اخبار استانی

۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال است

حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در این استان فعالیت دارند و ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر زیر پوشش این مراکز هستند. وی گفت: نرخ شیوع مواد مخدر در کشور ۵.۴ و در خراسان جنوبی ۳.۷۸ درصد است.


افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در انتخابات


رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رای در خراسان جنوبی برای مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم، ۱۰ درصد نسبت به انتخابات قبل افزایش یافته است. خوش خبر گفت: تامین سلامتی مردم دغدغه ماست و با توجه به قرار گرفتن در شرایط کرونایی، در این دوره، ۹۸۸ شعبه برای جمع آوری آراء مردم در نظر گرفته شده است و احتمال افزایش بیشتر هم وجود دارد. وی افزود: ملزومات بهداشتی همانند ماسک و مواد ضدعفونی برای تمامی شعب پیش بینی شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است و در ستاد انتخابات استان هم تدبیراتی اندیشیده شده که تا حد امکان شعب در فضای باز قرار بگیرند.معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان گفت: صندوق‌های الکترونیک وارد استان شدند و قرار است با کمک صدا و سیما و اصحاب رسانه آموزش‌هایی در این خصوص به مردم ارائه شود. خوش خبر یادآور شد: سایر ملزومات برگزاری انتخابات هم در روزهای آینده وارد استان می‌شود.


گلایه رئیس اتحادیه خواروبار استان از توزیع نامناسب روغن


رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کمبود روغن در استان مرتفع شده، گفت: متأسفانه بیشتر سهمیه روغن استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود و اصناف از این بابت گلایه دارند. شریف اظهارکرد: متأسفانه طی روزهای گذشته قیمت روغن در خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد افزایش داشته است. وی افزود: این افزایش قیمت هم شامل روغن جامد و هم مایع است ولی از طرف دیگر مشکل کمبود روغنی که در هفته‌های گذشته در استان داشته‌ایم در حال حاضر خوشبختانه در واحدهای صنفی وجود ندارد. شریف با اشاره به اینکه کمبود شکر که در هفته‌های گذشته داشته‌ایم نیز مرتفع شده و افزایش قیمتی نیز نداشته است، ادامه‌داد: متأسفانه روغنی که وارد خراسان‌جنوبی می‌شود بخش عمده‌ای از آن در اختیار فروشگاه ‌های بزرگ و آنلاین قرار داده می‌شود. وی گفت: عمده فروش صنف خواروبار روغن، برنج و شکر است و اگر سهمیه این کالاها را نیز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدهند بی شک کسب و کار در صنف ما به شدت کاهش می‌یابد که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود. رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: هر فروشگاه عمده‌ای که در شهر بیرجند بازگشایی می‌شود، بی‌شک چندین واحد صنفی خرد در شهر تعطیل می شود و از این نظر ما به شدت با افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخالف هستیم. وی یادآورشد: در زمینه میزان توزیع روغن در خراسان‌جنوبی نیز باید متولیان سازمان صمت استان پاسخ بدهند.


موافقت با بازنگری دو پروژه تغذیه مصنوعی در استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیشنهاد بازنگری دو پروژه تغذیه مصنوعی در استان خبر داد و گفت: این درخواست مورد موافقت شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران قرار گرفت. فرهادی افزود: اجرای دو پروژه تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه از سال ۹۰ آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت کمی دارند. وی گفت: با توجه به تغییرات جوی که طی سال‌های اخیر رخ داده و کاهش شدید میزان بارندگی‌ها، بازنگری این دو پروژه پیشنهاد شد.


بودجه ۱۰ طرح پژوهشی در خراسان جنوبی جذب شد


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ طرح پژوهشی در اولویت پرداخت بودجه استانی بوده که از این تعداد ۱۰ طرح به سرانجام رسید و بودجه آنها جذب شده است. پورعیسی افزود: سال گذشته از محل بودجه استانی در مرحله اول بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به طرح‌های پژوهشی استان تخصیص یافت. وی اظهار داشت: از محل باقیمانده اعتبارات پژوهشی استان پس از تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ۶ طرح به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مصوب شده که این طرح‌ها امسال پیگیری می‌شود تا به سرانجام برسد.


فراهم شدن زمینه آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد


۲۷ زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی با گذشت شاکیان و کمک ستاد دیه به زودی آزاد می‌شوند. مسئول نمایندگی ستاد دیه استان در نشست این ستاد گفت: ۱۹ نفر از این افراد برای مهریه، ۸ نفر برای بدهی مالی و یک نفر برای دیه در زندان هستند. حسین پور مبلغ بدهی این زندانیان را دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۳۵۶ میلیون تومان را شاکیان بخشیدند و ۷۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان را خیران از طریق ستاد دیه پرداخت کردند و بقیه با آورده خودشان و دریافت تسهیلات تامین خواهد شد.


۸۰۶ قلم تجهیزات آموزشی در خراسان جنوبی توزیع شد


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، ۸۰۶ قلم تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به ارزش چهار میلیارد تومان بین مدیریت‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی توزیع شد.


۱۸ طرح ورزشی در شهرستان نهبندان در دست اجرا است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهبندان گفت: ۱۸ طرح ورزشی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این شهرستان در دست اجرا است. حق پناه افزود: با پیگیری‌های مسئولان استان، فرماندار و نماینده مردم نهبندان و سربیشه، تحول خوبی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در حال انجام است و با تکمیل این زیرساخت‌های در دست اجرا سرانه فضای ورزشی نهبندان ارتقای خوبی خواهد داشت.


بی تدبیری در گرانی قیمت نان


مهر- هر چند مدت یک بار زمزمه گران شدن یک کالا به گوش مردم می‌رسد، گاهی لوازم خانگی، زمانی حبوبات، در برهه‌ای گوشت مرغ و تخم مرغ گران می‌شود. اما چند روزی است که در خراسان‌جنوبی زمزمه گران شدن نان به گوش می‌رسد.هرچند با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات و ضرورت رعایت آرامش بخشی به جامعه و پرهیز از مسائلی که موجب نگرانی شهروندان می‌شود، تصور می‌شد این گران شدن نان تنها یک شایعه باشد ولی بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در برخی از نانوایی‌ها قیمت افزایش پیدا کرده است.

از گفته مسئولان تا واقعیت

علی تهوری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی چندی پیش در این زمینه به رسانه‌ها گفته بود: نانوایان استان با توجه به افزایش هزینه‌های بیمه، کارگری و … خواستار افزایش قیمت نان بوده‌اند که افزایش ۲۵ درصدی در دستور بررسی است.معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قیمت نان هنوز در خراسان جنوبی افزایش نداشته است، گفت: برای افزایش قیمت نان کارگروه آرد و نان استان متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف، شرکت غله و پشتیبانی، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده است. بهمنی از شهروندان خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه در رسانه‌ها مسئولان مرتب تکرار می‌کنند که هیچ‌گونه افزایش قیمت نان وجود ندارد ولی در عمل برخی از نانوایی‌ها قیمت نان را افزایش داده‌اند. وی اظهار کرد: نانوایی‌ها هم مطرح می‌کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و پخت نان چاره‌ای جز گران شدن نان وجود ندارد. بهمنی با بیان اینکه افزایش قیمت تنها به نان خلاصه نمی‌شود و اخیراً قیمت روغن نیز افزایش داشته است، افزود: باید با مردم صادق بود و نمی‌توان پذیرفت چیزی که مسئولان و متولیان امر می‌گویند با آنچه مردم در صف‌های خرید نان مشاهده می‌کنند، متفاوت باشد. لیلا قربانی شهروند دیگر خراسان‌جنوبی گفت: به نظر من در حال حاضر حتی پیگیری رسانه‌ای نیز دردی را دوا نخواهد کرد چون قیمت نان افزایش پیدا کرده است و بعید است کالای گران شده دوباره به قیمت قبل بازگردد.

گرانی نان بر التهاب‌ها می‌افزاید

وی ادامه‌داد: هر چند نانوایی‌ها هم دلایلی برای افزایش قیمت نان دارند ولی باید به این نکته توجه داشت که نان خوراک اصلی مردم از توانمند و متوسط و ضعیف از نظر اقتصادی است و گران شدن آن بر التهاب‌ها می‌افزاید. قربانی افزود: تعجب من از این است که چگونه در ایام نزدیک به انتخابات که باید آرامش حاکم بوده و حاشیه سازی‌ها به حداقل برسد این گران شدن نان اتفاق می‌افتد. وی یادآور شد: دیگر گران شدن کالاها برای مردم در خراسان‌جنوبی عادی شده است چرا که بدون هیچ‌گونه نظارتی گوشت، روغن، حبوبات و سایر کالاهای مورد نیاز مردم هر روز نسبت به قبل گران‌تر می‌شود و مردم هم چاره‌ای جز خرید ندارند.

مسئولان از افزایش قیمت نان مطلعند

یکی از نانوایان خراسان جنوبی که خواست نامش در رسانه مطرح نشود اظهار کرد: چند وقتی است که من قیمت نان را به واسطه گران شدن هزینه‌های تولید افزایش داده‌ام و این مسئله با اطلاع اتحادیه بوده است.
وی بیان‌کرد: با توجه به این شرایط جز گران شدن چاره دیگری نداریم چرا که هزینه کارگری، بیمه، مالیات و… به شدت افزایش پیدا کرده است و ما نمی‌توانیم منتظر روزهای آتی بمانیم. این نانوای خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: گران شدن نان چیزی نیست که از چشم متولیان امر پنهان باشد و همه این موضوع را می‌دانند.

سردرگمی نانواها در ماجرای اخیر نان

اکبر مرادی رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: مسائل اخیر در حوزه نان خود نانوایی‌ها را نیز سردرگم کرده است و مشخص نیست که بالاخره متولیان امر قرار است که چه تصمیمی اتخاذ کنند. وی با بیان اینکه برای افزایش قیمت نان جلسات کارشناسی متعددی برگزار و کمیسیون آرد و نان نیز تشکیل شده است، گفت: نرخ نامه‌ای اعلام شده ولی بعد از آنکه بسیاری از نانوایی‌ها گران کردند، متولیان امر مجدد گفتند برای اجرایی شدن آن به دلایلی دست نگه دارید. رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی ادامه داد: حق بیمه، اجاره بها، هزینه حمل آرد، و … نیز به شدت افزایش داشته و بعد از شیوع کرونا هزینه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز افزوده شده است و این در حالی است که قیمت نان از مدت‌ها قبل تغییری نکرد. مرادی گفت: ما هم منتظریم ببینیم تا در نهایت مسئولان سازمان صمت چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت و آیا نرخ نامه را اجرایی خواهند کرد.

گران فروشی نان تخلف است!

غلامرضا یداللهی مسئول روابط عمومی سازمان صمت خراسان‌جنوبی اظهارکرد: افزایش قیمت آرد و نان هنوز به تأیید نرسیده است و گران کردن آن در حقیقت یک نوع تخلف محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه قیمت نان باید به تأیید کمیسیون آرد و نان استان و متولیان امر برسد، بیان‌کرد: نباید این موضوع را نیز فراموش کنیم که هزینه‌های نانواها به شدت افزایش پیدا کرده است. مسئول روابط عمومی سازمان صمت خراسان‌جنوبی یادآور شد: هزینه اجاره مغازه، هزینه کارگری و بیمه چند برابر شده است.یدالهی گفت: البته قیمت آرد به هیچ وجه افزایشی نداشته است و اگر نرخ نامه جدیدی اعمال شود به واسطه گران شدن سایر هزینه‌های تولید نان به غیر از آرد است که اکنون فشار مضاعفی را بر نانوایان وارد کرده است.


شناسایی ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۷ بیمار جدید شامل ۷ مورد بستری و ۴۰ مورد سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۳ مورد از بیرجند، ۹ مورد از قاینات، ۵ مورد بشرویه، ۴ مورد از فردوس دو مورد از شهرستان‌های طبس و نهبندان و از شهرستان‌های سرایان و خوسف هرکدام یک مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.


پنجمین اثر تاریخی خراسان جنوبی به ثبت جهانی می‌رسد


مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: تیرماه امسال با حضور کارشناسان سازمان یونسکو، پنجمین اثر این استان با عنوان “کاروانسراها” به ثبت جهانی می‌رسد. رمضانی افزود: در حال حاضر چهار اثر جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و روستای خراشاد در استان خراسان جنوبی وجود دارد که سه اثر از این تعداد در دولت تدبیر و امید ثبت جهانی شد. وی بیان کرد: تاکنون ۱۵۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده و ۹۴۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور از این استان است.مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ منطقه گردشگری و ۱۴ روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد و ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌ دستی در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند. وی افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۰ میلیارد تومان در زمینه تامین زیرساخت‌های صنایع دستی هزینه شده و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات هم در این مدت پرداخت شده است. رمضانی با بیان اینکه ۳۵ نوع از تولیدات صنایع‌ دستی خراسان جنوبی دارای نشان مرغوبیت است، گفت: ۵۹۰ مجوز تولید خانگی نیز در این استان صادر شده است. وی گفت:‌ کاروانسراهای سرایان، کلمرد، جوخواه و چهار گنبد طبس، اصفاک بشرویه و خوشاب فردوس از جمله کاروانسرای مرمت شده و در حال بهره برداری استان هستند. رمضانی یادآور شد: راه‌اندازی دو رصدگاه در پلوند فردوس و سه‌قلعه سرایان از برنامه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است که اولین بار در کشور عملیاتی می‌شود و برنامه‌ریزی برای تدوین اطلس گردشگری استان نیز انجام شده است.


تاکید بر شناسایی نقاط پُرخطر برای کاهش تعداد مغروقین


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای تعداد مغروقین در این استان با توجه به جمعیت، بر ضرورت شناسایی نقاط پُرخطر تاکید کرد. عزیزی گفت: کرونا با تعطیلی باشگاه‌های ورزشی ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ورزش استان خسارت وارد کرده است چراکه باشگاه‌ها در ردیف گروه سه در محدودیت‌های کرونایی قرار گرفتند. وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در راستای تغییر فعالیت‌های ورزشی از دسته سه به دو، ادامه داد: البته هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده ایم. در حوزه استان هم پیگیر بازگشایی اماکن ورزشی روباز هستیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی که در مجمع عمومی هیئت نجات غریق و غواصی این استان حضور داشت با بیان اینکه این هیئت بعد از هیئت‌های بدنسازی و واترپلو سومین هیات به حساب می آید که متحمل خسارت های کرونایی شده است، گفت: از طریق سامانه وزارت ورزش پیگیر تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم. امیدواریم زیان‌دیدگان بتوانند از تسهیلات ۱۲ درصدی استفاده کنند. عزیزی همچنین در مورد آمار بالای تعداد مغروقین دراستان خراسان جنوبی گفت: باید نقاط پُرخطر شناسایی شوند. وی به یک نکته هم اشاره کرد و اینکه در خراسان جنوبی آمار سالمندان و حوادث آنها بالاست. این افراد نیازمند یکسری درمان‌ها به صورت آب درمانی هستند، در این حوزه هم باید به آموزش توجه ویژه‌ای شود. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر ضرورت برنامه ریزی برای توجه به حضور ناجیان در شهرستان هایی که در این زمینه با کمبود مواجه هستند، تاکید کرد و گفت: ۳۵۰ ناجی غریق در خراسان جنوبی حضور دارند که حدود ۲۰۰ نفر فعال هستند. حسن عزیزی همچنین از بازسازی استخرها و اماکن ورزشی در استان خراسان جنوبی خبر داد.


تولید روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن مرغ در خراسان جنوبی


کشتارگاه‌های طیور خراسان جنوبی روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن مرغ گرم تولید می‌ کنند. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه در استان کمبود مرغ و تخم مرغ نداریم ، گفت: روزانه ۵۰ تن مرغ گرم در داخل استان مصرف و مرغ مازاد بر نیاز استان به استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کرمان ارسال می‌شود. بیکس با بیان اینکه قیمت مرغ در استان براساس نرخ تنظیم بازار است، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است. وی تولید روزانه تخم مرغ در استان را ۴۳ تن اعلام کرد و گفت: از این رقم ۲۰ تا ۲۵ تن در استان مصرف و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود. بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری در خراسان جنوبی فعالیت دارند.


پیروزی اخیر فلسطین، مقدمه پیروزی نهایی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیروزی اخیر فلسطین به عنوان مقدمه پیروزی نهایی تلقی می‌شود و ما خودمان را برای عملیات نهایی آماده می‌کنیم. حجت الاسلام عبادی افزود: در ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان به درستی مبارزه کردند و در این زمان هم همان هدف را در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی عقیدتی دنبال می‌کنند.

حضور کشتی گیر خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

یازدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در المپیک توکیو روز‌های ۴ تا ۱۵ خرداد در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود که داریوش حضرتقلی زاده کشتی گیر خراسان جنوبی در وزن ۶۱ کیلوگرم در آن حضور خواهد داشت.

پنج ایثارگر خراسان جنوبی در سالروز فتح خرمشهر تجلیل شدند

پنج ایثارگر خراسان جنوبی همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و برگزاری چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «ویژه جانبازان فتح خرمشهر» تجلیل شدند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: ۷۰۰ رزمنده از خراسان جنوبی در عملیات‌های فتح خرمشهر نقش‌آفرینی کردند. عزیزی افزود: خراسان جنوبی دو هزار شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده که ۵۵ نفر در فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات خاکبرداری باند دوم کمربندی بیرجند

داعی مدیرکل راه وشهرسازی استان گفت: کمربندی بیرجند ۳.۵ کیلومتر طول دارد که با اقدامات صورت گرفته تاکنون حدود ۲۰ درصد از عملیات خاکبرداری انجام گرفته و با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

آغاز عملیات طرح تولید استیل کرد

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی طرح تولید استیل کرد با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیاردتومان و اشتغال ۱۹۴ نفر در خراسان جنوبی آغاز و تفاهم نامه آن مبادله شد.

از تصفیه خانه به کارخانه

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از انتقال خطوط پساب تصفیه خانه بیرجند به شهرک‌های صنعتی استان خبر داد. پارسا با اشاره به اینکه باتوجه به نزدیک بودن تصفیه خانه بیرجند به شهرک صنعتی این شهرستان خطوط انتقال هزینه زیادی نخواهد داشت افزود: انتقال خطوط تصفیه خانه بیرجند به شهرک صنعتی خوسف نزدیک به ۳۰ کیلومتر است. وی با بیان اینکه از اداره آب منطقه‌ای استان درخواست ۵۰ لیتر آب بر ثانیه از تصفیه خانه بیرجند کرده ایم اظهار کرد: ۳۰ لیتر از این مقدار مربوط به شهرک صنعتی بیرجند و ۲۰ لیتر آن مربوط به شهرک صنعتی خوسف است. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: با این مقدار آب مشکل بسیاری از صنایع آب بر استان رفع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: ترک فعل برخی مدیران باعث شد تا در استان

بیشتر

بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت