اخبار استانی

بیماران نیازمند به پلاسما را دریابیم

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراجعه برای اهدای پلاسما کاهش یافته است،گفت: افرادی که تمایل به اهدای خون و پلاسما بعد از افطار دارند هیچ نگرانی در مورد منع تردد نداشته باشند چراکه پلاک خودروی اهدا کنندگان توسط انتقال خون به پلیس راهور داده شده و مشکلی برای تردد نداشته و جریمه نمی‌شوند.


گلایه از عدم برند سازی زعفران ایرانی


رئیس شورای ملی زعفران با گلایه از عدم برندسازی زعفران گفت: اینکه زعفران به صورت خام به دیگر کشورها صادر شود و آنها آوازه محصول را به نام ببرند، افتخار نیست. محسن احتشام با اشاره به قیمت فعلی زعفران بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو زعفران بسته به نوع محصول، هشت میلیون تا ۱۴ میلیون تومان است. وی با بیان اینکه طی سال گذشته علی رغم وجود محدودیت های پیش روی صادرات زعفران، ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش صادرات داشتیم، افزود: در این مدت حداقل ۳۰۰ تن زعفران صادر شده است.احتشام ادامه داد: اگر خواستار ایجاد تعادل قیمت بین عرضه و تقاضا و کمک به کشاورزان هستیم، باید صادرات زعفران افزایش یابد. رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه باید هدف گذاری کنیم که صادرات زعفران سال جاری را به حداقل ۴۰۰ تن افزایش دهیم، افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصول، این رشد در بازار هم باید رخ دهد تا به نقطه تعادل قیمت به نفع کشاورز برسیم. وی بیان کرد: بازارهای بالقوه زیادی برای زعفران وجود دارد که امید است با برداشتن تحریم های ناجوانمردانه، نقل و انتقال پول تسهیل و صادرات افزایش یابد. احتشام با بیان اینکه اگر زعفران به صورت خام به چین، امارت و افغانستان صادر شود و این کشورها آوازه محصول را به نام ببرند، افتخار نیست، گفت: اگر صادرات زعفران بسته بندی شده با ارزش افزوده و برند ایرانی افزایش یافت، افتخار است. رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: در حال حاضر قیمت پایه صادراتی یک کیلو زعفران ۵۶۵ دلار است که این میزان در دو سال گذشته هزار و ۱۰۰ دلار بوده است.

ورزشکاران خراسان جنوبی سال گذشته ۵۶ مدال کسب کردند


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزشکاران خراسان جنوبی سال گذشته در مسابقات مختلف ملی و جهانی ۵۶ مدال رنگارنگ را کسب کردند که از این تعداد سه مدال بین‌المللی و جهانی بوده است. حسن عزیزی افزود: ۴۸ هیئت ورزشی استانی و ۳۶۰ هیئت ورزشی شهرستانی داریم و با وجود همه محدودیت‌ها از جمله شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در ورزش قهرمانی توفیقات خوبی را به دست آوردیم. وی با اشاره به برنامه همگانی کردن ورزش با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همکاری هیئت‌های ورزشی گفت: در زمینه پویش «ورزش در خانه» سال گذشته توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم و جزو استان‌های برتر در ترویج ورزش همگانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قرار گرفتیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در استان وجود دارد، اضافه کرد: به لحاظ تعداد افراد دعوت شده به تیم‌های ملی، بانوان خراسان جنوبی ۸۰ درصد این ظرفیت‌ها را در اختیار دارند. وی گفت: امسال نیز هدف‌گذاری ویژه‌ای درخصوص ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در آبان‌ سال جاری، ۲۰ تا ۲۵ مدال رنگارنگ را کسب کنیم. عزیزی گفت: سال گذشته هفت میلیارد تومان به حساب هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌) استان واریز شد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: این اعتبار نسبت به سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته که این افزایش به واسطه توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی بعد از سفرهای استانی بوده است.


بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان‌جنوبی پرداخت شد


معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۸ میلیارد ریال غرامت سرمازدگی به محصولات زراعی و بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال غرامت سرمازدگی به محصولات باغی کشاورزان خراسان‌جنوبی پرداخت شده است. بخشی افزود: در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ سطح محصولات بیمه‌ایِ زراعی خسارت دیده در خراسان‌جنوبی ۲۵۷ هکتار بوده است. بخشی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در سال زراعی گذشته میزان خسارتی که به واسطه سرما و یخبندان به محصولات باغی استان وارد شده هشت هزار و ۹۶۸ هکتار بوده که بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده است‌. وی در مورد مساحت بیمه شده محصولات زراعی استان، عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۸۸ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی استان بیمه شده است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مساحت بیمه شده محصولات باغی استان نیز ۲۴ هزار و ۷۳۱ هکتار است.


۷۸ زندانی جرائم غیر عمد، چشم انتظار کمک خیرین


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: در جشن گلریزان سال جاری ۷۸ زندانی با ۱۹ میلیارد تومان بدهی چشم انتظار کمک خیرین هستند. روشان بیان کرد: خوشبختانه هر ساله بخش اعظمی از این مبلغ را شکات رضایت می دهند که نقش مهمی در تسهیل روند آزادسازی زندانیان غیر عمد دارد. ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بخش کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی به خراسان جنوبی ابلاغ شد. مدیرامور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ ساله به هر فعالیت فناورانه که باعث مکانیزاسیون در بخش کشاورزی شود، پرداخت می‌شود.

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان


رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های دامپزشکی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان از تاریخ تا ۲۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود. ملکی افزود: در این طرح تعداد ۳۶ اکیپ ثابت و سیار به تعداد هزار و ۱۳۷ نفر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب شرکت خواهند کرد.

آغاز اجرای پویش «ضیافت الهی» جهت کمک به نیازمندان


مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه پویش «ضیافت الهی» جهت کمک به نیازمندان در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: کمک های مردمی جمع آوری شده این طرح در زمینه های مختلفی از جمله تامین کمک هزینه معیشتی، تهیه بسته های معیشتی، غذای گرم و غیره هزینه خواهد شد. عرب نژاد افزود: تمامی موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی استان آماده دریافت کمک های غیر نقدی مردم عزیز خراسان جنوبی هستند و خیرین و نیکوکاران می توانند هدایای غیرنقدی خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ و یا با شماره گیری کد دستوری # ۵۵۷۴۱* واریز کنند.


۴۴۸ نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از آذر سال ۹۵ تاکنون (ابتدای طرح) ۴۴۸ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت چهار هزار و ۳۳۸ کیلو وات در این استان راه‌اندازی شده است. پوزشی افزود: در این مدت هزار و ۶۳ قرارداد راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۱ کیلو وات منعقد شده است. وی بیان کرد: از زمان آغاز طرح تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳.۷ میلیون کیلو وات انرژی برق از متقاضیان خریداری شده است.


۶ خانواده دیگر داغدار از کرونا

با ثبت ۶ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۹۴ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۶۸ بیمار جدید شامل ۲۰ بستری و ۴۸ سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۴ مورد از بیرجند، ۱۱ نفر از زیرکوه، ۹ نفر از درمیان، ۷ نفر از طبس، ۵ مورد از قاین و ۲ مورد از سربیشه بوده است.


انتقاد استاندار از فرآیند پاسخ دهی به استعلامات


استاندار خراسان جنوبی در ستاد توسعه خاوران گفت : در حوزه فرصت های سرمایه گذاری زحمات زیادی کشیده شده اما باید سرعت داده شود و پایان زمان استعلام برای ادارات استان دو هفته است و در صورت تاخیر فرض بر نبود مشکل است. ملانوری افزود: گلایه مندی های مردم و بخش خصوصی به جاست و ما باید به فرصت های سرمایه گذاری توجه کنیم. وی با بیان اینکه این ستاد باید به عنوان محور اصلی توسعه استان قرار گیرد گفت: برای رسیدن به توسعه نیاز داریم بسیج شویم و در قالب مدیریت جهادی با استفاده از توان مردم و ذخایر خداوندی برای پیشرفت استان گام برداریم. وی با بیان اینکه وزیر کشور طرح ستاد توسعه خاوران را مورد تقدیر قرار داده و به سایر استان ها نیز پیشنهاد تشکیل این ستاد را داده است گفت: هدف ما این است که فرصت های سرمایه گذاری در این ستاد بررسی و کارشناسی شود و سرمایه گذاران به استان جذب و مسیر طرح ها و ایده ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده و هموار شود. استاندار گفت: هنگامی که طرح ها در این ستاد تایید و در مدت زمان دو هفته ای تمامی استعلامات طرح اخذ و موانع رفع شود، قطعا سرمایه گذاران بیشتری رغبت پیدا می کنند تا در استان ما سرمایه گذاری کنند. ملانوری با بیان اینکه فرم های مشخص شده برای ارائه ایده ها به فرمانداری ها در سراسر استان تحویل داده شده است افزود: کمیته شناسایی و کمیته ایده های نو با همبستگی بیشتر طرح ها را شناسایی و به کارشان سرعت و شتاب بیشتری بخشند. استاندار همچنین از کمیته اطلاع رسانی خواست با تمام توان خود در استان و در سطح ملی نقش و جایگاه ستاد توسعه خاوران را تببین کرده و برای جذب و تشویق سرمایه گذاران تلاش کنند و در مقابل سایر کمیته ها و دستگاه ها اطلاعات لازم را در اختیار کمیته اطلاع رسانی قرار دهند. وی در خصوص تشکیل تعاونی برای سه محصول استراتژیک استان در سطح ملی هم گفت: با تشکیل این تعاونی محصولات به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت خواهد کرد و می توانیم با برنامه ریزی برای کشاورزان ارزش افزوده ایجاد کنیم.

ارتش آماده دفاع از منافع ملی است


فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: یگان‌های مختلف ارتش مانند دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن در تمامی صحنه‌ها برای دفاع از منافع نظام و ملت آمادگی صد درصد دارند. امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز گذشته در مراسم سان و رژه خودرویی یگان‌های ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد، افزود: یگان‌های ارتش از منافع ملی در زمین، دریا و آسمان کشور پاسداری می‌کنند و ما برای دفاع در این زمینه هر لحظه آمادگی داریم. وی اظهار داشت: پیام رژه یکی از مولفه‌های اقتدار و بازدارندگی در تمامی کشورها با توجه به سیاست دفاعی است. وی اضافه کرد: امروز مراسم رژه یگان‌های نمونه و بخشی از یگان‌های عمده ارتش در خراسان جنوبی در حالی برگزار شد که بنا به شرایطی که بر کشور و دنیا حاکم است از تجمعات باید جلوگیری شود. امیر محمودی گفت: از آنجایی که امکان برگزاری رژه ۲۹ فروردین با حضور گسترده جمعیت فراهم نبود این مراسم بنا به دستور در این محل و با تعداد محدود برگزار شد.

۹۰۰ بیمار خاص خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند


رئیس مرکز بیماران خاص خراسان ‌جنوبی گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ بیمار خاص در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این افراد شامل بیماران سرطانی، بیماران دیالیزی، MS ، بیماران پیوند اعضا، تالاسمی، هموفیلی، تعدادی از بیمارانی که نقص ایمنی فعال دارند و بیمارانی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار دارند، هستند. هادی دهقان افزود: این واکسن برای بیماران خاص عوارض خاصی نداشته و عوارضی مانند تب مختصر، کمردرد و پادرد مسائلی است که بر اثر تزریق هر واکسن دیگری به وجود می‌آید. وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون عوارض قابل گزارشی از تزریق واکسن برای این بیماران نداشته‌ایم و به تمام بیماران خاص استان واکسن تزریق می‌شود. رئیس مرکز بیماران خاص خراسان ‌جنوبی بیان کرد: تزریق واکسن کرونا از بیماران سرطانی آغاز شده که تعداد آن‌ها در استان تقریبا ۳۶۰ نفر هستند. دهقان تصریح کرد: فراخوان داده شده تا بیماران خاص صعب‌العلاجی که نیاز به مراجعه مراکز درمانی دارند واکسیناسیون شوند که طی یک هفته این روند صورت گیرد تا بتوانیم در مرحله بعد تزریق واکسن به افرادی که در منزل تحت مراقبت هستند، را پی بگیریم. وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی حدود ۳۱۰۰ بیمار خاص وجود دارد که البته همه واجد شرایط گرفتن واکسن کرونا نیستند چراکه حدود دو هزار نفر زیر ۱۸ سال قرار دارند.


تا رسیدن به روند نزولی پیک چهارم استان فاصله داریم


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا استان گفت: موارد بستری و سرپایی مبتلایان به کرونا همچنان در استان افزایشی بوده و علت آن افرادی است که به وفور در خیابان‌ها از ماسک استفاده نمی‌‎کنند. شریف زاده افزود: فلسفه تعطیلی اصناف، کاهش تجمعات در مکان‌های عمومی است؛ در حالی که هنوز رفت و آمدها در شهر وجود دارد و حتی بعد از افطار پیاده‌روی‌ها و تجمعاتی در برخی نقاط شهر وجود دارد و این امر افزایش ابتلاها را به دنبال خواهد داشت.وی اظهار کرد: افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه و قطعاً بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اول فروردین، باعث ایجاد پیک چهارم شد. وی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونا یک هفته دیگر تمدید شد، گفت: امیدواریم با رعایت دقیق و همه جانبه دستورالعمل‌ها محدودیت‌ها افزایش پیدا نکند. شریف‌زاده افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات و پیاده‌روی‌های شبانه می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری بکاهد چراکه با چرخش ویروس انگلیسی تمامی موارد ابتلا در خیز چهارم انگلیسی است مگر اینکه عکس آن ثابت شود. وی اظهار کرد: هرچند نمودار ابتلا در استان روند انحنایی دارد، اما تا رسیدن به پیک (نقطه اوج) و آغاز روند نزولی آن هنوز فاصله داریم.


ارتش در تامین امنیت مرز و خراسان جنوبی حضور فعالانه دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و مرز طولانی خراسان جنوبی با کشور افغانستان، ارتش برای حفظ امنیت استان و منافع ملی حضور فعالانه و مقتدرانه دارد. ملانوری افزود: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک سازمان و نظام ارزشی، متعهد، متخصص و مقتدر در مباحث مختلف توسعه کشور نیز گام بر می‌دارد.

اجرای بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بالاترین مقدار شبکه گازرسانی اجرا شده در شرکت‌های گاز استانی به میزان ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد. هاشمی افزود: از این مقدار گازرسانی ۲ هزار و ۳۷۷ کیلومتر مربوط به مناطق روستایی و ۹۴ کیلومتر مربوط به مناطق شهری استان بوده است.

اعتراف به ۱۴ فقره سرقت در بیرجند

فرمانده انتظامی بیرجند از دستگیری یک سارق حرفه‌ای با ۱۴ فقره سرقت خبر داد. سرهنگ فولادی با اشاره به این که سارق دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۱۴ فقره انواع سرقت اعتراف کرد، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

۸۰۰ هکتار از باغات سربیشه درگیر آفات چوبخوار است

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: حدود ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان درگیر آفات چوبخوار است که برای مبارزه تلفیقی با آن یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مریم جوادی بایگی افزود: میزان خسارت این آفت در شهرستان چهار میلیارد تومان برآورد شده است با توجه اینکه عملیات هرس بسیار مشکل و نیازمند نیروی انسانی ماهر و پرهزینه برای باغداران است نیازمند کمک دولت هستیم.

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بیرجند برگزار می‌شود

دادخدا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: همزمان با اجرای این طرح ۱۵۰ بسته غذایی از محل موقوفات مرتبط در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.


اساتید موانع سر راه رشد علمی جوانان را برطرف کنند

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : اساتید موانع سر راه رشد علمی جوانان را برطرف کنند.حجت الاسلام عبادی در دیدار جمعی از اعضای شورای بسیج اساتید استان به جایگاه بسیج و ظرفیت‌های والای این نهاد انقلابی، اشاره کرد و افزود: اقشار مختلف بسیج در مسئله اشتغال، رفع موانع و همچنین در بخش‌هایی از جمله معادن، تولیدات، آب و کشاورزی که از اهمیت زیادی برخوردار است وارد شده و بسیاری از مسائل را حل کرده اند.

خیمه خشکسالی در صحرای عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در نتیجه خشکسالی چند ساله که در سال اخیر شدیدتر شده، مرتع در اختیار عشایر و همچنین دام‌های عشایر خسارت بسیاری دیده است. عصمتی‌پور وظیفه اداره امور عشایر را امسال، با توجه به بارندگی اندک و خشکسالی، بسیار سخت و حساس برشمرد و گفت: امسال باید در راستای شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری در جهت پشتیبانی از عشایر و رفع موانع تولید این قشر زحمت کش، دست در دست یکدیگر داده و جهادی عمل کرد.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت