اخبار استانی

همیاری ۸۵ درصدی اصناف بیرجند در تعطیلی مشاغل

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از همراهی خوب اصناف در قطع زنجیره کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵ درصد اصناف بیرجند همراهی داشتند. علیزاده افزود: در این مدت ۱۸۰ اخطار به برخی از مشاغل ابلاغ و ۹ واحد نیز پلمپ شد.


تاکید معاون اقتصادی استاندار بر نظارت دقیق بر توزیع اقلام اساسی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: کالای اساسی به میزان نیاز و براساس جمعیت در اختیار شهرستان‌های استان قرار می‌گیرد اما در برخی موارد همچنان کمبود گزارش می‌شود که فرمانداران باید نظارت دقیق و قوی بر شبکه توزیع این اقلام داشته باشند. عابدی روز دوشنبه در دومین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: تامین کالاهای اساسی در استان بدون مشکل در حال انجام است و کاهش نگرانی‌های مردم در این خصوص در اولویت مدیریت استان قرار دارد. وی گفت: اقدامات شایسته‌ای توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جذب و تامین اقلام اساسی در شهرستان‌های استان صورت گرفته است. عابدی تصریح کرد: در توزیع اقلام اساسی استان هیچ گونه کمبودی نداشته و نداریم و امید است این ایام را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی سامانه آنلاین توزیع اقلام اساسی در شهرستان‌ها گفت: این طرح را می‌توان به عنوان پایلوت در شهرستان‌هایی مانند نهبندان اجرا کرد البته ابتدا در کمیته تخصصی موضوع بررسی و با استعلام از دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و سایر و بر اساس دستور مراجع ذیصلاح باید اقدام شود. وی ادامه داد: میزان نهاده‌ای که در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد براساس ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی واحد است و در صورت این اقدام، درخصوص سهمیه نهاده واحد با مشکل مواجه می‌شویم لذا از لحاظ قانونی این پیشنهاد مصوب نمی‌شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اخیرا ابلاغیه‌ای از وزارت جهاد کشاورزی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته که باید ماهانه ۱۳۰ تن گوشت مرغ در اختیار استان سیستان و بلوچستان قرار بگیرد.


توزیع روغن خوراکی در فروشگاه های بزرگ استان


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: روغن خوراکی به دلیل اینکه در فروشگاه‌های بزرگ قابل نظارت و کنترل بیشتر است، در این فروشگاه‌ها توزیع می‌شود بنابراین در سطح خرده فروشی‌ها کمبود نشان می‌دهد. جرجانی اظهار کرد: به منظور دسترسی راحت‌تر مردم و افزایش مراکز توزیع علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، تعدادی از شرکت‌های پخش در استان نیز نسبت به توزیع مویرگی روغن در واحدهای صنفی اقدام خواهند کرد تا علاوه بر انجام نظارت دقیق‌تر، افزایش مراکز عرضه را نیز داشته باشیم. وی تصریح کرد: در هیچ جای استان با عنوان یا شماره کارت ملی هیچ نوع کالای اساسی را توزیع نمی‌کنیم و همه کالاها به صورت آزاد و راحت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. جرجانی ادامه داد: اگر هنگام خرید از مشتری کارت ملی درخواست شود حتما موضوع با سامانه ۱۲۴ در میان گذاشته شود تا مورد بررسی و رصد قرار گیرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: تلاش ما بر این است که تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز از قبیل برنج، روغن، شکر، قند و گوشت قرمز منجمد برای استان تامین شود و هیچ گونه کمبود کالایی در بازار وجود نداشته باشد. جرجانی با اشاره به جذب سهمیه اقلام اساسی برای ماه رمضان گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی به عنوان سهمیه ضیافت در سال جاری جذب شده که اکنون حدود هزار و ۱۸۰ تن از این اقلام در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال توزیع مردمی است. وی سهمیه روغن استان در ماه رمضان را هزار و ۴۷۰ تن اعلام کرد و گفت: از این سهمیه ۳۰۷ تن روغن خوراکی وارد استان شده و در فروشگاه‌های بزرگ شهرستان‌ها در حال توزیع است. جرجانی اضافه کرد: هزار و ۱۶۳ تن روغن نیز در حال جذب است که به زودی وارد استان می‌شود و مردم نگران تامین روغن نباشند.


استفاده از پساب راهکاری برای رفع کم‌آبی استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از پساب برای جایگزینی چاه‌های موجود یکی از راهکارهای مقابله با خشکسالی در این استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرهادی افزود: ۲۲۰ لیتر آب بر ثانیه پساب از تصفیه‌خانه هدر می‌رود کـه باید با استانداردسازی، از آن در صنعت و کشت برخی محصولات خاص کشاورزی استفاده کرد.


محدودیت صادرات دام از استان خراسان جنوبی رفع می‌شود


نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی مشکلات دامداران استان و خشکسالی‌های اخیر محدودیت صادرات دام از خراسان جنوبی رفع می‌شود. نصیرایی افزود: با توجه به شرایط بحرانی خشکسالی سهمیه جو استان به بیش از دو برابر افزایش یابد و این سهمیه حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار گیرد.

ایجاد منبع درآمد ثابت برای ۴۵۰ خانوار با احداث نیروگاه‌های خورشیدی


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود ۴۵۰ مشترک در اقصی نقاط استان اقدام به سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی کرده اند که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان درآمد داشته اند. بسیاری از این نیروگاه‌ها در مناطق روستایی و عشایری احداث شده است. دادگر، ظرفیت تولید برق این ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی را ۴.۵ مگاوات اعلام کرد که به شبکه برق سراسری تزریق می شود.


اجرای طرح همای رحمت در استان


معاون هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح همای رحمت طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون یک هزار پرس غذای گرم و ۶۴ بسته غذایی بین نیازمندان زیرکوه و فردوس توزیع شد. بخشی با قدردانی از نیکوکارانی که همواره یاری گر هلال احمر برای کمک به نیازمندان هستند، گفت: از مردم نوع دوست و خیر خواستاریم همچون گذشته ما را در امر کاهش آلام محرومین همیاری کنند.


۱۱۰ روستای شهرستان نهبندان آبرسانی سیار می‌شود

فرماندار نهبندان گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال جاری و گرمای هوا در فصل تابستان تعداد روستاهای این شهرستان که آبرسانی سیار می‌شود به ۱۱۰ روستا با جمعیت بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش می‌یابد. مجید بیکی افزود: اکنون در روستاهای نهبندان تنش آبی نداریم اما تابستان سختی را پیش‌رو داریم و محدودیت‌هایی در تامین آب روستاها خواهیم داشت. وی گفت: در حال حاضر از ۲۸۷ نقطه روستایی شهرستان نهبندان ۱۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.


شناسایی ۱۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ آزمایش جدید در استان خراسان جنوبی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۱۹ مورد مثبت ابتلا به کرونا شده است. دهقانی بیان کرد: از این تعداد قاین ۱۶ نفر، درمیان سه، سربیشه ۶، بیرجند ۷۲، بشرویه ۵، فردوس سه، سرایان ۵، طبس ۵ و نهبندان ۴ نفر بوده است.وی با بیان این که طی این مدت سه نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فوت کردند، گفت: شمار فوتی های ناشی از کرونا در استان به ۷۹۷ نفر رسیده است.


تاکید استاندار بر جذب اعتبارات ویژه برای توسعه فضاهای آموزشی


استاندار خراسان جنوبی بر جذب اعتبارات ویژه برای توسعه فضاهای آموزشی استان تاکید کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. حمید ملانوری در دیدار مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: برای تحقق این هدف باید از ظرفیت خیرین، بانک‌ها، مؤسسات مالی، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی استفاده کرد. وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مکلف است توزیع متوازن و عادلانه را با لحاظ اولویت‌ها در جانمایی پروژه‌ها، اختصاص اعتبارات و توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان مدنظر قرار دهد. استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی استان برای حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح بزرگترین پروژه آموزشی شرق کشور گفت و اظهار کرد: در اولین فرصت و با مطلوب شدن شرایط شیوع کرونا در استان، برنامه‌ریزی نهایی برای این سفر انجام خواهد شد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ گفت: اهتمام دولت در تخصیص و افزایش اعتبارات خراسان جنوبی در زمینه توسعه فضاهای آموزشی قابل تقدیر است. محمود چاوشان افزود: مجتمع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (حیات طیبه) بزرگترین پروژه آموزشی شرق کشور در مرکز استان است که مقرر شد با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری برسد.


طراحی و ساخت ماشین پرس پخت تایر توسط کویرتایر طرح پژوهشی برتر وزارت صمت شد


طراحی و ساخت ماشین پرس پخت تایر توسط کویرتایر از سوی نهمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن وتجارت به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور معرفی و لوح تقدیر این موفقیت، به مدیرعامل شرکت کویرتایر اعطاء شد. رئیس ستاد نهمین جشنواره پژوهش و فناوری و معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صمت در این تقدیرنامه آورده است: رشد و بهبود شاخص های اقتصادی و دستیابی به اهداف و برنامه های علمی و پژوهشی بخش تولید و تجارت، حاصل تلاش و مساعدت متخصصان و اندیشمندانی است که با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توان در راه آموزش پژوهش و توسعه فناوری از هیچ کوششی دریغ ننموده اند. همچنین رئیس سازمان صمت استان خراسان جنوبی با اعطای تقدیرنامه به آقای مهندس زینلی از حضور ارزشمند کویرتایر در نهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر صنعت معدن و تجارت کشور در سال ۹۹ قدردانی و کسب مقام طرح پژوهشی برتر کشور با عنوان طراحی وساخت ماشین پرس پخت تایر را به وی و کارکنان پرتلاش شرکت تبریک گفت. تاکنون به دست مدیران وکارکنان توانمند شرکت کویرتایر ۱۳پرس پخت تایرطراحی و ساخته شده که پس از نصب در حال تولید تایر می باشد.


اختلاف قیمت مرغ در استان‌های مختلف دردسرساز شد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنان ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان مازاد بر نیاز است، اما اختلاف قیمت در استان‌های دیگر کشور سبب ایجاد مشکلاتی شد. غلامرضا قوسی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۶۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۵۹ میلیون و ۸۳ هزار تن در استان خراسان جنوبی فعال است.وی میزان مصرف روزانه استان را به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ تن گوشت مرغ برآورد کرد و گفت: خراسان جنوبی در زمینه تامین گوشت مرغ نه تنها خودکفا است بلکه به استان‌های مجاور و کشور افغانستان نیز صادرات دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان‌های دیگر را سبب بروز مشکلاتی در این زمینه دانست و ادامه داد: تعطیلات نوروزی روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ در سراسر استان توزیع ‌شد در حالی که نیاز استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و کرمان را هم تامین کردیم. وی با بیان اینکه نظارت بر گوشت مرغ چند بعدی و توسط دستگاه‌های نظارتی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: کارشناسان و بازرسان جهاد کشاورزی از لحظه تحویل تا پایان کشتار بر این فرآیند نظارت دارند. قوسی گفت: علی رغم اینکه چرخه کامل تولید گوشت سفید در خراسان جنوبی فراهم است، اما واحدها سال گذشته درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند و این موضوع سبب شد رغبت تولیدکنندگان به جوجه‌ریزی مقداری کاهش یابد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است مشکل کمبود گوشت مرغ در استان رفع شود باید دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، امنیتی، سازمان صمت، نیروی انتظامی در زمینه نظارت کمک کنند جلوی قاچاق و حمل غیرمجاز مرغ گرفته شود در غیر این صورت هر قدر تولید داشته باشیم شرایط همین خواهد بود.


افزایش صادرات چمدانی صنایع ‌دستی در استان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به افزایش میزان صادرات چمدانی صنایع ‌دستی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، فعالیت فروشگاه‌های مجازی هنرمندان با توجه به شرایط کرونا افزایش یافت و تلاش کردیم این فروشگاه‌ها را توسعه دهیم. حسن رمضانی اظهار کرد: سال گذشته اقدامات متعددی از جمله آموزش رشته‌های صنایع دستی و صدور مجوز برای کارگاه‌ها در این اداره‌کل انجام گرفت. وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب طرح خوشه‌های صنایع‌دستی با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌های قابل توجه انجام شده در سال ۹۹ در حوزه صنایع‌دستی استان بود. وی به صدور ۲۶۰ پروانه تولید انفرادی برای کارگاه‌های صنایع‌دستی خانگی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۵۰ مجوز کارت شناسایی برای شناسایی فعالان و متخصان حوزه صنایع‌دستی صادر شده است.رمضانی ادامه داد: چهار پروانه تولید کارگاهی با اشتغال ۲۰ نفر، تکمیل ۶۵ فقره پرونده برای اعطاء کمک‌های بلاعوض به صنعتگران استان و صدور ۱۰ فقره مجوز پشتیبان مشاغل خانگی با تحت پوشش قراردادن ۹۰ نفر از دیگر فعالیت‌های حوزه صنایع‌دستی استان در سال ۹۹ است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با اداره‌کل زندان‌ها، صندوق کار آفرینی و امید و کمیته امداد حضرت امام (ره)، تصریح کرد: سال گذشته، ۶۰ دوره آموزش رشته‌های صنایع‌دستی و ۲ دوره آموزش صنایع‌دستی ویژه شاغلین صنایع دستی برگزار شد.


فوتی‌های کرونا در استان رو به افزایش است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مراجعات به بیمارستان‌های خراسان جنوبی همچنان روند افزایشی دارد و از ۲ روز گذشته موارد فوت ناشی از کرونا در این استان در حال افزایش است. دهقانی اظهار داشت: همانطور که در روزها و هفته‌های اخیر تاکید کردیم، آمار بستری بیماران تنفسی و کرونایی رو به افزایش است و به‌تدریج که بستری بیماران تنفسی و کرونا مثبت، زیاد شود آمار فوتی هم افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: از دیروز شاهد این موارد فوتی هستیم و نتیجه افزایش بستری در ۲ یا سه هفته اخیر است که اکنون خود را نشان می‌دهد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در پیک‌های قبلی هم به این صورت بوده که معمولا ۲ تا سه هفته بعد از افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری بیماران، آمار فوتی‌ها افزایش پیدا کرد و برای موج چهارم هم این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هشدار دادیم. وی تصریح کرد: بنابراین اگر همین امروز همه تصمیم بگیرند انواع پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند، سه هفته بعد نتیجه آن را می‌بینیم یعنی تا ۲ یا سه هفته بعد کماکان شاهد موارد فوتی خواهیم بود. دهقانی افزود: پیش‌بینی این است که فوتی‌های ما همانند کشور نسبت به موج سوم بیشتر خواهد بود و آمار بستری‌ در بیمارستان‌ها هم به‌شدت بیشتر است مگر اینکه اتفاقی بیفتد و محدودیت‌ها و پروتکل‌ها به درستی رعایت شود تا بتوان جلوی این روند افزایشی را تا سه هفته دیگر گرفت. وی گفت: هرچه این کار با تاخیر انجام شود، کاهش موارد بستری و فوتی هم به تاخیر می‌افتد.


بیمه اجتماعی رایگان برای کشاورزان، روستائیان و عشایر استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: جامعه روستایی و عشایری خراسان جنوبی زیر پوشش رایگان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند. ملانوری افزود: در مورد تحقق مصوبات سفر معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده و لازم است با پیگیری‌های مستمر نسبت به تحقق کامل همه مصوبات تلاش کنیم.

آغاز کوچ بهاره عشایر

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی به مناطق ییلاقی آغاز شد. مدیر کل امور عشایر استان گفت: ۷۰ درصد کوچ عشایر استان درون استانی و ۳۰ آغاز کوچ بهاره عشایردرصد آن برون استانی است. عصمتی پور افزود: تعداد ۲۳ کامیون تانکردار در استان در مسیر کوچ ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌کنند و محیط زیست نیز تعدادی تانکر آبرسان در اختیار امور عشایر قرار داده است.

باران و رعد و برق در راه استان

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در برخی از نقاط استان خبر داد. زارعی تصریح کرد: امروز افزایش سرعت وزش باد، سبب ایجاد گرد و خاک در منطقه خواهد شد و روز‌های پایانی هفته دمای هوا به صورت نسبی افزایش خواهد یافت.

سرعت زیاد، عامل مرگ راننده ۱۴ساله

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: سرعت زیاد و عدم مهارت در رانندگی، نوجوان ۱۴ ساله قاینی را به کام مرگ برد. سرهنگ عباسی افزود: یک دستگاه سواری پژو۴۰۵ که رانندگی آن را نوجوانی ۱۴ساله بر عهده داشت، در بلوار ورودی شهر قاین از مسیر خارج شد و پس از برخورد با جداول و تیر برق بلوار واژگون شد. وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه نوجوان ۱۴ ساله (راننده) در دم جان خود را از دست داد و سرنشین ۱۲ ساله آن به شدت مصدوم شد.

کشف کالای قاچاق در فروشگاه اینترنتی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت ۲۴۰ میلیون ریالی یک فروشگاه اینترنتی توزیع کالای اساسی در بیرجند خبر داد. اشرفی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از منزل مسکونی برخی اقلام قاچاق شامل ۹۶ حلب ۵ کیلوگرمی روغن جامد، ۲۰۴ بطری ۲.۵ لیتری روغن مایع و ۳۵ بسته ۵۰ عددی ماسک که متعلق به یک فروشگاه اینترنتی بود کشف شد.

کنترل کرونا با تزریق واکسن به ۷۰ درصد جامعه

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: باید ۷۰ درصد جامعه واکسن کرونا را تزریق کنند تا اپیدمی کنترل شود. ارجمندی اظهار کرد: اولویت‌های تخصیصی دریافت واکسن کرونا براساس ابلاغ وزارت بهداشت مربوط به کادر درمانی فعال در بخش‌های آی. سی. یوی کرونا، اورژانس کرونا و بخش‌های بستری کرونا است. وی افزود: تزریق واکسن به معنای پایان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و هر فردی که این واکسن را دریافت می‌کند، باید همچنان به رعایت‌ها متعهد باشد.
تاکید بر تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی در انبار اداره اموال تملیکی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی در انبار اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد. حجت الاسلام حمیدی روز گذشته در بازدید از انبار‌های کالا‌های این اداره در بیرجند با بیان اینکه این کالا‌ها جزو بیت المال محسوب می‌شوند گفت: باید هر چه زودتر وضعیت پرونده‌های کالا‌های موجود در انبار‌ها بررسی و رسیدگی شود و تا خرداد ، تعیین تکلیف شوند.

کاهش سن طلاق در استان

معاون سازمان فضای مجازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طلاق‌های عاطفی بین خانواده‌ها در حال افزایش است، گفت: همچنین سن طلاق روز به روز کاهش پیدا می کند. براتی افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد که اینها همه در کنار هم نشان از عملکرد نامطلوب سازمان‌های متولی مقابله با طلاق است.

رویه آسفالت محور دیهوک – راور بهسازی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل دیهوک گفت: رویه آسفالت محور دیهوک – راور به منظور حفظ و نگهداری محور و سطح سرویس مناسب جهت استفاده کاربران جاده‌ای بهسازی شد. کیانپور درباره اجرای عملیات روکش ماسه آسفالت رگلاژی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک افزود: این عملیات به منظور حفظ و نگهداری محور و سطح سرویس مناسب جهت استفاده کاربران جاده‌ای صورت می‌گیرد.

ترزیق اعتبار به آمفی تئاترروباز فردوس

آمفی تئاتر روباز گروه فرهنگی هنری نبوت فردوس اعتبار گرفت. نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این طرح گفت: با پیگیری‌های انجام شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخصیص مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به این طرح موافقت کرد که امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری و تکمیل این مجموعه فرهنگی هنری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت