اخبار اقتصادی – اجتماعی

ریزش دو میلیون شغل در دوران کرونا

معاون اشتغال وزیر کار از ریزش حدود دو میلیون شغل در دوران کرونا خبر داد و گفت: با پرداخت تسهیلات حمایتی بیش از یک میلیون نفر به چرخه کار برگشتند. منصوری افزود: حدود ۷۳۰ هزار نفر به طور اختصاصی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که ۲۵۰ هزار نفر از آنها همچنان بیمه بیکاری دریافت می کنند، لذا از این جهت نیازمند منابع جدید هستیم و امیدواریم برای سال ۱۴۰۰ حمایت ها از حوزه بازار کار و کسب و کارهای آسیب دیده تداوم داشته باشد.

زنگ خطر کرونای هندی و آفریقایی در جنوب

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد موارد بستری به علت کرونا در کشور نسبت به هفته قبل‌ از آن کاهش ۲۵ درصدی داشته اما در برخی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش شده که این موضوع می‌تواند زنگ خطری جدی باشد.

هشدار کمبود مرغ در ماه‌های آینده

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغ به دلیل افزایش هزینه مولفه‌های تولید بالا رفته است، گفت: اگر فکری برای شرایط پیش آمده نشود و کنترل و نظارت بر بازار نباشد شاهد کمبود مرغ در ماه‌های آینده خواهیم بود. اسدا… نژاد افزود: کرایه‌های حمل و نقل، ذرت و سویا، واکسن، ریزمغذی و دارو افزایش قیمت محسوس و قابل توجهی داشتند. همچنین جوجه یکروزه که قیمت مصوب آن ۴۲۰۰ تومان است در بازار ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان خرید و فروش می شود.

مصوبه افزایش قیمت خودرو اجرایی شد

مهر نوشت: اگرچه خودروسازان به نحوه افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اعتراض داشتند و نامه نگاری‌هایی هم با مجلس کردند، اما در نهایت امروز یکی از خودروسازان اقدام به اجرای مصوبه شورای رقابت کرد.


یک ماه اینترنت رایگان برای تمام مردم ایران


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای تمام مردم ایران یک ماه اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است. محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود از اینترنت رایگان برای مردم خبر داد و گفت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یکماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد. وزیر ارتباطات اعلام جزئیات این بسته‌ها را به روزهای آینده موکول کرد. پیش از این وزیر ارتباطات از تخصیص بسته اینترنتی برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خبر داده و تصریح کرده بود: همه ما باید تلاش کنیم که حداکثر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رخ دهد.


منع تردد جاده‌ای در نیمه خرداد ماه


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با هشدار درباره خطر شیوع پیک پنجم کرونا، گفت: احتمالا در تعطیلات ارتحال امام (ره) منع سفر خواهیم داشت. شنبه کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری می‌شود تا این منع اعمال شود و سفت و سخت تصمیم گیری شده و در ستاد مصوب شود تا بتوانیم با شرایط ایمن‌تری به اواخر خرداد که فصل انتخابات است، نزدیک شویم. رئیسی افزود: امیدواریم از نیمه دوم تیر ماه به بعد ماهیانه بین ۵ تا هفت میلیون واکسن به دست‌مان برسد. از اواخر مرداد ماه نیز می‌توانیم معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و… را واکسینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت