اخبار اقتصادی – اجتماعی

نماینده مجلس: رکورد تورم ۷۵ ساله ایران شکسته شد

نماینده مجلس گفت: به تازگی رکورد ۷۵ ساله تورم در ایران شکسته شد؛ اگر غیر از این است، بانک مرکزی گزارش فروردین ۱۴۰۰ را منتشر کند. خاندوزی افزود: کشور فقط در سال‌های اِشغال، شاهد تورم بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

معاون وزیر راه: متقاضیان وام ساخت مسکن به بانک مراجعه کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مالکان خصوصی‌، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است به بانک‌ها مراجعه کرده و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند. محمودزاده افزود: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته به واحدهای گران‌قیمت تعلق نمی‌گیرد و این بخشی از ضوابط وزارت راه و شهرسازی است. واحدهای متوسط و اززان قیمت مشمول قانون دریافت تسهیلات ساخت هستند.

هشدار وزارت بهداشت؛ کدام واکسن‌ها تقلبی است؟

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هر کسی خارج از شبکه بهداشتی کشور واکسن دریافت کرد، بداند تقلبی است وی افزود: اکثر پیام‌های تبلیغاتی دریافت واکسن بدون نوبت از خارج ارسال می‌شود. حریرچی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ابلاغ می‌شود، گفت: نگران رأی‌گیری و صندوق‌های رأی نیستیم، بلکه نگران جلسات و تبلیغات انتخاباتی به ویژه انتخابات شوراها هستیم.

تصویب افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برون‌شهری

تسنیم نوشت: شورای عالی هماهنگی ترابری دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای تا سقف نرخ تورم سالانه را تصویب کرد. هدف از این دستورالعمل تشریح سیاست‌های تعیین نرخ بلیت ناوگان عمومی مسافر جاده‌‌ای است به طوری که منافع رانندگان را پوشش دهد.


قالیباف: ستاد هماهنگی مجلس و دولت جدید تشکیل شود


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به ضرورت تشکیل ستاد هماهنگی بین دولت جدید و مجلس گفت: هر دولتی که سر کار آمد باید با هماهنگی امور را پیش برده و گام‌های محکمی در انسجام این دو قوه برداشته شود. قالیباف با اشاره به مسائل مربوط به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان اظهار داشت: برخی مشکلات در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان به ظاهر جزئی است، اما همین مسائل کوچک، برای مردم منطقه بسیار مهم است که باید حل آن در دستور کار شورای هماهنگی مجلس باشد. رئیس قوه مقننه اضافه کرد: تشکیل ستاد هماهنگی بین دولت جدید و مجلس در آغاز کار دولت جدید نیز ضرورت دارد و لازم است هر دولتی که سر کار آمد با هماهنگی امور را پیش ببریم تا در آینده گام‌های محکمی در انسجام در کشور برداشته شود و مشکلات حل شود.


تمامی جمعیت کشور تاپایان سال واکسن دریافت می‌کنند


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی جمعیت کشور تا پایان امسال زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند. نمکی افزود: بر اساس سند ملی با وجود تاخیر در واردات واکسن به دلیل تحریم ها، افزایش سرعت واکسیناسیون مورد تاکید است. وی ادامه داد: پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شدند که به دنبال اقدامات و برنامه ریزی‌ها این تعداد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در روز افزایش یافته است. وزیر بهداشت گفت: تا اوایل تیر ماه امسال ۱۴ میلیون نفر شامل بیماران خاص و بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت