اخبار استانی

رکوردشکنی داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی استان

ایرنا – رئیس ستاد انتخابات استان گفت: تعداد نهایی ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری ۵ هزار و ۳۴۸ نفر است و از زمان تاسیس استان تاکنون چنین آماری را در انتخابات شوراهای روستایی و عشایری نداشتیم. ناصر خوش خبر از رکوردشکنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در دوره پنجم شوراها ۴ هزار و ۹۹۵ نفر برای حضور در رقابت انتخاباتی ثبت‌نام کرده بودند.وی گفت: از مجموع آمار ثبت‌نام‌کنندگان، بانوان با رقم ۳۴۸ نفر سهم ۷ درصدی دارند که قابل تحسین است.رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد بانوان ثبت‌نام‌کننده در این دوره به نسبت دوره پنجم حدود ۲ برابر افزایش داشته است.وی به استقبال ایثارگران در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: شمار ایثارگران با رشد ۴ درصدی نسبت به دوره قبل، ۵۷۸ نفر است و چنین آماری از میزان استقبال ایثارگران در انتخابات شوراهای روستایی و عشایری را در هیچ کدام از دوره‌های قبلی نداشته‌ایم.خوش خبر افزود: نکته قابل توجه در این دوره، استقبال قشر جوان و میانسال است که به گواه آمار ۶۰ درصد مشارکت‌کنندگان معادل ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند.وی تاکید کرد: حضور جوانان، تحرک و پویایی را برای شوراهای پیش رو به همراه خواهد داشت.خوش خبر گفت: هزار و ۳۰۱ نفر از داوطلبان معادل ۲۴ درصد قبل از این در شوراهای اسلامی روستایی و عشایری عضویت داشته‌اند . وی با اشاره به آمار روستاهای واجد شرایط تشکیل شورا در استان خراسان جنوبی افزود: از مجموع ۹۱۸ روستا و تیره عشایری واجد شرایط تشکیل شورا در ۹۱۰ روستا آمار ثبت‌نام‌کنندگان به حد نصاب رسیده است . وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته در ۲۵ روستای استان شورا تشکیل نشد گفت: تعداد روستاهای بدون شورا در این دوره به یک سوم کاهش یافته و به ۸ روستا رسیده است.

رقابت ۱۰۲۳ نفر برای شورای روستاهای بخش مرکزی بیرجند

بخشدار مرکزی بیرجند از ثبت نام قطعی ۱۰۲۳ نفر برای  برای ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی بخش مرکزی بیرجند خبر داد و گفت : ۹۵۲ نفر معادل ۹۳ درصد ثبت نام کنندگان آقایان و ۷۱ نفر معادل ۷ درصد ثبت نام کنندگان بانوان هستند  که این تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به دوره پنجم از رشد نسبی برخوردار بوده است . وی افزود : بر اساس قانون شوراها ، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای بیشتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است که چهار روستای امیرآباد ، حاجی آباد ، چهکند و دستگرد دارای شورای پنج نفره خواهند بود . مصطفوی نیا ادامه داد : ۱۰۲۳ نفر ثبت نام کننده نهایی برای ۴۷۳ کرسی شورای روستایی در ۱۵۵ روستای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد. رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی بخش مرکزی بیرجند با بیان اینکه بیشتر ثبت نام شدگان از لحاظ مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند گفت :  تعداد این داوطلبان۶۱۳ نفر و ۱۲۰ نفراز داوطلبان دارای مدرک دیپلم ، ۶۰ نفر دارای مدرک فوق دیپلم ، ۱۶۶ نفر دارای مدرک کارشناسی ،۴۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۶ نفر دارای مدرک حوزوی در میان ثبت نام شدگان برای شورای روستاهای بخش مرکزی بیرجند دیده می شوند.بخشدار مرکزی با اعلام اینکه جوان‌ترین داوطلب متولد۱۳۷۵ و مسن ترین متولد ۱۳۲۰ است گفت :   ازلحاظ ترکیب سنی هم ۵۲ نفر زیر ۳۰ سال،۱۳۰ نفر بین ۳۰تا ۳۵سال، ۱۶۰ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال ، ۱۶۷ نفر  بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۷۵ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۳۳ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ سال ، ۹۷ نفر بین ۵۶ تا ۶۰ سال ، ۵۶ نفر بین ۶۱ تا ۶۵ سال ، ۳۰ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ سال  و ۲۳ نفر بالای ۷۰ سال سن دارند . وی ادامه داد :  113 نفر معادل ۱۱درصد ثبت نام کنندگان جز جامعه ایثارگران و ۱۹۸ نفر معادل ۱۹درصد داوطلبین دارای سابقه عضویت در شورای اسلامی هستند .

آماده باش ۱۱۲ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از آماده باش ۱۱۲ تیم امدادی و عملیاتی در پی احتمال وقوع صاعقه و رگبار و رعد و برق خبر داد. میرجلیلی گفت : با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک و همچنین بارش رگباری باران همراه با صاعقه و تگرگ با دستور استاندار ۱۱۲ تیم امدادی و عملیاتی استان  در حالت اماده باش قرار گرفتند. وی افزود : این تیم ها متشکل از امداد گران و نجاتگران جمعیت هلال احمر ، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و … هستند.

افزایش قربانیان کرونا به ۷۸۲ نفر در خراسان جنوبی

جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ مورد فوت جدید به ۷۸۲ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۴۰۵ آزمایش انجام شده در استان ۱۴۹ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۴۹ مبتلای جدید به کرونا، ۲۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۵ مورد در بیرجند، ۹ مورد درمیان، زیرکوه ۷ نفر، سرایان ۸ نفر، سربیشه ۴ نفر، طبس ۱۷ بیمار، فردوس ۱۱ نفر، قاین ۲۷ نفر و ۷ مورد مربوط به نهبندان است.

اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اعتبار لازم برای ساخت “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” از سوی دولت تخصیص یافته است دست اندرکاران هرچه سریعتر نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه اقدام کنند. حمید ملانوری در جلسه برنامه‌ریزی مراسم پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و بررسی موضوعات مسجد شکر افزود: واقعه طبس یکی از مهمترین امدادهای غیبی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام اسلامی در برابر نظام سلطه بود و تبیین صحیح شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس نقش بازدارندگی ایمنی و دفاعی دارد. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این روند باعث شده که در مقابل توطئه‌های دشمن روز به روز مقاوم‌تر شویم. وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پنجم اردیبهشت به عنوان فرمانده اردوگاه انقلاب در حوزه بین‌الملل تاثیرگذار است و نباید از این نعمات خداوندی غافل شد. ملانوری افزود: نسل‌های آینده کسانی هستند که در جریان وقایع بزرگی همچون صحرای طبس نخواهند بود و از آنجایی که این اتفاق در این محدوده جغرافیایی اتفاق افتاده به عنوان یک سرمایه بزرگ باید تمام ابعادش تبیین و ماندگار شود زیرا اقدامات ما میراثی است که به نسل‌های بعدی سپرده خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته وقت کافی برای تبیین و ایجاد زیرساخت‌های لازم محل شکست آمریکایی‌ها صورت نگرفته است که باید توجه بیشتری به این موضوع مهم شود. وی افزود: این سند تاریخی انقلاب به معنای واقعی به عنوان یک سلاح دفاعی برای نظام و کشور کارایی دارد. استاندار عنوان کرد: برای گرامیداشت پنجم اردیبهشت به دلیل ورود به ماه رمضان و شیوع ویروس کرونا باید تمامی برنامه‌ها با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. ملانوری بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های فاخر و فرهنگی خود را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کنند و از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده شود. وی افزود: بهتر است مراسم محوری گرامیداشت این روز در مرکز استان برگزار شود اما اداره کل حفظ آثار و صدا و سیما برای برگزاری برنامه همزمان در محل واقعه برای پخش در شبکه‌های ملی اقدام کنند. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با مسایل فنی همچون تامین برق و آب نیز شرکت‌های خدمات‌رسان مساعدت لازم را با نهادها انجام دهند.

اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع  متبرکه به طور مجازی 

میرکلانی-  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به شیوع ویروس  کرونا و اعلام محدودیت های کرونایی در دهه اول ماه مبارک رمضان در استان مراسمات دهه اول ماه مبارک در قالب طرح ضیافت الهی به طور مجازی برگزار خواهد شد. حجت الاسلام بخشی پور روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برنامه های امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به فراهم بودن برگزاری مراسمات در بقاع متبرکه دارای فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعداد ۱۰ نفر مبلغ بومی و نه نفر مبلغ اعزامی در بقاع متبرکه به تبیین معارف دینی خواهند پرداخت. وی عنوان کرد: محافل انس با قرآن نیز در ۱۷ بقعه متبرکه استان به طور مجازی برگزار خواهد شد که به همین منظور از قاری بین المللی حمیدرضا احمدی وفا و نیز چند تن از قاریان استانی دعوت به عمل آمده است.حجت السلام بخشی پور با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا درباره برنامه‌های شب قدر و احیا تاکنون برنامه‌ریزی انجام نشده، خاطرنشان کرد:  از آیت ا… فاضل گلپایگانی استاد عالی حوزه و دانشگاه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری برای سخنرانی در استان دعوت به عمل آمده است. وی با اشاره به اینکه ۶۲۰ سبد غذایی از محل نیات موقوفات پیش‌بینی شده است افزود: از محل نیات افطاری نیز ۱۱۸۰۰ پرس غذای گرم طبخ و به طور بیرون بر توزیع خواهد شد.


ثبت ۱۱ وقف جدید

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ثبت ۱۱ وقت جدید در استان اشاره و اظهار داشت: این وقف های منفعتی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان در شهرستان های خوسف، بیرجند، نهبندان ،قاینات و درمیان انجام گرفته است. بخشی پور با اشاره به برگزاری ۲۷ برنامه توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی اضافه کرد: این برنامه ها همچنین به صورت پخش رادیویی و نیز از طریق کانال های مجازی و ساخت کلیپ برای معرفی بقاع متبرکه و امامزادگان نیز انجام خواهد شد. وی با اشاره به  طرح آرامش بهاری افزود: با توجه به برنامه های اجرا شده در ایام تعطیلات نوروز این طرح در ۲۰ بقعه متبرکه و مراسم تحویل سال نیز در ۲۷ بقعه برگزار شد. بخشی پور اظهار داشت: در بحت تبرکات مهدوی نیز فعالیت های بسیاری صورت گرفته و در مجموع ۲۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در قالب بسته های معیشتی، پوشاک ،غذای گرم و سایر تهیه و توزیع گردیده است.

افزایش ۶ برابری بیماران بستری حاد تنفسی در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با نگرانی از افزایش بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌ها گفت: وضعیت بیمارستان‌های استان خوب نیست و تعداد بیماران حاد تنفسی از ۲۰ مورد در هفته آخر اسفند به ۱۲۳ بیمار افزایش یافته است. دهقانی با اشاره به تخصیص ۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در استان افزود: هر چند با بستری ۲۷۰ بیمار حاد تنفسی، هنوز ظرفیت خالی تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها وجود دارد، اما اگر سیر صعودی بیماران کرونایی همچنان ادامه یابد، تخت‌ها پُر می‌شوند و چه بسا ممکن است با کمبود تجهیزات و کادر درمانی مواجه شویم. وی افزود: ۱۴ ماه است که کادر درمانی، شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و افزایش حجم بیماران آن‌ها را به شدت خسته و فرسوده کرده است.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر چند تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی در وضعیت مناسبی قرار دارند و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسالان از ۱۰۳ مورد به ۱۵۳ تخت رسیده است، اما اگر با همین فرمان پیش برویم کمبود تخت‌ها و تجهیزات خودش را نشان خواهد داد و درگیر پیک خطرناک چهارم کرونا خواهیم شد. دهقانی افزود: خراسان جنوبی همچنان در ردیف ۱۲ استان با شیب تند کرونا قرار دارد و امیدواریم با همکاری همه مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد بتوانیم تا قبل از رسیدن به پیک خطرناک، این موج را بشکنیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جهش ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن افزود: با توجه به گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور، شرایط به گونه‌ای است که هر فردی کوچکترین علائمی از سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، تب، تنگی نفس و کاهش بویایی و چشایی را در خود ببیند به کرونا مبتلا شده، مگر خلافش ثابت شود.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با خداقوت به کادر بهداشت و درمان استان به دلیل زحمات و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته همچنین با شروع خیز جدید کرونا متحمل می‌شوند، گفت: از همراهی مردم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصناف و بازاریانی که با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان همراهی داشتند و پروتکل‌ها و محدودیت‌های اعلام شده را مبنی بر تعطیلی مشاغل و اصناف رعایت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ماه مبارک رمضان و تداوم همراهی مردم، هرچه سریع‌تر شاهد مهار خیز جدید بیماری و از بین رفتن این ویروس باشیم. وی درخصوص برگزاری مراسم در ماه رمضان اظهار داشت: برگزاری هر گونه مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.دهقانی افزود: با توجه به مصوبه ستاد استانی که در کمیته امنیتی تصویب شده، به خاطر شرایط خاص ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز جماعت فقط در مساجدی که فضای باز دارند با حداقل زمان نیم ساعت و حداقل تعداد افراد شرکت کننده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از لوازم شخصی، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن دست‌ها در بدو ورود، رعایت فاصله مناسب بین برگزارکنندگان امکان‌پذیر است.وی بیان کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر نیز براساس مصوبه ستاد ملی خواهد بود که به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عامل دعوت مردم به نزدن واکسن کرونا دستگیر شد


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در خصوص واکسن کرونا کرده بود، خبر داد. محمدپور افزود: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس، کانال تلگرامی شناسایی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد. وی افزود: با توجه به اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود کارشناسان پلیس فتا طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، او را دستگیر کنند.

۹ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع میشود


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار بسته معیشتی در طرح احسان رمضان توسط این ستاد در استان در حال توزیع است. سید مجتبی موسوی افزود: ارزش هر بسته غذایی ۴۰۰ هزار تومان و شامل برنج، روغن، حبوبات، رب و ماکارونی است. وی عنوان کرد: این بسته‌های غذایی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا که از طریق گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد و سمن و خیریه‌ها در استان شناسایی شده‌اند، در حال توزیع است.

۱۰ روستای استان زیر چتر پوشش دهی اینترنت

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۹۰۰ خانوار روستایی دیگر در ۱۰ روستای استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند. وی افزود: طی یک ماه اخیر با راه اندازی ۴ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، برای مردم ۱۰ روستای استان فراهم شد.

خسارت ۳۰۰ میلیاردی خشکسالی به عشایر خراسانجنوبی


مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی خسارت‌های وارده در بخش کشاورزی و دامداری عشایری بر اثر خشکسالی را زیاد دانست و گفت: براساس برآورد‌های انجام شده، تا اوایل فرودین امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به عشایر استان خسارت وارد شده است.

۷۸ زندانی چشم انتظار کمک خیرین و مردم


مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد استان چشم انتظار کمک مردم و خیرین برای آزادی هستند. حسین‌پور افزود: برای آزادسازی این زندانیان به بیش از ۱۹ میلیارد تومان نیاز داریم که تعدادی زیادی از این زندانیان نیازمند و توان دریافت تسهیلات را هم ندارند. وی بیان کرد: از مجموع ۷۸ زندانی، ۳۵ نفر بدهی مالی به مبلغ ۹ میلیارد تومان دارند و بقیه بدهی مهریه دارند.

بهره گیری از همه ظرفیتهای رسانهای در مدیریت بیماری کرونا


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار و تعریف ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مدیریت کرونا تاکید کرد.ناصر خوش خبردر شورای اطلاع رسانی استان گفت: شرایط کرونایی استان از وضعیت خاصی برخوردار است و اگر چه آمار مرگ و میر به نسبت خیز سوم بیماری، کم شده اما میزان ابتلاها افزایش یافته است.

۱۸ هکتار از باغات استان زیر کشت گل محمدی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: سطح زیرکشت امسال گل محمدی در استان ۱۸.۹۹ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۵۰۳ تن گل محمدی از مزارع برداشت شود. قوسی افزود: سال گذشته ۳۱۸ هکتار از اراضی گل محمدی در خراسان جنوبی داشتیم که نسبت به سال ۹۸ به میزان ۵۸ هکتار افزایش سطح داشتیم و برداشت گل محمدی از ۱۰ فروردین در مناطق گرمتر آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دفترچههای بیمه سلامت در خراسان جنوبی حذف میشود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت :برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت امسال در این استان اجرا می‌شود. اربابی افزود: در گام اول اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت متوقف می‌شود.وی گفت: بیمه شدگان این صندوق که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده است با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند  شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت