اخبار اقتصادی – اجتماعی

آزمایش انسانی واکسن جدید ایرانی کرونا

اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به صدور گواهی آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲ نخستین واکسن نوترکیب ایرانی، پروتئین اسپایک کووید -۱۹ کرونا متعلق به موسسه رازی، اعلام کرد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی آغاز می شود.

وزارت صمت: مشکلات بازار روغن تقصیر مجلس است

شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که براساس تحلیل انجام شده مشکل پیش آمده در بازار روغن در نتیجه آثار انتظارات تورمی ناشی از اطلاع رسانی درباره آزاد سازی نرخ ارز کالاهای اساسی در کمیسیون تلفیق مجلس طی بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ است که با افزایش فشار تقاضا بازار را از تعادل خارج کرده است.

یارانه ثروتمندان ۲ برابر شد!

ایسنا نوشت: مصوبه چند برابر شدن یارانه و سر و صدایی که در این رابطه در مجلس به پا شده و دایم بر رساندن مردم به حق شان تاکید می شود ماجرای تازه ای نیست، فقط چرا حرفی از اصلاح بزرگترین معضل یارانه های نقدی یعنی پرداخت ۷۸ میلیون نفری و راهکاری برای غربالگری به میان نیامده است؟ مجلس با تصمیم اخیر خود رسما یارانه افراد ثروتمند را دو برابر کرده است، در شرایطی که این پول از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی تامین می شود که تبعات آن می تواند دامن اقشار متوسط و ضعیف را بگیرد.

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت پروازها

یوسفی نماینده مجلس با اشاره به ضرورت برخورد با گران فروشی ایرلاین ها، بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی این روزها مردم، گرانی های افسارگسیخته ای است که هر از چندگاهی در حوزه های مختلف اتفاق می افتد. متاسفانه این روزها نیز شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بلیط پروازها در ایامی هستیم که حتی پیک سفرها را نداریم و این افزایش قیمت واقعا جای سوال دارد.

کارگران امسال چقدر عیدی میگیرند؟

به گزارش مهرعیدی کارگران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی با کارکرد یکسال کامل، امسال حداقل ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۷۳۱ هزارتومان خواهد بود

۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند

 معاون وزیر کار گفت: حدود ۷۳۰ هزار نفر مورد حمایت بیمه بیکاری کرونا قرار گرفتند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد. شاکرمی افزود: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند اقدام اساسی را در دستور کار قرار داد. در این زمینه ۱۴ رسته مشاغل شناسایی شدند که مورد حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلات قرار گرفتند.

حقوق کارگران در سال آینده ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش مییابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق و افزایش سنوات دستمزد، حقوق کارگران در کشور  در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. سالاری افزود: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی‌ و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آنها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

۳۷۰هزار واحد مسکن ملی تعیین تکلیف شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۳۷۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی تعیین تکلیف شد. محمودزاده افزود: بیش از ۱۳۰ هزار نفر واریز وجوه اولیه را به میزان ۴۰ میلیون تومان انجام دادند و ۱۰۰ هزار نفر نیز به پروژه‌ها متصل شدند. همچنین تاکنون ۹۵ هزار متقاضی به شکل گروهی به آنها زمین واگذار شده و کار آن‌ها انجام شده است.

اصلاحیه

پیرو خبر چاپ شده مورخ ۷/۱۱/۹۸ در نشست خبری شهردار بیرجند، مبلغ تخصیص داده شده برای بازسازی و ساماندهی مرکز متدکیان شهرداری ۴۵۰ میلیون تومان بوده که به اشتباه ۴۵۰میلیارد تومان درج شده است. ضمن پوزش این خبر اصلاح می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت