اخبار اقتصادی -اجتماعی

ناقلان خاموش؛ عامل نیمی از موارد انتقال ویروس کرونا

به گزارش رویداد ۲۴ نتایج یک بررسی نشان داده حداقل نیمی از موارد انتقال بیماری کووید-۱۹ در جهان توسط افراد آلوده به کروناویروس که علائمی از بیماری در آنان وجود ندارد، صورت گرفته است. حداقل نیمی از موارد انتقال بیماری کووید-۱۹ در سطح جهان ممکن است توسط ناقلان خاموش بیماری صورت گرفته باشد که ناآگاهانه ویروس را به دیگران منتقل کرده اند.

عرضه تخم مرغ فلهای ممنوع شد

دبیرکل انجمن ملی طیور گفت: از ابتدای بهمن در تمام مراکز استان‌ها تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود.طلاکش افزود: این طرح به صورت تدریجی، ابتدا از مراکز استان‌های اصلی کشور و بعد به صورت کلی در سطح کشور اجرایی می‌شود و فروشگاه‌ها موظف هستند تخم مرغ بسته بندی شده و در یخچال نگه داری کنند.

کره جنوبی: ایران درخواست خرید واکسن کرونا را ارائه کرد

یک منبع دیپلماتیک در کره‌جنوبی اعلام کرد که ایران از این کشور خواسته تا با استفاده از پول‌هایی که تحت تحریم‌های آمریکا در بانک‌های کره‌جنوبی بلوکه شده است، معادل یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و درمانی از این کشور خریداری کند.

معاون توانیر: برق ۵.۸ میلیون مشترک کم مصرف رایگان شد

معاون امورتوزیع برق شرکت توانیر گفت:در دور اول توزیع قبض برق امید، ۷.۲ میلیون مشترک خوش مصرف از بین ۳۰ میلیون مشترک برق کشور شناسایی شد که ۵.۸ میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی شدند. غلامعلی رخشانی مهر از کاهش ۹.۸ درصدی جمعیت پرمصرف‌های برق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد و اظهار داشت: مدیریت انرژی به خصوص در زمستان از مهم‌ترین مسائل جهانی است، که باید برای آن فکری کرد.

واردات خودرو به مناطق آزاد درسال آینده ممنوع است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد. رحیم زارع افزود: به موجب این مصوبه واردات خودروهای موضوع این تبصره برای سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی و شرکت‌های تابعه آنها، دستگاه‌های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های تابعه آنها ممنوع است.

اسفند ماه امکان شیوع کرونای شدید وجود دارد

‏‏‏مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پیش بینی از پیک بعدی و میزان خطرناک بودن پیک بعدی کرونا گفت: من نمی‌توانم این مسئله را پیش بینی کنم. دانشگاه کلمبیا پیش بینی کرده که در اسفند ماه امکان شیوع کرونای شدید وجود دارد. در کشور با آغاز فصل سرما منتظر پیک‌های بعدی هستیم.

پیش بینی رشد ۱.۵ درصدی برای سال آینده

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود پیش‌بینی ۱.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری را پیش بینی کرده است. عمده دلیل این افزایش رشد اقتصادی به دلیل کنترل شیوع کرونا، افزایش مصرف و بهبود صنعت توریسم خواهد بود. پس از سه سال رشد اقتصادی منفی  این پیش‌بینی می‌تواند تا حدی نشان دهد اقتصاد در مسیر ریکاوری قرار دارد.

کدام سناریوی ارزی، اقتصاد ایران را نجات میدهد؟

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اگر مجلس به دنبال اصلاح وضعیت نرخ ارز است، باید با عبور از سیاست ارز چند نرخی، مبنای محاسبات را شفاف کند. محمد لاهوتی  افزود: در کنار  بررسی‌ بودجه در مجلس باید در نظر داشت که کشور برنامه‌های بلندمدت مانند سند چشم‌انداز، اقتصاد مقاوتی دارد و بودجه‌های سنواتی نمی‌توانند به تنهایی اصلاحات ساختاری ایجاد کنند. وی اضافه کرد: با اعمال سیاست ارز تک نرخی، تفاوت منابع حاصل از واقعی کردن نرخ ارز در بودجه به جای ارزهای متعدد، مستقیما به جامعه هدف به صورت یارانه پرداخت شود تا قدرت خرید اقشار کم درآمد افزایش یافته و از گسترش بیشتر فقر جلوگیری به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت