اخبار استانی

جمع آوری ۹۴۲ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان جنوبی

ز عید فطر تاکنون ۹۴۲ تومان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفارات عمد و غیرعمد در استان جمع آوری شده است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: ۶۳۹ میلیون تومان در قالب زکات فطریه عام و سادات، ۹ میلیون تومان کفاره غیر عمد و ۲۹۴ میلیون تومان کفاره عمد بوده است.


مهلت‌ تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی تمدید شد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تمدید مهلت‌ تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی به علت شیوع کرونا خبر داد. عابدی گفت: بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، قانون تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را ابلاغ کرده است. وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، به جهت ادامه یافتن شرایط کرونایی و تبعات آن برای مشاغل و کسب و کارها، مهلت پرداخت معوقات بانکی بدهکاران تمدید شد. عابدی اظهار کرد: طبق این قانون، بازه زمانی تعیین شده در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۹۹ در زمینه قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، به مدت ۶ ماه تمدید شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: بر این اساس، مهلت‌ تعیین شده به منظور تسلیم درخواست به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، برای اشخاصی که نتوانسته‌اند تاکنون از مزایای این قانون استفاده کنند، پایان خردادماه ۱۴۰۰ لحاظ شده است. وی تأکید کرد: این مهلت برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی مانده ‌بدهی، تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد. عابدی با اشاره به این که بانک مرکزی این بخشنامه‌ را به شبکه بانکی ابلاغ کرده، بیان کرد: بانک ها و مؤسسات اعتباری مکلف به اجرای این بخشنامه می باشند.


۱۱۴ سایت پوشش همراه در خراسان جنوبی ارتقا می‌یابد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در پی دیدار استاندار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه روستایی در این استان تصویب شد. مصطفی بهی در تشریح نتایج دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این دیدار برای اتصال روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های عملیاتی مصوب شد و بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند می‌شوند. وی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی عنوان کرد: با رشد ۶ برابری روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات، از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از این ظرفیت بهره‌مند شده‌اند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: در این دیدار استاندار ضمن اشاره به وسعت جغرافیایی و موقعیت ویژه استان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور و ظرفیت مرز مشترک با افغانستان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را مهم تلقی کرد. وی گفت: همچنین با توجه به شرایط پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش کاربری‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات به ویژه در زمینه آموزش، توسعه ارتباطات روستایی مورد تاکید قرار گرفت. بهی اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست درخصوص توسعه شبکه اینترنت پرسرعت و فیبر نوری روستایی همچنین توسعه پوشش همراه جاده‌های ترانزیتی استان دستور پیگیری را صادر کرد.


قیمت نان در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد


رئیس اتحادیه نانواداران استان گفت: هزینه‌های سربار یک نانوایی بیش از ۵۵ درصد است اما طبق توافقی که در استان برای کارشناسی قیمت نان انجام شده مقرر شد افزایش قیمت نان فقط هزینه‌های سربار را بپوشاند و به گونه‌ای باشد که نانواداران متضرر نشوند. مرادی افزود: از پایان سال ۱۳۹۸ که نرخ نان افزایش داشته تاکنون که هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها افزایش داشته، قیمت نان تغییری نکرده است. وی افزود: تمام هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها از افزایش قیمت خمیرمایه گرفته تا افزایش دستمزد کارگر، قیمت نمک، اجاره‌بها، آب، برق، گاز و حامل‌های انرژی افزایش داشته است. رئیس اتحادیه نانواداران خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته کارشناسی در رابطه با افزایش قیمت نان در استان تشکیل شده و منتظر دستور استاندار برای اجرایی‌شدن افزایش قیمت نان هستیم. مرادی عنوان کرد: مقرر شده بود بعد از ماه مبارک رمضان قیمت نان در خراسان جنوبی افزایش داشته باشد. وی اظهار کرد: احتمال دارد طی روزهای آینده قیمت جدید نان در خراسان جنوبی اعلام شود. رئیس اتحادیه نانواداران خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر نانواداران استان منتظر هستند قیمت جدید نان اعلام شود؛ این افزایش قیمت نان، افزایش به حقی است چراکه فقط قرارشده هزینه‌هایی که سربار نانوایی‌ها شده در افزایش قیمت نان دخیل باشد و تأثیری به حال شخص نانوا ندارد. مرادی اظهار کرد: تا پایان هفته درصد افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی مشخص خواهد.


دیوار نویسی بر روی دیوار‌های سطح شهر ممنوع است

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری بیرجند از ممنوع بودن دیوار نویسی بر روی دیوار‌های سطح شهر خبر داد. جان آور با اشاره به اینکه انجام دیوار نویسی بر روی دیوار‌های سطح شهر چه از سوی افراد حقوقی و چه حقیقی تخلف است، افزود: در صورتی که بعد از پاکسازی دیوار، افراد دوباره تبلیغ را بر روی دیوار انجام دهند جریمه خواهند شد و فرد حقوقی و یا حقیقی را به مراجع قضائی ارجاع می دهیم.


۴ قربانی کرونا در خراسان جنوبی

با ثبت ۴ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۷۴ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۲ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۱۳ سرپایی شناسایی شدند.مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۴ مورد از قاین، ۱ مورد از درمیان و ۱ مورد از سربیشه بوده است.


استقبال سرد سالمندان استان از واکسن کرونا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون تنها نیمی از سالمندان بالای ۸۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و عدم پذیرش نوع واکسن موجود توسط سالمندان، در فرآیند واکسیناسیون مشکل ایجاد می کند. مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۸۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که در بعضی از شهرستان‌ها آمار بیشتر از ۸۰ درصد و در بعضی از شهرستان‌ها تزریق واکسن کمتر از ۲۰ درصد بوده است. وی با اشاره به این که در بعضی از شهرستان‌ها طی سه روز گذشته حتی یک نفر برای دریافت واکسن گروه بالای ۸۰ سال مراجعه نکرده است افزود: علت عدم مراجعه در این شهرستان‌ها درخواست نوع خاصی از واکسن کرونا است و تزریق واکسن موجود مورد پذیرش گروه هدف نیست. مهدی زاده اظهار کرد: بر اساس سند واکسیناسیون کرونا و طبق دستور وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی زمانی واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر را می‌توانند آغاز کند که تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۸۰ به درصد خاصی برسد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها درخواست دریافت واکسن کرونا در افراد بالای ۸۰ سال تمام شده، اما پوشش واکسن کرونا به ۵۰ درصد نرسیده است. وی با اشاره به این که استان خراسان جنوبی پهناور است ادامه داد: مشکل کمبود واکسن در استان وجود ندارد، اما دیگر مراجعه کننده‌ای برای تزریق این نوع واکسن وجود ندارد. مهدی زاده گفت: طبق دستور ستاد واکسیناسیون استان و همچنین وزارت بهداشت در صورتی که داوطلبی برای تزریق واکسن گروه بالای ۸۰ سال در استان نباشد قطعا واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر شروع خواهد شد.


جذب ۱۸ میلیارد ریال در پویش ضیافت همدلی


مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال امسال در پویش ضیافت همدلی بهزیستی با مشارکت مردم و خیران در این استان جمع‌آوری شد. عرب‌نژاد افزود: این مبلغ به صورت نقدی و غیرنقدی و با مشارکت حداکثری خیران، موسسه‌های خیریه و دفاتر مشارکت‌های مردمی شهرستان‌ها جذب شده است. وی اظهار داشت: کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در این پویش بین مددجویان شهرستان‌ها توزیع می‌شود و برای جلوگیری از تبعیض میان جامعه هدف در بانک اطلاعات مددجویان بهزیستی استان به ثبت می‌رسد. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مبالغ نقدی جذب شده هم با درنظر گرفتن اولویت‌های مدنظر و استعلام از حوزه‌های مددکاری مددجویان در حوزه دارو و درمان، جهیزیه، مسکن و معیشت هزینه می‌شود. وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی بهزیستی هزینه‌کرد این مبالغ در کوتاه‌ترین زمان براساس اولویت‌بندی سازمان است تا گام‌های بلندی برای رفع مشکلات مددجویان زیر پوشش بهزیستی برداشته شود. عرب‌نژاد گفت: ۳۶۴ پایگاه و ۸۴۰ صندوق تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی امسال برای جمع‌آوری وجوه فطریه و زکات برپا شد.


اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه درمیان


مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت‌ها، تعالی فرهنگی و پویایی اقتصاد این شهرستان مرزی هزینه می‌کند. حجت الاسلام سعید پورمهدوی افزود: بیشتر این اعتبار در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان هزینه خواهد شد، البته نگاه ما در شهرستان درمیان تک بعدی نیست و با نگاه همه جانبه در حال فعالیت هستیم. وی بیان کرد: امسال به صورت ویژه در حوزه بانوان شهرستان هم ورود خواهیم کرد تا بخشی از دغدغه‌های این قشر از جامعه را رفع کنیم و در این خصوص تشکیل شورای بانوان در دستور کار است. مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان افزود: سال گذشته نیز بنیاد مستضعفان در ۵۵ پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت و ورزشی شهرستان درمیان، ۲۰ میلیارد تومان مشارکت اقتصادی کرده و از این تعداد ۴۴ پروژه عمرانی بوده که نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های منطقه داشته است. پورمهدوی گفت: اکنون در حال آماده‌سازی برای نصب یک دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) اسدیه هستیم و نصب این دستگاه در هفته جاری با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شود.


اعتراض طلاب و روحانیون به جنایات رژیم صهیونیستی

جمعی از طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.در این مراسم که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان در جوار مزار شهید گمنام حوزه علمیه بیرجند برگزار شد، طلاب و روحانیون ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین، حمایت خود را از کودکان و مردم مظلوم این کشور اعلام کردند.مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم گفت: ۷۰ سال است که ۱۴ میلیون فلسطینی آواره شده‌اند و وظیفه شرعی و تکلیف ما است که مسلمان مظلوم را یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت