اخبار استانی

۱۸ هزار دانش آموز هم استانی به گوشی هوشمند دسترسی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در ابتدای شیوع کرونا و آغاز آموزش به صورت غیرحضوری و مجازی در استان، ۲۵هرار دانش آموز از داشتن تبلت و گوشی تلفن همراه محروم بودند. واقعی با بیان اینکه کمک استانداری و خیران سبب شد تا ۶هزار گوشی و تبلت برای این دانش آموزان خریداری و دراختیارشان قرار گیرد افزود: در حال حاضر هنوز ۱۸هزار و ۲۹دانش آموز در استان فاقد تبلت هستند.


استاندار: روحانیت در توسعه و رفع چالش های استان کمک کنند


استاندار خراسان جنوبی گفت: ائمه‌ جمعه و روحانیت می توانند در مباحث توسعه ای، مسایل اجرایی، چالش ها و بحران ها، کمک کنند. ملانوری با تأکید بر نقش تعامل و هم افزایی در پیشبرد امور، افزود: اگر این همکاری ها ایجاد شود، حوزه ها در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند، هیچ کاری بر روی زمین نمی ماند. وی ادامه داد: ائمه جمعه با توجه به تریبونی که در اختیار دارند و جایگاه شان در بین مردم، می توانند در راستای تحقق اهداف ستاد توسعه خاوران به ما کمک کنند. ملانوری تأکید کرد: بر اساس تدبیر امام(ره)، ساختار نظام به گونه ای پایه ریزی شده که با شکل گیری نهادهای انقلابی در کنار سایر سازمان‌ها و نهادها تمامی نیازهای جامعه مرتفع می گردد ولی شرط آن این است که همه در کنار هم باشند و هر چه این تعاملات بیشتر باشد، کارها بهتر پیش می روند. وی ادامه داد: وقتی سازمان‌ها جزیره ای عمل کنند و هر کس به دنبال سیاست ها و برنامه های خود می باشد، تلاش ها ابتر و کارها معطل می ماند و در نتیجه بهره وری لازم حاصل نمی شود. استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه فاخر شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی، محل بررسی مسایل فرهنگی می باشد که البته در استان کمی غریب واقع شده است. ملانوری متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع، اشراف کامل بر جنس کار شورا، وقوف بر حوزه فعالیتی و استفاده مطلوبی که می توان از این ظرفیت در حل مسایل فرهنگی کرد، متقاضی تشکیل شورای فرهنگ عمومی هستیم و از این موضوع استقبال می کنیم.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی


امتحانی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: فروردین ماه امسال مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است. دادگر افزود: با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان و از طرفی پیش‌بینی‌ها مبنی بر گرمای زودرس و طولانی در ایام پیش رو، از تمام مشترکین برق تقاضا داریم به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق توجه جدی داشته باشند. وی ضمن تأکید بر پرداخت به موقع بهای برق توسط مشترکین تصریح کرد: بدهی برق مصرفی مشترکین در استان حدود ۴۱ میلیارد تومان است. دادگراظهار کرد: به ترتیب بیشترین میزان مصرف برق در استان مربوط به بخش‌های خانگی و کشاورزی با ۳۰ درصد، صنعتی با ۲۱ درصد، تجاری و سایر با ۱۰ درصد و عمومی با ۹ درصد است که امیدواریم با مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین در فصل پرباری بهار و تابستان پیش‌رو دچار مشکل نشویم و فصل گرما را بدون چالش پشت سر بگذاریم. وی همچنین با اشاره به خرید پنل خورشیدی برای عشایر و همت شرکت برق در برق‌دار کردن این جامعه سختکوش استان گفت: امسال هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی سیار بین جامعه عشایری استان توزیع خواهد شد و هزینه هر پنل خورشیدی ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است.


معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی


اعتمادیان- مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی استان معرفی شده است و به دنبال ایجاد هفت شبکه کسب و کار خانگی در استان براساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم. مجتبی ابراهیمی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است. وی گفت: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود. معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند. ابراهیمی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه‌مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت‌نام کنند و از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی خود برخوردار باشند. مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: هدف این طرح این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هر یک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.
افزایش ۸۸ درصدی کمکهای مردمی به کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: درآمد‌های کمیته امداد استان در حوزه مشارکت‌های مردمی پارسال نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد افزایش یافت. احمد رفیعی با بیان اینکه سال گذشته از محل مشارکت‌های مردمی ۱۱۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده افزود: از رقم جمع‌آوری شده ۵۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان صدقات، ۲۸ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان کمک‌های مبتنی بر نیاز و ۳۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان اکرام ایتام و محسنین بوده است.


شناسایی ۱۲۱ مبتلای جدید به کرونا در استان

در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، تعداد قربانیان این بیماری در استان، به ۸۰۶ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: در شبانه روز گذشته از ۳۴۳ آزمایش انجام شده در استان ۱۲۱ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد. وی افزود: از این تعداد ۶۱ مورد در بیرجند ، قاین ۱۵ مورد، ۳ مورد در بشرویه، فردوس و زیرکوه هرکدام ۸ مورد ، شهرستانهای طبس و سرایان هرکدام ۷ مورد و در شهرستانهای سربیشه، درمیان و نهبندان هم هرکدام ۴ مورد جدید کرونا شناسایی شدند.

اخذ مالیات با توجه به شیوع کرونا و فضای کسب و کار باشد


استاندار خراسان جنوبی گفت: در اخذ درآمدهای مالیاتی از واحدهای صنفی خرد و کوچک باید فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار همچنین شیوع کرونا مورد توجه ویژه قرار گیرد. ملانوری افزود: درآمدهای مالیاتی استان با اخذ مالیات از بخش‌های مختلف نظیر بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی بزرگ، واحدهای تولیدی، صنعتی، واحدهای کسب و کار صنفی، بازار، کارکنان دولت و شخصیت‌های حقوقی و غیردولتی تامین می‌شود. استاندار بر لزوم توجه به رونق تولید در استان تاکید کرد و افزود: حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار، از داخل یا خارج استان و حتی خارج از کشور بسیار مهم است و البته زمانی این موفقیت شیرین‌تر می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها در استان بر پایه سرمایه‌های مردم داخل استان صورت گرفته باشد. ملانوری گفت: سال‌هاست منابع درآمدی و بودجه دولت که عمدتا مبتنی بر درآمدهای ناشی از تولید و صادرات نفت بوده، با توجه به دشمنی‌ها و تحریم‌های دشمنان دچار چالش و نوسان شده، از طرفی ذخایر نفتی نیز محدود بوده و رو به پایان است. وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بودجه کشور از اتکای به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس امروز مالیات در کنار منابع درآمدی نفتی یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود. استاندار با اشاره به لزوم توجه به سایر ظرفیت‌های درآمدی کشور در کنار درآمدهای نفتی اظهار داشت: سال‌هاست درآمدهای نفتی باعث غفلت برنامه‌ریزان و مدیران حوزه بودجه از سایر ظرفیت‌ها شده است. وی گفت: درآمدهای مالیاتی ضمن مدیریت منابع درآمدی و اعتبارات داخل کشور و کمک به توسعه زیرساخت‌ها، کمک می‌کند نگاه ما از بودجه نفتی صرف خارج و به سایر ظرفیت‌های کشور معطوف شود. استاندار خراسان جنوبی گفت: در اخذ درآمدهای مالیاتی از واحدهای صنفی خرد و کوچک باید فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار همچنین شیوع کرونا مورد توجه ویژه قرار گیرد.


۸۵۰۰واحد صنفی آسیب دیده از کرونا درخراسان جنوبی


رئیس اتاق اصناف استان گفت: ۸۵۰۰واحد صنفی به دلیل تعطیلی‌های ناشی از کرونا در استان آسیب دیده اند که نیاز است مسئولان برای حمایت از این صنوف چاره‌ای بیندیشند. علیزاده عنوان کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور تعطیلی صنوف گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا یک هفته دیگر تمدید شد. وی با بیان اینکه ۸۵۰۰واحد صنفی در استان در این ایام به دلیل بیماری کرونا دچار آسیب شده اند افزود: متاسفانه ۶۰درصد از صنوف در مکان های اجاره ای هستند که به دلیل تعطیلی های مکرر قادر به پرداخت اجاره بهای آن نیستند. رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه تنها نزدیک به ۳۰۰واحد صنفی توسط بانوان سرپرست خانوار اداره می شود که این تعطیلی ها آسیب جدی به زندگیشان وارد کرده گفت: بارها از مسئولان برای حمایت از اصناف درخواست شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. علیزاده گفت: باید برای کمک به این قشر و کمتر شدن مشکلات اصناف علاوه بر بسته حمایتی، برنامه ریزی های دقیقی برای پیشگیری از شیوع کرونا در سطوح مختلف مدیریتی صورت گیرد تا بتوان در کنار فعالیت صنوف و مشاغل مختلف،‌ از شیوع بیشتر کرونا نیز در جامعه جلوگیری کرد.


۲۵ ٪ بیماران خاص واکسن دریافت نکرده اند


رئیس مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی گفت: ۲۵ درصد بیماران خاص خراسان‌جنوبی هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.هادی دهقان اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی حدود سه هزار و ۱۰۰ بیمار خاص صعب الاعلاج و سرطانی شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون به ۷۵ درصد آنان واکسن کرونا تزریق شده است. وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دیگر از بیماران هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، بیان‌کرد: هر پارت واکسنی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده می‌شود، درصدی از آن برای تزریق به بیماران خاص اختصاص داده می‌شود. دهقان با بیان اینکه بیمارانی که به آنان واکسن تزریق شده است بیش از ۱۸ سال سن داشته‌اند، ادامه‌داد: افرادی که کمتر از این سن هستند واجد گرفتن واکسن نیستند. رئیس مرکز بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی اظهارکرد: تزریق نوبت دوم برای آن دسته از افرادی که واکسن دوز اول را داشته‌اند، ۲۱ روز بعد از تزریق اول صورت می‌گیرد.

افزایش ۸ برابری بیماران کرونایی بستری


تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای استان از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با اسفند ماه ۹۹، ۸ برابر افزایش داشته است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان گفت: در اسفند ۹۹ تعداد موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا حدود ۹ مورد بود که این مقدار با افزایش بیش از ۴ برابر به ۳۸ مورد از ابتدای سال تاکنون رسیده است. شریف زاده با بیان اینکه موارد کلی بستری در بیمارستانهای استان هم از ابتدای امسال تاکنون درمقایسه با اسفند سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش دارد افزود : تعداد موارد بستری کرونا مثبت نیز در اسفند پارسال ۲۵ مورد بود که از ابتدای امسال به ۱۹۲ نفر رسید. وی گفت : دورهمیهای خانوادگی و مسافرتها عمده دلیل انتقال ویروس کرونا در استان است. براساس رتبه‌بندی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۵ ـ ۱۸ فروردین ماه در خراسان جنوبی ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی ‌ ‌بین ۵۶ تا ۶۵ درصد رسیده است.

دو مؤسسه اقتصادی، پای میز مذاکره برای سرمایه گذاری در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مذاکره با دو مؤسسه اقتصادی بزرگ برای سرمایه گذاری در استان خبر داد. فرهادی افزود: این مذاکرات، پیرو تأکید استاندار و در قالب اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران صورت گرفت. وی ادامه داد: در این مذاکرات، ضمن معرفی ظرفیت‌های استان و مزیت‌های سرمایه گذاری، طرح‌هایی که به همت مدیران حوزه اقتصادی استانداری در ستاد توسعه خاوران تهیه شده بود، ارائه شد.

واریز ۹۱ میلیارد تومان برای توسعه شهری و روستایی استان

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۹۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان سال گذشته به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و محلات عشایری استان واریز شد. جعفر احسانی‌مهر افزود: ۶۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان از محل مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات به طور مستقیم برای شهرداری‌های استان تخصیص یافت و از این مبلغ نیز ۲۷ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان سهم شهرداری بیرجند بوده است.

استانداری خراسان‌جنوبی و سازمان امور عشایر تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان امور عشایر ایران و استانداری خراسان جنوبی با هدف ارتقای اقتصادی و افزایش اشتغال در مناطق عشایری این استان، تفاهم‌نامه همکاری امضا و مبادله کردند. براساس این تفاهم‌نامه ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به حوزه عشایر استان و ارتقای اقتصادی جامعه عشایری اختصاص یافت.

۳۱ پاکبان شهرداری بیرجند واکسن کرونا زدند

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند گفت: ۲۰۰ نفر پاکبان در شهرداری بیرجند مشغول فعالیت هستند که در فاز نخست ۳۱ نفر از آن‌ها علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند. بهدانی افزود: اولویت این واکسیناسیون با پرسنل جمع آوری زباله است که در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند. بهدانی با اشاره به اینکه فاز اول واکسیناسیون با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری و مرکز بهداشت شهرستان بیرجند انجام شد، اظهار کرد: این روند براساس برنامه زمان بندی شده تا واکسیناسیون کلیه پاکبانان ادامه دارد.


تلاش برای بهار و تابستانی بدون قطعی برق

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با هم افزایی و مدیریت درست مصرف، تلاش کنیم فصل‌های بهار و تابستان را بدون قطعی برق سپری کنیم. ملانوری افزود: بهتر است با مدیریت صحیح، میزان مصرف برق دستگاه‌های اجرایی، معابر و… کاهش یابد و دستگاه‌های اجرایی جهت تأمین برقشان از برق اضطراری استفاده کنند.

مشکل دیرینه ساکنان رحیم آباد بیرجند برطرف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با تدابیری که اندیشیده شد، در حال حاضر هیچ مشکلی برای ساخت و ساز در رحیم آباد وجود ندارد. محمد فرهادی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات اهالی رحیم آباد، خاطرنشان کرد: حسب دستور استاندار، جلسات ویژه ای برای رفع موانع موجود در مسیر بهسازی رحیم آباد برگزار شد.

پرداخت ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: درراستای توسعه اشتغال در سال گذشته ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در این استان پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت