کنند؟

سخنگوی ستادملی مقابله با کرونا گفت: سالمندانی که ثبت نام کردند حتماً منتظر دریافت پیامک باشند و اگر تا امروز پیامکی دریافت نکردند تا پایان همین هفته صبر کنند قطعاً پیامک به آنها ارسال می‌شود. به گفته رئیسی، پیامک‌ها بر اساس نوبت دهی ارسال می‌شود اگر پیامک داده نشد افراد بالای ۷۵ سال از شنبه می‌توانند به یکی از مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را بزنند.

یک قرن انتظار برای خرید خانه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره انتشار گزارشی مبنی بر اینکه مدت‌زمان خرید مسکن در کشورمان به یک قرن رسیده است، بیان داشت: این عدد را تایید نمی‌کنم چراکه نمی‌توان یک عدد مشخصی را برای پیش‌فرض‌های مختلف ارائه داد. محمود زاده افزود: مدت‌زمان انتظار خرید خانه بستگی به شهر مورد نظر، متوسط قیمت مسکن در آن منطقه و درآمد خانوار دارد اما یک اصل کلی وجود دارد آن هم اینکه فاصله درآمد خانوار و قیمت مسکن، مدت‌زمان خرید خانه را مشخص می‌کند و بر این مدت‌زمان اثرگذار است.

چرا قطعات خودرو گران شد؟

رعنایی رئیس کمیته قطعات انجمن همگن قطعه سازان با اشاره به علت گرانی قطعات یدکی خودرو نسبت به سال گذشته، گفت: امسال ۲۵ درصد به قیمت نهاده های تولید اضافه شد و علاوه بر این ۴۰ درصد نیز به حقوق کارگران اضافه شده که در کل باعث شد قطعات لوازم یدکی حدود ۲۵ درصد گران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت