یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی – اجتماعی

وزیر بهداشت: محدودیتهای کرونایی سختتر میشود

وزیر بهداشت گفت: آنچه که می‌تواند ما را گرفتار طوفان کند چرخش ویروس است در این راستا سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال می‌‌کنیم. نمکی افزود: عزیزان زیادی را بر اثر این بیماری از دست دادیم، نگران هستیم که این دستاورد بزرگ با سهل‌انگاری به طوفانی سهمگین تبدیل شود.

یارانه نقدی سال آینده دو برابر شد

مجتبی توانگر عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کمیسیون تلفیق در بخش هدفمندی یارانه ها مصوب کرد که در سال 1400 ماهانه  267 هزار تومان برای 10 میلیون نفر (مددجویان کمیته امداد و بهزیستی)، 188 هزار تومان برای 25 میلیون نفر اقشار ضعیف و دریافت کنندگان یارانه معیشتی، 136 هزار تومان برای یارانه بنزین به 23 میلیون نفر و 91 هزار تومان یارانه نقدی هدفمندی یارانه ها به 20 میلیون نفر پرداخت شود.

افزایش حقوق و مزایای سربازان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق سربازان معادل 75 درصد یک پایور می‌شود. دهنوی افزود:  در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل 75 درصد یک پایور(همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود؛ حق سرباز را باید بدون منت به او بدهیم و سپاسگزارش باشیم؛ این مصوبه مقدمه‌ای است بر ایجاد سازوکارهای سربازی حرفه‌ای.

کاهش 10 تا 15درصدی قیمت مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: حدود 10 تا 15درصد قیمت ها کاهش یافته در حالی که انتظار ما این است که میزان کاهش نرخ ها بیشتر شود. خسروی افزود: نمی توانم به مردم توصیه کنم که برای خرید اقدام کنند یا خیر زیرا مردم جلوتر از مسئولان حرکت می کنند و خودشان شرایط را تشخیص می دهند.

ساخت 100 هزار واحد مسکن ملی برای محرومان

ایسنا نوشت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت 100 هزار واحد در مناطق کم برخوردار عمدتا برای اقشار پایین برنامه‌ریزی شده که بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار دارد.

سازمان غذا و دارو: تنها به اندازه یک ماه ذخیره انسولین داریم

محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  افزود: الان به اندازه یک ماه مصرف کشور انسولین داریم، البته که باید به اندازه‌ی 3 ماه ذخیره داشته باشیم، اما شرایط متغیر است و ارز هم تغییر می‌کند، شرکت‌ها هم در نبود ارز نمی‌توانند ذخیره‌ایی داشته باشند.

توصیه مهم به خریداران طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تقاضا برای طلای آب‌شده کاهش یافته گفت: اگر مردم دنبال تبدیل کردن پول خود به طلا هستند، طلای آب‌شده و مصنوعات طلا را حتما حضوری و از مراکز معتبر خریداری کنند.

قیمت مرغ دوباره افزایش پیدا کرد

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور از افزایش 1500 تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم خبر داد و گفت: قیمت مرغ در بازار به کیلویی 22 هزار تومان رسیده است.

خبر خوش برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از افزایش اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: 90 هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم همسان سازی اختصاص یافت.بیات افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، پیگیری و نظارت جدی در اجرای قوانین مصوب را داشته باشند چرا که بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از شرایط موجود ناراضی و گلایه مند هستند.

چند درصد پروتکلهای بهداشتی در حمل و نقل عمومی رعایت شد؟

رئیس پلیس راهور گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری 95 درصد پروتکل های بهداشتی رعایت شد همچنین در بحث تردد شبانه 83 درصد مردم پروتکل ها را رعایت کردند. سردار سیدکمال هادیان فرافزود: نگران وضعیت نوروز و سال آینده درباره سفرها هستیم اما متاسفانه علیرغم تاکیدات باز هم برخی از  مردم سفر می‌کنند و باعث شیوع کرونا در کشور می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت